Betaling af tandlæge på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.534 visninger
55 svar
27 synes godt om
9. juli 2013

wamse

Sad lige og læste en anden debat omkring emnet, og kunne da godt tænke mig, at høre hvad i tænker om, at dette er en mulighed?

Et link til debatten:

https://www.baby.dk/debat/221375pi1/ordet-er-frit/kontanthjaelp--tandlaege-spoergsmaal-.aspx

Min umiddelbare tanke:

Jeg mener, at det kun burde være iform af et lån, således at de på samme måde som andre selv skal betale for tandlæge. Hvis man ikke kan afdrage ved en tandlæge, så kunne dette være en mulighed, men så skulle det være en mulighed for alle, hvis økonomien var så belastet, at man ikke ville kunne forventes at betale alt på en gang. 

Jeg har en bekendt, der simpelthen har ventet med at gå til tandlæge til hun røg på kh nu her, for så skulle hun ikke betale det fulde beløb selv 

Debatten er ikke oprettet som kritik af kh-modtagere, men som en undring over, at denne ordning overhovedet findes. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

Valle81

Jeg er fuldstændig enig med dig.

Vi er en alm. familie her, begge med alm. gennemsnitsbetalte fuldtidsjob, og tjah, her bliver tandlægen desværre sparet væk, da vi ikke har råd til det.

Så jeg synes, det er pænt trist, at andre kan få det betalt........

Anmeld

9. juli 2013

Laulund87

Jeg er helt enig og det er en rigtig god idé du kommer med der!

Ja min regning var på 9500 kr og det er fordi mine tænder var fyldt med huller efter graviditet hvor jeg kastede op i 9 måneder og antidepressiv medicin i 3 år. Inden de to ting havde jeg aldrig huller

Jeg får førtidspension og jeg kender en på kontanthjælp der får samme beløb som mig, men han kan få betalt sin regning. Det er bare ikke fair

Jeg afbetaler, men de vil have pengene inden 6 måneder.

Anmeld

9. juli 2013

wamse

Laulund87 skriver:

Jeg er helt enig og det er en rigtig god idé du kommer med der!

Ja min regning var på 9500 kr og det er fordi mine tænder var fyldt med huller efter graviditet hvor jeg kastede op i 9 måneder og antidepressiv medicin i 3 år. Inden de to ting havde jeg aldrig huller

Jeg får førtidspension og jeg kender en på kontanthjælp der får samme beløb som mig, men han kan få betalt sin regning. Det er bare ikke fair

Jeg afbetaler, men de vil have pengene inden 6 måneder.

De tandlæger der er her i byen vil slet ikke lade en afdrage, så det er et problem. Jeg har 2 tænder, hvor der er betændelse under, men har ikke råd til at lave dem, så jeg tygger kun i den ene side. 

Det undrer mig virkelig at man har valgt at lave en ordning som denne, og kun for en bestemt gruppe mennesker 

Anmeld

9. juli 2013

wamse

Valle81 skriver:

Vi er en alm. familie her, begge med alm. gennemsnitsbetalte fuldtidsjob, og tjah, her bliver tandlægen desværre sparet væk, da vi ikke har råd til det.

Jeg springer eftersynet over, og kommer kun af nød, hvilket er når det gør rigtig ondt. Her kan man ikke afdrage ved tandlægerne. 

Jeg synes virkelig at det laver en underlig skævhed med denne ordning.

Anmeld

9. juli 2013

Laulund87

wamse skriver:

De tandlæger der er her i byen vil slet ikke lade en afdrage, så det er et problem. Jeg har 2 tænder, hvor der er betændelse under, men har ikke råd til at lave dem, så jeg tygger kun i den ene side. 

Det undrer mig virkelig at man har valgt at lave en ordning som denne, og kun for en bestemt gruppe mennesker 

Ja igen jeg synes det er mega uretfærdigt!

At alle tandlæger ville lave et lån/afdragsordning uanset indtægt, det ville være fair. Hvorfor kan man også få betalt på kontanthjælp, men ikke på SU, det er også mærkeligt

Anmeld

9. juli 2013

Pige2009

Valle81 skriver:

Jg er også enig Men man kan så sige, at det er et spørgsmål om prioritering. Jeg har et lavtlønnet job og bor alene med min datter, men her prioriterer jeg at gå til tandlægen. Heldigvis har jeg kun haft 3 huller, men den ene udgift en gang om året, synes jeg godt, jeg vil betale, for jeg vil ikke risikere ikke at have nogen tænder om 20 år

Anmeld

9. juli 2013

Valle81

wamse skriver:

Jeg springer eftersynet over, og kommer kun af nød, hvilket er når det gør rigtig ondt. Her kan man ikke afdrage ved tandlægerne. 

Jeg synes virkelig at det laver en underlig skævhed med denne ordning.

Sådan er det også her:0)

For et år siden fik jeg så sindsyg djævelsk ondt i en tand. Kom til tandlæge og fik st på det. Der var meget der skulle laves, fik bla. en rodbehandling og lavet nogle huller. Har fået lavet højre side af munden og det har i alt kostet omkring 12.000 kr. Min far lånte mig til første omgang, som jeg hurtigt fik betalt af næste runde afdrager jeg hos tandlægen, og når jeg er færdig med det, så skal jeg have lavet venstre side af munden, den er ikke så omfattende, mener omkring 4000 kr.....

Men det er sindsygt, og inden jeg er færdig, så kan jeg sikkert starte forfra i den anden side.....

Ja det er en møg skæv ordning.....

Jeg vil hellere betale lidt mere i skat, så der kunne være fri tandlæge for alle. I hvertfald når det gælder huller og sådan, men eftersyn, kosmetiske ting osv er for egen regning:0)

Anmeld

9. juli 2013

Mumto3

wamse skriver:

Jeg håber du ved at du kan få det lavet gratis på tandlægehøjskolen

Anmeld

9. juli 2013

VIPpigen

Jeg syntes godt man selv kan betale... Nej, kontanthjælp er ikke meget, men det er førtidspension, ledighedsydelse eller så meget andet heller ikke.

Jeg har altid sat en ære i at klare mig selv. Også da jeg fik kontanthjælp som hjemmeboende, og havde 1200 til diverse regninger, og mad i weekenderne... Jeg betalte selv min tandlæge...

til alle jer som måske har muligheden, så er der billig tandlæge i Tyskland, dansktalende, og nogen af dem er inde for sygeforsikring Danmark... Jeg har hørt meget godt om dem dernede, vores dp har tandlæge dernede, og hun har kun store roser til dem. Regner med at sende manden derned, når han skal afsted (snart) jeg er desværre hysterisk, så jeg køre 75 km hver gang jeg skal til tandlæge. Men med min forhistorie betaler jeg gerne de penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.