Hvornår mener I man er for gammel til at blive far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

TNBC

Sijac skriver:

Det afhænger selvfølgelig også af hvor gammel han ser ud. Hvis han ligner en på 20 er mine tanker jo ikke sådan, of course Men kan da godt følge dig i, at man ikke 'bare' kan sige, at når du er 40 ligner du en bedstefar, men min tænke gik på at man så lidt 'gammel' ud (uden det skal tolkes forkert - måske aldrende er bedre?).

Men aldersmæssigt syntes jeg 40 år er for gammelt, ikke udseensmæssigt
Men som jeg også skrev til TS så er vi, heldigvis, alle forskellige og hr forskellige meninger og i virkeligheden er det KUN deres mening der tæller

ja,vi er forskellige.
og jeg er personlig glad for at min far ikke stoppede da han var 40,for så havde min søster og jeg ikke været født.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

TNBC

Chel1992 skriver:

Det var ikke lige det der var min pointe  Jeg synes bare ikke at det er godt at have alt for gamle forældre.. Det er slemt nok i sig selv at miste sine forældre men jeg har det da endnu mere skidt med at vide at jeg inden er 40 skal regne med at begge mine er gået bort 

Jeg synes bare man er for gammel når man er over 38 når man vælger at få et barn.. 

Og at overgangsalder plus teenages årene kunne ende med at ramle sammen.. Så den sidste her jeg nævner var altså ikke udgangs punktet for min grund til at man er for gammel jeg tænkte bare det var et ekstra minus :p

altså det der med at miste, det har jo ikke noget at gøre med alderen(eller jo tit), men alle kan jo dø. om du er 18,28,58 eller 78.
min far er 72 og jeg ville ikke skifte ham ud. han er den bedste og jeg er glad for at han ikke valgte at stoppe da han fyldte 40.
Han var den sjove far, og han ligner ikke en på hans alder, OVERHOVEDET..
Hvis man har unge forældre, kan man ikke forstille sig at have ældre, og hvis man har ældre, kan man ikke forestille sig det..

Anmeld

15. juli 2013

Sijac

Carina:-) skriver:

Endnu et godt argument,-

Mit indlæg er altså dumt i forhold til dit  der siger at man er for gammel når man i teorien kan blive bedstefar?

Du reagere enormt aggressivt og ...Ja barnligt i forhold til det du skriver om flere udd og dermed også en alder der vel ikke er 17?

Men jeg skal nok lade dig være nu,men en anden gang så husk det er en debat -og derfor kan det ske nogen stiller sig kritisk an til din MENING 

(og det hedder i teorien -ikke realistisk i den sammenhæng)

Aggressiv?? Du finder nok ikke et roligere menneske end mig - det afgørende er nok hvilken sinstilstand man læser indlægget i

Jeg skriver at når man kan være besteforældre, taget en realistisk alder i betragtning, er min holdning at man er for gammel - til det kommer du med et eksempel på, at din datter fik menstruationer som 12 årig, hvis du syntes at det er en realistisk alder at blive mor i, ja så kan jeg godt se at du har en helt anden holdning. Men jeg syntes ikke det er realistisk at blive mor som 12 årig - og det tænker jeg gud forbyde det heller ikke at du syntes, derfor min kommentar om, at du jo bare kom med en dum kommentar.

Du er velkommen til at syntes at mit svar er barnligt, det er din mening og den er du velkommen til at have - min alder ser jeg ikke sagen relevant og din nedladende tone pralder altså bare af på mig.

Du reagere enormt aggressivt og ...Ja barnligt i forhold til det du skriver om flere udd og dermed også en alder der vel ikke er 17?

TS spørger om min mening, det tilkendegiver jeg, og ja det er en debat hvilket jeg ikke er i tvivl om, men man kan også vælge mange måder at debattere på..

... Og tænker da bestemt at det hedder realistisk i den sammenhæng...

Anmeld

15. juli 2013

Sijac

Yurie skriver:

ja,vi er forskellige.
og jeg er personlig glad for at min far ikke stoppede da han var 40,for så havde min søster og jeg ikke været født.

Og det er da det der er godt, at vi er forskellige..

Jeg beder dig ikke have en anden holdnoing, og kritisere ikke den du har, jeg ytrede bare min som TS bad om

Anmeld

15. juli 2013

Carina:-)

Sijac skriver:

Aggressiv?? Du finder nok ikke et roligere menneske end mig - det afgørende er nok hvilken sinstilstand man læser indlægget i

Jeg skriver at når man kan være besteforældre, taget en realistisk alder i betragtning, er min holdning at man er for gammel - til det kommer du med et eksempel på, at din datter fik menstruationer som 12 årig, hvis du syntes at det er en realistisk alder at blive mor i, ja så kan jeg godt se at du har en helt anden holdning. Men jeg syntes ikke det er realistisk at blive mor som 12 årig - og det tænker jeg gud forbyde det heller ikke at du syntes, derfor min kommentar om, at du jo bare kom med en dum kommentar.

Du er velkommen til at syntes at mit svar er barnligt, det er din mening og den er du velkommen til at have - min alder ser jeg ikke sagen relevant og din nedladende tone pralder altså bare af på mig.

TS spørger om min mening, det tilkendegiver jeg, og ja det er en debat hvilket jeg ikke er i tvivl om, men man kan også vælge mange måder at debattere på..

Min pointe med de 12 år var såmænd bare at vise dig at lige så grotesk det ville være at sige at piger (børn) der har mens skulle få børn fordi de KAN-

Lige så grotesk er det at sige at fordi man KAN blive bedstefar som 40 årig .-Ja så burde man ikke få børn .

Anmeld

15. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Jeg har i forvejen 2 børn på 10 og 8, han har ingen børn. Vi vil begge meget gerne have et barn sammen, men jeg skal lige være færdig med min uddannelse inden vi går i gang med at prøve, hvilket betyder at min kæreste vil være fyldt 42 når han bliver far... hvis vi altså er så heldige at det går rimelig hurtigt. Og at min kæreste vil være 60 år når vores barn bliver voksen!

Helt ærligt... synes I det er for sent at få børn?

Nej synes ikke han er for gammel

Anmeld

15. juli 2013

SjeBets

Jeg synes ikke det er for gammelt, min stedfar var 38 da han fik min søster og min mor 37, selv om hun var 19 da hun fik mig, så synes jeg bestemt ikke at hun var for gammel, og har endnu aldrig hørt min søster være ked af at have "gamle" forældre. 

Jeg selv fik som 20 årig, og havde aldrig regnet med at skulle have efter de 30 fordi det var jo gammelt ..., men her står jeg 34 år og gravid med en og den mindste af mine er 9. 

Nu jobber jeg med en del fyrer, ja faktisk rent, og jeg ville aldrig tro af de vi har der er over 40 ville være en bedstefar, hvilket ingen af dem er endnu.  Vi har et par stykker over 50, og en på 65, og han er den eneste der faktisk ligner en bedstefar.  Men personligt har jeg også meget svært ved at bedømme folks alder, og det må andre også have, da jeg ofte bliver tippet 10 år yngre og de spørger om det er min første jeg venter.

Anmeld

15. juli 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Jeg har i forvejen 2 børn på 10 og 8, han har ingen børn. Vi vil begge meget gerne have et barn sammen, men jeg skal lige være færdig med min uddannelse inden vi går i gang med at prøve, hvilket betyder at min kæreste vil være fyldt 42 når han bliver far... hvis vi altså er så heldige at det går rimelig hurtigt. Og at min kæreste vil være 60 år når vores barn bliver voksen!

Helt ærligt... synes I det er for sent at få børn?

Min datters far var næsten 41, da vi fik hende

Anmeld

15. juli 2013

Faith

Sijac skriver:

Tror altså du bruger ordet "realistisk" forkert i den her sammenhæng...

Anmeld

15. juli 2013

nielsen80

Sijac skriver:

Min mening har intet at gøre med i hvilket området af landet jeg kommer fra, det er MIN MENING..

Jeg har en bachelor uddannelse og min mand er cand. merc., så vi har rigelig uddannelse selv, jeg har udover 2 videregående uddannelser, det samme har min mand inkl. 4 år på HD - så nej vi er ikke nomader der blot yngler børn.

TS spurgte og MIN mening og den delte jeg blot..

Jeg VED godt at aldersgrænsen for hvornår man bliver forældre er rykket med, men min mening er, at hvis man kunne være bedstefar (realistisk) så er man for gammel til at være far!!

Ej undskyld det her er helt off topic, men hvorfor har din mand taget en HD,når han er uddannet cand.merc? Det er jo bund og grund den samme udddannelse, bare taget på to forskellige måder( jeg er selv cand.merc, så studset lige over det).

Til TS jeg synes ikke det er for gammel, hvis din mand er klar på den opgave, det er at have små børn. Det er faktisk lidt sjovt, at så mange bruger argumentet, om, at man vil blive en meget gammel bedsteforældre....min kærestes forældre var noget ældre, da de fik ham, hvorimod min mor var ung, da hun fik mig. Vi har meget mere glæde af farmor og farfar end vi har mormor, simpelthen fordi farmor og farfar nu er på pension/efterløn og derfor har tiden til vores barn. Hvorimod min mor er i fuldtidsjob, og derfor ikke har den samme tid og overskud. Så i vores tilfælde betyder en højere alder faktisk, at der netop er tid og overskud til børnebørn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.