Hvornår mener I man er for gammel til at blive far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

Carina:-)

Sijac skriver:

Jeg er en af dem der syntes, at det at blive far som 40 årig er for gammelt, en del faktisk.. Hvis jeg så en mand i 40'erne med en lille pige ville jeg automatisk tænke morfar/farfar.
Har selv en yngre søskende og min far var 37 da M blev født, hvilket efter min smag er for gammelt.. Plus at have forældre som er tæt på 60 år ved konfirmations alderen sætter altså bare sine grænser for hygge og fis og ballade..

Min mening er no go - men tak skæbnen for at vi er forskellige

Nu kender jeg så en del der allerede som 30 årig opfører sig som pensionister.

Og så tænker jeg du må bo et meget lidt befolket sted siden du tænker at en mand i 40érne må være bedstefar?

I de større byer er det altså meget normalt at være i 30érne og opefter og så have små børn .

I vores søns klasse er alle forældrene min 35 da børnene startede i bh klassen.

Det er så en privatskole,og måske  de fleste der prioterer uddannelse ,fast arbejde og bolig før de prioterer børn? 

Anyway så er det altså ikke unormalt i det område jeg bor i .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Faith

Min mand er lige blevet 38 og han mener selv han er ved at være for gammel til at blive far igen. Det er jeg dog ikke enig i, for synes han er meget ung af sind og totalt go til vores 3 drenge.

Men han mener at 4 børn må være nok

Anmeld

15. juli 2013

millesofie

Anonym skriver:

Jeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Jeg har i forvejen 2 børn på 10 og 8, han har ingen børn. Vi vil begge meget gerne have et barn sammen, men jeg skal lige være færdig med min uddannelse inden vi går i gang med at prøve, hvilket betyder at min kæreste vil være fyldt 42 når han bliver far... hvis vi altså er så heldige at det går rimelig hurtigt. Og at min kæreste vil være 60 år når vores barn bliver voksen!

Helt ærligt... synes I det er for sent at få børn?

jeg er 28 og min kæreste er 38 vi prøver lige nu at få et barn og vi er begge enige om at vi skal have en to stykker sammen og at der skal være ca 4 år i mellem så... 

man er så gammel som man føler sig 

Anmeld

15. juli 2013

baby012

Carina:-) skriver:

Nu kender jeg så en del der allerede som 30 årig opfører sig som pensionister.

Og så tænker jeg du må bo et meget lidt befolket sted siden du tænker at en mand i 40érne må være bedstefar?

I de større byer er det altså meget normalt at være i 30érne og opefter og så have små børn .

I vores søns klasse er alle forældrene min 35 da børnene startede i bh klassen.

Det er så en privatskole,og måske  de fleste der prioterer uddannelse ,fast arbejde og bolig før de prioterer børn? 

Anyway så er det altså ikke unormalt i det område jeg bor i .

Min. 35 ??! 

nu bliver jeg da helt nervøs  

jeg og manden er 25 når den ældste starter i skole (privat) 

.. Håber da ikke de tætteste aldersmæsdigt er 10 år ældre end os  

Anmeld

15. juli 2013

morethanperfect

Hmm ja .. Jeg syns det er for gammelt .. 
Min personlige grænse går ved 30 år ..

Men igen .. Når det er hans første barn ? Syns næsten ikke man kan sige : Du er for gammel , jeg vil ik gi dig et barn !

Syns det er lidt svært .. Men jeg ville nok gøre det for min mands skyld .. 

Anmeld

15. juli 2013

Carina:-)

baby012 skriver:

Min. 35 ??! 

nu bliver jeg da helt nervøs  

jeg og manden er 25 når den ældste starter i skole (privat) 

.. Håber da ikke de tætteste aldersmæsdigt er 10 år ældre end os  

Det er først nu hvor vi har sendt nr 4 i skole at vi er aldersvarende med de andre forældre

Men det handler jo også om hvilket område skolen ligger i .

Det område vi har skole børn i er et område med folk med lange udd og karriere-og de har så valgt at vente med børn inden der var styr på det

Anmeld

15. juli 2013

twinny

morethanperfect skriver:

Hmm ja .. Jeg syns det er for gammelt .. 
Min personlige grænse går ved 30 år ..

Men igen .. Når det er hans første barn ? Syns næsten ikke man kan sige : Du er for gammel , jeg vil ik gi dig et barn !

Syns det er lidt svært .. Men jeg ville nok gøre det for min mands skyld .. 

Enig.  

Anmeld

15. juli 2013

MyLove E

Anonym skriver:

Jeg er 32 år, min kæreste er 40 år. Vi ønsker os begge et barn sammen, men jeg er i tvivl om jeg synes han er for gammel... hvad synes I?

Jeg har i forvejen 2 børn på 10 og 8, han har ingen børn. Vi vil begge meget gerne have et barn sammen, men jeg skal lige være færdig med min uddannelse inden vi går i gang med at prøve, hvilket betyder at min kæreste vil være fyldt 42 når han bliver far... hvis vi altså er så heldige at det går rimelig hurtigt. Og at min kæreste vil være 60 år når vores barn bliver voksen!

Helt ærligt... synes I det er for sent at få børn?

Nu vil se om jeg kan skrive så du forstår

Jeg har altid synes at 40+ var for gammel. Min var far var 47 da han fik den yngste af mine søskende. Det synes jeg var for gammelt. (Han døde desværre som 52 årige af kræft. ) Jeg har altid sagt (hvertfald til mig selv) at mine børn ikke skulle ha så gamle en far.

Men jeg da jeg mødte min man var han 38 og 41 ( og en dag) dag vi fik vores søn. Jeg er så blevet meget syg af depression og skal ikke ha flere børn lige nu. Jeg er på vej op igen. Men vil gerne gøre min uddannelse færdig. Så der går hvert fald 4 år. og så er min mand 47...

Jeg synes jo det er for gammelt, men til gengæld synes jeg jo ikke min mand ER gamle.

For at sige det kort er det jo jeres valg og alder er jo kun et tal. Jeg synes i skal få et barn sammen

Anmeld

15. juli 2013

Muffinmus

45...eller, ja det ved jeg ikke, for jeg synes et eller andet sted grænsen for mødre går ved ca 40...så jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg sætter den lidt højre for fædre, men det er måske fordi mænd ofte er lidt ældre end deres partner?? tja, ved det ikke.

Anmeld

15. juli 2013

Muffinmus

45...eller, ja det ved jeg ikke, for jeg synes et eller andet sted grænsen for mødre går ved ca 40...så jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg sætter den lidt højre for fædre, men det er måske fordi mænd ofte er lidt ældre end deres partner?? tja, ved det ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.