Betaling af tandlæge på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

kirsti

B&J skriver:

jeg viste faktisk ikke man kunne gøre det via kontanthjælpen,

og jeg har ventet med at gå til tandlægen for var bange for hvor slemt det var ..

men men men for ½år siden var jeg ved tandlægen og der var kun 1 lille hul og en visdomstand der skulle ud visdomstanden var dog ikke min skyld da den kun var 3mdr gammel der blev jeg glad

men når man også er 1 par kan man heller ikke få alle de ting, da jeg søgte om psykolog hjælp kunne jeg ikke det godt man kunne få rabat via vores læge gennem sygsikringen...

men, er det ikke noget med man kan lave en afbetaling ved tandlægen???? det ved jeg man kan ved den jeg har hvis det er et højt beløb....

Hvis en kortere periode måned psykolog hjælp kan bedre dine muligheder for at komme i job kan du søge det via LAB mener det er paragraf nogle og 20

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

wamse

kirsti skriver:

Altså nu har jeg jo arbejdet på området og man får altså ikke bare betalt tandlæge! Det skal søges som en enkeltydelse og er skide svært at få bevillinget hjælp til!

når man søger skal man først finde en tandlæge der vil lave en prismæssig vurdering af hvad det vil koste, så skal det sendes til den tandlæge kommunen samarbejder med der skal vurdere om prisen er realistisk. Herefter laver ydelsesenheden en beregning af borgerens økonomi og om de synes at der er økonomisk plads til at borgeren selv kan afdrage eller at de mener at det har været muligt at spare op til regningen!

kommunen kigger ikke på om det er muligt at finde en tandlæge der vil lade borgeren afdrage og det er lovmæssigt ikke en mulighed at låne borgere pengene!

når der en sjælden gang gives ja til tandlæge hjælp er der ofte tale om misbrugere der er blevet clean og for hvem det vil være vigtigt at få pænere tænder for at komme på arbejdsmarkedet

Man kan heller ik selv vælge hvad man vil have lavet, det skal være billigste mulighed! F.eks får man ik stifttænder i hele munden hvis størstedelen af tænderne er dårlige! så hedder det gebis!

Men det stemmer da slet ikke overens med det link, som jeg har lagt ind, som omtaler den ordning omkring tandlæge, eller hvordan? 

Der er det jo lige netop en stor pulje, der KUN er afsat til tandlæge hjælp for borgere på kh, og mi veninde skulle ikke først have regnet rådighedsbeløb ud, der var kriteriet at hendes indkomst var kh, som linket også omtaler.

Anmeld

10. juli 2013

wamse

grinny skriver:

Hmm, det kan jeg ikke forstå for der står sådan i artiklen

Modtagere af kontanthjælp, ungeydelser, ressourceforløbsydelser og andre med tilsvarende lave indkomster

Ungeydelser må da være SU? Og andre tilsvarende lave indkomster burde SU også gåind under? Så synes da det er meget mærkeligt hvis ham/hende har fået afslag!

Ved godt du ikke mener KH, ville også bare lige understrege det så jeg ikke fik et par havl over nakken 

Ungeydelsen er ikke su, men det må være den sats unge under 25 får vil jeg tro 

Anmeld

10. juli 2013

B&J

kirsti skriver:

Hvis en kortere periode måned psykolog hjælp kan bedre dine muligheder for at komme i job kan du søge det via LAB mener det er paragraf nogle og 20

jamen det havde nemlig noget med job at gøre mange tak, men har været hos hende og hun hjalp mig rigtig meget

Anmeld

10. juli 2013

grinny

wamse skriver:

Ungeydelsen er ikke su, men det må være den sats unge under 25 får vil jeg tro 

Men der står jo ungeydelser, det må betegne alle de ydelser unge får? Altså hvis jeg skal konkludere noget ud fra teksten, hvad der så er sandt det skal jeg ikke kunne sige

Anmeld

10. juli 2013

wamse

grinny skriver:

Men der står jo ungeydelser, det må betegne alle de ydelser unge får? Altså hvis jeg skal konkludere noget ud fra teksten, hvad der så er sandt det skal jeg ikke kunne sige

Su er jo ikke kun en ungeydelse, så ville der stå su, for satsen er jo den samme om du er voksen eller ung 

Anmeld

10. juli 2013

grinny

Laulund87 skriver:

Det er bare hvad jeg oplevede Kender flere der bare er troppet op med regningen da de var på KH

Men ja ens for alle!

Det synes jeg bare er så forkert.

Jeg kunne i realiteten godt på i en lille 1-værelses til næsten ingen penge og være på KH og have flere penge til rådighed end folk på SU der f.eks. har en 2-værelses?

Jeg forstår ikke altid de der regler 

Anmeld

10. juli 2013

grinny

wamse skriver:

Su er jo ikke kun en ungeydelse, så ville der stå su, for satsen er jo den samme om du er voksen eller ung 

Hmm, det er selvfølgelig rigtigt. Ja så forstår jeg stadig ingen ting 

Anmeld

10. juli 2013

wamse

grinny skriver:

Hmm, det er selvfølgelig rigtigt. Ja så forstår jeg stadig ingen ting 

Nix den er altså heller ikke særlig gennemskuelig 

Anmeld

10. juli 2013

Laulund87

kirsti skriver:

Kan ik forstå de har sagt det ik kunne betale sig at søge for dig!

alle kan søge en enkeltydelse og den beregning der laves kigger udelukkende på regningens størrelse og dine indtægter/udgifter de kigger ikke på hvad type indtægt det er!

at det så er sjældent at nogen får tingene betalt er noget andet

Men jeg gjorde det jo også og fik at vide at man KUN kan få det betalt hvis banken har sagt nej til at låne en pengene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.