Hvornår mener I man er for gammel til at blive far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

BigHope13

Anonym skriver:

MiMiJeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Jeg har i forvejen 2 børn på 10 og 8, han har ingen børn. Vi vil begge meget gerne have et barn sammen, men jeg skal lige være færdig med min uddannelse inden vi går i gang med at prøve, hvilket betyder at min kæreste vil være fyldt 42 når han bliver far... hvis vi altså er så heldige at det går rimelig hurtigt. Og at min kæreste vil være 60 år når vores barn bliver voksen!

Helt ærligt... synes I det er for sent at få børn?

Min far var 40 da han fik mig(sidste barn) og jeg synes først her i mine senere år(25 nu) at kunne mærke min far har været gammel.

Men nej vil ikke sige han er for gammel til at få børn
kommer meget an på manden synes jeg, altså min far har rygskader og andre ting så han har altid indvalide pensionist, så længe jeg kan huske og derfor han nok har virket meget gammel.

min kæreste når også at blive 40 før vi er færdige med at få børn og han virker slet ikke "gammel" på samme måde. han er frisk og en helt anden type så det spekulere jeg slet ikke på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

SKbaby

Jeg ville personligt ikke planlægge at få et barn hvis man mand var i den alder.

Vi er begge unge (20 og 23) og venter vores første barn og regner stærkt med at vi er færdige med at få børn ved 30-35 års alderen.

Jeg synes ærlig talt, at det er syndt at begynde at få børn når man er over 40, men det kommer selvfølgelig også helt an på hvordan man er af sind osv. Jeg ville bare personligt aldrig selv få et barn i den alder med mindre det kom uplanlagt.

Anmeld

15. juli 2013

Camilla..

Ja, det synes jeg.

Jeg synes personligt at over 35 - så er man for gammel.

Men, det kan jo være fuldstændig ligemeget hvad vi andre
synes. Det er jeres beslutning - og i ville jo ikke være de eneste
der vælger at få et barn i den alder.

Synes i skal springe ud i det - hvis det er det i vil.

Held og lykke

Anmeld

15. juli 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Jeg har i forvejen 2 børn på 10 og 8, han har ingen børn. Vi vil begge meget gerne have et barn sammen, men jeg skal lige være færdig med min uddannelse inden vi går i gang med at prøve, hvilket betyder at min kæreste vil være fyldt 42 når han bliver far... hvis vi altså er så heldige at det går rimelig hurtigt. Og at min kæreste vil være 60 år når vores barn bliver voksen!

Min far fyldte 72 for 14dage siden. Jeg fylder 27 og min søster er 20. Oghan den seje far og kan sagtens feste.

Anmeld

15. juli 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Min far fyldte 72 for 14dage siden. Jeg fylder 27 og min søster er 20. Oghan den seje far og kan sagtens feste.

Anmeld

15. juli 2013

mpr

Anonym skriver:

Jeg synes han er for gammel, men det er jo også bare min mening Mine forældre fik mig i en alder af 38 (mor) og 45 (far) og det betyder at jeg nu har en mor på 58 og en far på 66 hvilket jeg synes er rigtig meget når jeg kun knap og nap er 21 år.. Jeg synes man aller senest skal have født sit sidste barn som 38 årig og der synes jeg det er på nippet til at være for gamle.. Plus man ender med at have to/tre forfærdelige mennesker når barnet bliver teenager for forældrene går i overgangs alder på et tidspunkt jo og så har man teenageren der er hysterisk (måske) :p 

Men hvis i ikke synes det er for gammelt så go for it lad ikke andre bestemme hvad der er go eller no go for jer  

Anmeld

15. juli 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Tværtimod!! Syntes slet ikke han er for gammel! & der findes intet der hedder for gammel! Det hedder når man er klar, så fuck andres meninger.... andre folk skal da ikke tage valget for jer! 

Min kæreste var 30 da vi fik vores pige og der havde folk værter efter os i lang tid om ikke snart vi skulle igang inden han skulle på plejehjem?  Hmm! Sikke noget fis! 

Held og lykke med det Hvad uddanner du dig til?  

Anmeld

15. juli 2013

EnSødMor

Og ps. Da jeg gik til gruppe jordemoder der gik jeg méD en på 45, hvor manden var 53!! Så nej ikke for sent! Syntes derimod det er synd når moren er omkring de 40 og op.. !! ;( 

Anmeld

15. juli 2013

Sijac

Carina:-) skriver:

Nu kender jeg så en del der allerede som 30 årig opfører sig som pensionister.

Og så tænker jeg du må bo et meget lidt befolket sted siden du tænker at en mand i 40érne må være bedstefar?

I de større byer er det altså meget normalt at være i 30érne og opefter og så have små børn .

I vores søns klasse er alle forældrene min 35 da børnene startede i bh klassen.

Det er så en privatskole,og måske  de fleste der prioterer uddannelse ,fast arbejde og bolig før de prioterer børn? 

Anyway så er det altså ikke unormalt i det område jeg bor i .

Min mening har intet at gøre med i hvilket området af landet jeg kommer fra, det er MIN MENING..

Jeg har en bachelor uddannelse og min mand er cand. merc., så vi har rigelig uddannelse selv, jeg har udover 2 videregående uddannelser, det samme har min mand inkl. 4 år på HD - så nej vi er ikke nomader der blot yngler børn.

TS spurgte og MIN mening og den delte jeg blot..

Jeg VED godt at aldersgrænsen for hvornår man bliver forældre er rykket med, men min mening er, at hvis man kunne være bedstefar (realistisk) så er man for gammel til at være far!!

Anmeld

15. juli 2013

TNBC

Sijac skriver:

Min mening har intet at gøre med i hvilket området af landet jeg kommer fra, det er MIN MENING..

Jeg har en bachelor uddannelse og min mand er cand. merc., så vi har rigelig uddannelse selv, jeg har udover 2 videregående uddannelser, det samme har min mand inkl. 4 år på HD - så nej vi er ikke nomader der blot yngler børn.

TS spurgte og MIN mening og den delte jeg blot..

Jeg VED godt at aldersgrænsen for hvornår man bliver forældre er rykket med, men min mening er, at hvis man kunne være bedstefar (realistisk) så er man for gammel til at være far!!

så aldersgrænsen bør ligge til under 28(da der nogen der er blevet bedsteforældre i den alder)
Den holder jo ikke helt, hvis man så først finder den eneste ene når man er 39, må man ikke få børn for så er man over 40?
Man kan ikke sætter alder på kærlighed og forældreskab.
Nogen er først klar når de er ældre, andre når de er unge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.