Hvornår mener I man er for gammel til at blive far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Synes slet ikke alder skal have betydning i denne sammenhæng, men mere hvordan man ser sig selv fysisk og psykisk... Og om man er parat til at kunne tilbyde et barn nærhed, kærlighed og tryghed... 

Jeg har selv fået børn i sen alder og tror ikke at folk i tyverne tænker hov hun er over tredive... Jeg synes bare at jeg ville have udd og levet krudtet ud af røven på mig ang bylivet og andre oplevelser.. Så jeg kunne give mine børn en stabil hverdag, samt at jeg ikke sad og tænkte ej, nu går jeg glip af det og det.. 

Min mand og jeg var begge over tredive med den sidste, jeg endda over 35... Men vi fjoller da rundt med ungerne hele tiden og hygger os med vores børn... er aktive med dem osv..

at man kan dø fra dem fordi man har fået børn i en sen alder, er i mine øjne bullshit... Man kan dø fra dem i hvilken som helst alder... Der er ingen garantier i livet... Min mor døde, som 38 årige, da jeg var  18år gammel... Fik kræft, da hun var 27.... 

Ergo få børn efter hvordan man har det fysisk og psykisk, og så lad vær med at sætte alder på det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Sijac

nielsen80 skriver:

Ej undskyld det her er helt off topic, men hvorfor har din mand taget en HD,når han er uddannet cand.merc? Det er jo bund og grund den samme udddannelse, bare taget på to forskellige måder( jeg er selv cand.merc, så studset lige over det).

Til TS jeg synes ikke det er for gammel, hvis din mand er klar på den opgave, det er at have små børn. Det er faktisk lidt sjovt, at så mange bruger argumentet, om, at man vil blive en meget gammel bedsteforældre....min kærestes forældre var noget ældre, da de fik ham, hvorimod min mor var ung, da hun fik mig. Vi har meget mere glæde af farmor og farfar end vi har mormor, simpelthen fordi farmor og farfar nu er på pension/efterløn og derfor har tiden til vores barn. Hvorimod min mor er i fuldtidsjob, og derfor ikke har den samme tid og overskud. Så i vores tilfælde betyder en højere alder faktisk, at der netop er tid og overskud til børnebørn.

Adgangskravet for en Cand. Merc. er endten HA eller HD - en HA læser man fuldtid og en HD læser man ved siden af et fuldtidsjob - man skal have hvad der svare til en bachelor for at kunne læse til Cand. Merc.

Anmeld

15. juli 2013

nielsen80

Sijac skriver:

Adgangskravet for en Cand. Merc. er endten HA eller HD - en HA læser man fuldtid og en HD læser man ved siden af et fuldtidsjob - man skal have hvad der svare til en bachelor for at kunne læse til Cand. Merc.

Ok må indrømme jeg altid har troet det var omsonst at tage en cand.merc, når man havde en HD, fordi man jo typisk er ansat i en virksomhed under HDen og den så giver den teoretiske baggrund, man har brug for evt at udvikle sig leder m.m i virksomheden. Det er vel sjældent, at en virksomhed betaler en for at læse HD, også man derefter tager et fuldtids studie som cand.merc på SU ( hvis man videreuddanner sig med virksomheden som sponsor, er det vel en master man tager). Men fred være med det, jeg studset bare lige over det det er jo ikke det tråden omhandler

Anmeld

15. juli 2013

Sijac

nielsen80 skriver:

Ok må indrømme jeg altid har troet det var omsonst at tage en cand.merc, når man havde en HD, fordi man jo typisk er ansat i en virksomhed under HDen og den så giver den teoretiske baggrund, man har brug for evt at udvikle sig leder m.m i virksomheden. Det er vel sjældent, at en virksomhed betaler en for at læse HD, også man derefter tager et fuldtids studie som cand.merc på SU ( hvis man videreuddanner sig med virksomheden som sponsor, er det vel en master man tager). Men fred være med det, jeg studset bare lige over det det er jo ikke det tråden omhandler

Cand. Merc. kan man også læse på deltid, og det er hvad han har gjort. Han har i alle årene haft fuldtidsjob ved siden af

Han er revisor og det er ganske normalt i den branche - fortæller han, jeg aner det ikke

Anmeld

15. juli 2013

nielsen80

Sijac skriver:

Cand. Merc. kan man også læse på deltid, og det er hvad han har gjort. Han har i alle årene haft fuldtidsjob ved siden af

Han er revisor og det er ganske normalt i den branche - fortæller han, jeg aner det ikke

Kan sagtens være indenfor cand.merc.aud.....jeg er en anden linje, hvor jeg aldrig har hørt om det, derfor min undren.

Anmeld

15. juli 2013

Sijac

nielsen80 skriver:

Kan sagtens være indenfor cand.merc.aud.....jeg er en anden linje, hvor jeg aldrig har hørt om det, derfor min undren.

Åh alle de uddannelser man kan vælge i mellem, gør heller ikke det hele nemmere

Anmeld

15. juli 2013

camilla10

Anonym skriver:

Jeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Jeg har i forvejen 2 børn på 10 og 8, han har ingen børn. Vi vil begge meget gerne have et barn sammen, men jeg skal lige være færdig med min uddannelse inden vi går i gang med at prøve, hvilket betyder at min kæreste vil være fyldt 42 når han bliver far... hvis vi altså er så heldige at det går rimelig hurtigt. Og at min kæreste vil være 60 år når vores barn bliver voksen!

Helt ærligt... synes I det er for sent at få børn?

Min mand er 47 og vi venter barn nr. 2. Jeg føler på ingen måde, at vi skiller os ud. Jeg ved ikke om det har en betydning at han er ung af udseende 

Jordemorderen ser det som en fordel med modne forældre. Jeg tænker, der er fordele og ulemper både ved at være ung og ældre forælder. For mit eget vedkommende er jeg helt klart mere tålmodig nu og for min mands vedkommende kan jeg se, at han er usædvanligt engageret i vores søn i forhold til mange yngre fædre, jeg har set, der samtidig skulle skabe sig en position på jobbet mm.

Jeg siger lyt til hvad I synes og hav øje for fordelene 

Anmeld

16. juli 2013

Annette A

Først og fremest skal man være indstillet og parat til at få børn, det er det som det handler om dybest set.

Ingen af os ved hvor mange år vi får på jorden og det nytter ikke at få børn set ud fra et aldersmæssigt perspektiv. Jeg kender flere kvinder der først har fået børn i 39-40 års alderen og det har været det rigtige for dem. Min ældste bror er 44 og har lige fået sit første barn for 3 uger siden. Derimod blev min søster mor i en alder af 17 år og sådan er det forskelligt for mange.

Min far fik fx sit første barn da han var 16 år og sit tredie barn da han var 48 år og han har har ikke magtet opgaven på noget tidspunkt i sit liv.

Så synes man skal fokusere på hvad man kan tilbyde sit barn og om man ønsker et barn og meget mindre på sin alder.

Anmeld

16. juli 2013

baby012

Mor og meget mere skriver:

Hold da op, det er tidligt at tænke bedstefar om en mand i 40'erne - rent statistisk er der større sandsynlighed for, at det er barnets far. 

Min Mor blev mormor som 40 og 41 årig  

Og min far morfar som  48 og 49 årig  

er 22, og har to børn.. 

Så jeg ser måske også en mand i 40'erne som en bedstefar, frmfor far.. 

Det ville jeg nok tænke hvis jeg så en mand i den alder med et lille barn.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.