Hvornår mener I man er for gammel til at blive far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

Carina:-)

Sijac skriver:

Min mening har intet at gøre med i hvilket området af landet jeg kommer fra, det er MIN MENING..

Jeg har en bachelor uddannelse og min mand er cand. merc., så vi har rigelig uddannelse selv, jeg har udover 2 videregående uddannelser, det samme har min mand inkl. 4 år på HD - så nej vi er ikke nomader der blot yngler børn.

TS spurgte og MIN mening og den delte jeg blot..

Jeg VED godt at aldersgrænsen for hvornår man bliver forældre er rykket med, men min mening er, at hvis man kunne være bedstefar (realistisk) så er man for gammel til at være far!!

Rolig nu 

Så er det også ok at piger på 12 får børn ,fordi de i teorien kan blive gravide ?

Min datter fik mens som 12 årig,og kan jo så ha fået børn,-det ville jeg nu have været ret træt af...

+ at så kan hun jo i fantasien blive mormor som 24 årig ,og skulle så være for gammel til at blive mor?

Den holder vist ikke helt dit argument

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Sijac

Carina:-) skriver:

Rolig nu 

Så er det også ok at piger på 12 får børn ,fordi de i teorien kan blive gravide ?

Min datter fik mens som 12 årig,og kan jo så ha fået børn,-det ville jeg nu have været ret træt af...

+ at så kan hun jo i fantasien blive mormor som 24 årig ,og skulle så være for gammel til at blive mor?

Den holder vist ikke helt dit argument

Som jeg også har skrevet så REALISTISK!!!! Jeg har ikke noget argument men en mening..
Men dit indlæg er jo bare, ja undskyld, dumt! Læs hvad jeg skriver ordentligt og lad vær med at skrive dybt latterlige svar retur..

Anmeld

15. juli 2013

Sijac

Yurie skriver:

så aldersgrænsen bør ligge til under 28(da der nogen der er blevet bedsteforældre i den alder)
Den holder jo ikke helt, hvis man så først finder den eneste ene når man er 39, må man ikke få børn for så er man over 40?
Man kan ikke sætter alder på kærlighed og forældreskab.
Nogen er først klar når de er ældre, andre når de er unge.

Jeg hverken opstiller regler eller siger, at man ikke må få børn når msn er oppe i årene - det kan jeg jo af gode grunde ikke - men min MENING, som der blev spurgt om, er at man er for gammel når man er over 35.

Anmeld

15. juli 2013

TNBC

Sijac skriver:

Jeg hverken opstiller regler eller siger, at man ikke må få børn når msn er oppe i årene - det kan jeg jo af gode grunde ikke - men min MENING, som der blev spurgt om, er at man er for gammel når man er over 35.

fordi at man kan være bedsteforældre?
men hvis du har den mening, kan du jo synes at alle over 28 er for gamle, fordi der kan man være bedsteforældre.
men fint at du har den mening. jeg synes bare ikke at man kan se på en mand, der ligner en i 40erne og sige; Nå han er nok ude og gå med sit barnebarn.

Anmeld

15. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Chel1992 skriver:

Jeg synes han er for gammel, men det er jo også bare min mening Mine forældre fik mig i en alder af 38 (mor) og 45 (far) og det betyder at jeg nu har en mor på 58 og en far på 66 hvilket jeg synes er rigtig meget når jeg kun knap og nap er 21 år.. Jeg synes man aller senest skal have født sit sidste barn som 38 årig og der synes jeg det er på nippet til at være for gamle.. Plus man ender med at have to/tre forfærdelige mennesker når barnet bliver teenager for forældrene går i overgangs alder på et tidspunkt jo og så har man teenageren der er hysterisk (måske) :p 

Men hvis i ikke synes det er for gammelt så go for it lad ikke andre bestemme hvad der er go eller no go for jer  

Jeg er 42 og har tre teenagebørn, fik børn ret tidligt - nr. tre, da jeg var 27 år. Jeg er fysisk godt på vej i overgangsalderen - det er tidligt, men ikke helt unormalt. Mænds overgangsalder tror jeg ikke helt på som andet end nogle mænds panik over erkendelsen af, at man ikke lever evigt. 

Min pointe er, at INTET er sikkert, og at man, hvis man opfatter overgangsalderen kombineret med teenagere i hjemmet som et alvorligt problem, aldrig vil kunne finde det "rigtige" tidspunkt at få børn på. Desuden synes jeg, det er lidt dramatisk at opfatte overgangsalderen som noget, der gør folk forfærdelige - det er mig bekendt ganske få, der reagerer så voldsomt på den. 

Anmeld

15. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sijac skriver:

Jeg er en af dem der syntes, at det at blive far som 40 årig er for gammelt, en del faktisk.. Hvis jeg så en mand i 40'erne med en lille pige ville jeg automatisk tænke morfar/farfar.
Har selv en yngre søskende og min far var 37 da M blev født, hvilket efter min smag er for gammelt.. Plus at have forældre som er tæt på 60 år ved konfirmations alderen sætter altså bare sine grænser for hygge og fis og ballade..

Min mening er no go - men tak skæbnen for at vi er forskellige

Hold da op, det er tidligt at tænke bedstefar om en mand i 40'erne - rent statistisk er der større sandsynlighed for, at det er barnets far. 

Anmeld

15. juli 2013

Carina:-)

Som jeg også har skrevet så REALISTISK!!!! Jeg har ikke noget argument men en mening..
Men dit indlæg er jo bare, ja undskyld, dumt! Læs hvad jeg skriver ordentligt og lad vær med at skrive dybt latterlige svar retur..

Endnu et godt argument,-

Mit indlæg er altså dumt i forhold til dit  der siger at man er for gammel når man i teorien kan blive bedstefar?

Du reagere enormt aggressivt og ...Ja barnligt i forhold til det du skriver om flere udd og dermed også en alder der vel ikke er 17?

Men jeg skal nok lade dig være nu,men en anden gang så husk det er en debat -og derfor kan det ske nogen stiller sig kritisk an til din MENING 

(og det hedder i teorien -ikke realistisk i den sammenhæng)

Anmeld

15. juli 2013

Moma

Jeg synes sagtens han kan nå at blive far endnu. Man kan sagtens have sine meninger om, hvornår man er for ung eller gammel. Men nogle gange vil "skæbnen" - eller ens livsituation om man vil - det anderledes. Vi har ikke alle fundet vores eneste ene som 25-årig. Så jeg siger GO FOR IT 

Anmeld

15. juli 2013

mpr

Mor og meget mere skriver:

Jeg er 42 og har tre teenagebørn, fik børn ret tidligt - nr. tre, da jeg var 27 år. Jeg er fysisk godt på vej i overgangsalderen - det er tidligt, men ikke helt unormalt. Mænds overgangsalder tror jeg ikke helt på som andet end nogle mænds panik over erkendelsen af, at man ikke lever evigt. 

Min pointe er, at INTET er sikkert, og at man, hvis man opfatter overgangsalderen kombineret med teenagere i hjemmet som et alvorligt problem, aldrig vil kunne finde det "rigtige" tidspunkt at få børn på. Desuden synes jeg, det er lidt dramatisk at opfatte overgangsalderen som noget, der gør folk forfærdelige - det er mig bekendt ganske få, der reagerer så voldsomt på den. 

Det var ikke lige det der var min pointe  Jeg synes bare ikke at det er godt at have alt for gamle forældre.. Det er slemt nok i sig selv at miste sine forældre men jeg har det da endnu mere skidt med at vide at jeg inden er 40 skal regne med at begge mine er gået bort 

Jeg synes bare man er for gammel når man er over 38 når man vælger at få et barn.. 

Og at overgangsalder plus teenages årene kunne ende med at ramle sammen.. Så den sidste her jeg nævner var altså ikke udgangs punktet for min grund til at man er for gammel jeg tænkte bare det var et ekstra minus :p

Anmeld

15. juli 2013

Sijac

Yurie skriver:

fordi at man kan være bedsteforældre?
men hvis du har den mening, kan du jo synes at alle over 28 er for gamle, fordi der kan man være bedsteforældre.
men fint at du har den mening. jeg synes bare ikke at man kan se på en mand, der ligner en i 40erne og sige; Nå han er nok ude og gå med sit barnebarn.

Det afhænger selvfølgelig også af hvor gammel han ser ud. Hvis han ligner en på 20 er mine tanker jo ikke sådan, of course Men kan da godt følge dig i, at man ikke 'bare' kan sige, at når du er 40 ligner du en bedstefar, men min tænke gik på at man så lidt 'gammel' ud (uden det skal tolkes forkert - måske aldrende er bedre?).

Men aldersmæssigt syntes jeg 40 år er for gammelt, ikke udseensmæssigt
Men som jeg også skrev til TS så er vi, heldigvis, alle forskellige og hr forskellige meninger og i virkeligheden er det KUN deres mening der tæller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.