Vil gerne lige fortælle om en episode i dag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Jeg havde nok givet hende mere end bare fingeren.. Seriøst man dør da ikke af at der holder en bil foran nogle mennesker i 10 min! Hun ville da nok bare holde øje med bilen mens hun købte en is. Synd for babyen def måtte undvære klimaet pga farmoren...

Hvad havde du gjort? Dybt egoistisk at smide en bil midt i det hele foran en indgang til et ishus hvor det generer en helt masse turister når der er en række parkeringsbåse 5-10 meter derfra. Vi taler om at hun holder 2 meter fra indgangen fordi hun var for doven til at tage barnet med sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

Tulle28

Ikke OK af moderen, men jeg er egentlig mest forarget over din svigermor! Hvad bilder hun sig ind???

Anmeld

26. juli 2013

optimistmor

Anonym skriver:

Min mands farmor er en ældre, men meget bestemt dame. Hun siger fra hvis noget ikke passer hende og hun siger sin mening.

Min mand, vores barn, farmoderen og jeg var ude at spise en is. Vi sidder udenfor på nogle bænke hvor der også er parkeringsplads.

Der kommer så en bil kørende som holder lige foran os. En stor firhjulstrækker. Kvinden stiger ud og går ind for at købe is.

Farmoderen beklager sig lidt højlydt over at hun parkerer lige foran os når der er masser af parkeringspladser lige ved siden af og så endda med motoren kørende.

Hun går hen til bilen, åbner døren og drejer nøglen. Nu tænker jeg bare at der bliver ballade..

Der går nok 10 min og kvinden kommer ud igen. Hun spørger hvem der har slukket bilen og farmor siger at det er hende.

Kvinden går helt amok, siger at der sidder en baby i bilen som får det varmt når aircon ikke kører, hun giver fingeren osv.

Altså jeg synes farmor går over stregen når hun går hen og slukker en fremmed bil, men jeg forstår hende ærligt godt.

Hvorfor mener man at man er for fin til en parkeringsbås 10 m derfra? Hvordan kan man lade en baby sidde i en ulåst/tændt bil 10 min? Hvordan kan man finde på at smide bilen midt i det hele foran en masse mennesker der prøver at sidde og nyde en is UDEN bilos?

hvorfor var det ikke lige i valgte at tage foto af nummerpladen og melde hende for at efterlade barn i bilen? visse steder ville hun nok blive frataget sit barn hvis denne slags ting sker!

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

optimistmor skriver:

hvorfor var det ikke lige i valgte at tage foto af nummerpladen og melde hende for at efterlade barn i bilen? visse steder ville hun nok blive frataget sit barn hvis denne slags ting sker!

Fordi vi ikke lige tænkte på det? Var nok mest forundret/forarget over at hun tillod sig det. Både at efterlade barnet (aircon eller ej) og at være så fræk at parkere lige foran indgangen.

Anmeld

26. juli 2013

MorDk

optimistmor skriver:

Ahhhr det måske så meget sagt .... Ikke i DK ihvertfald!

Anmeld

26. juli 2013

Happiness

Selvfølgelig skal moderen ikke efterlade babyen i bilen, og det er ulovligt at lade bilen være i tomgang. Men det din farmor gjorde kunne jo bringe barnet i livsfare!

Det behøver jo ikke at tage mere end 10 minutter i en bil på en sommerdag! Så forstår godt kvindnes reaktion! (ikke at jeg nogensinde selv kunne finde på at efterlade en baby i bilen, da jeg mener det er dybt uansvarligt!)

Anmeld

26. juli 2013

optimistmor

MorDk skriver:

Ahhhr det måske så meget sagt .... Ikke i DK ihvertfald!

også i dk ja. desværre... men hvis man sætter eget behov over sit barn, kan man risikere at blive stemplet som uegnet i at tage vare på barnet og risikere det skal i pleje.

Anmeld

26. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
optimistmor skriver:

også i dk ja. desværre... men hvis man sætter eget behov over sit barn, kan man risikere at blive stemplet som uegnet i at tage vare på barnet og risikere det skal i pleje.

Stensikkert ikke i Dk på det grundlag. Hun vil da højst blive irettesat. Der er ikke tale om omsorgssvigt. 

Anmeld

26. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Stensikkert ikke i Dk på det grundlag. Hun vil da højst blive irettesat. Der er ikke tale om omsorgssvigt. 

Jeg har så set På Patrulje på tv2 hvor politiet blev ringet efter fordi nogen havde observeret en baby i en bil der stod i tomgang. Politiet dukkede op og ventede på moderen. Hun kom ret hurtigt, men fik bare at vide at havde de skulle vente meget længere havde de taget barnet med sig. De skældte hende virkelig ud og sagde at de så meget alvorligt på det.

Anmeld

26. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Selvfølgelig er det ikke okay at mor efterlader barn i bilen, men jeg synes helt bestemt din svigermors adfærd er helt gal. Jeg synes ikke det var modigt, men problemskabende. Der er flere måder at fortælle en anden om sin irritation på. 

desuden kan det da potentielt være blevet farligt for det lille barn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.