Betaling af tandlæge på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

lille fnug

kirsti skriver:

Altså nu har jeg jo arbejdet på området og man får altså ikke bare betalt tandlæge! Det skal søges som en enkeltydelse og er skide svært at få bevillinget hjælp til!

når man søger skal man først finde en tandlæge der vil lave en prismæssig vurdering af hvad det vil koste, så skal det sendes til den tandlæge kommunen samarbejder med der skal vurdere om prisen er realistisk. Herefter laver ydelsesenheden en beregning af borgerens økonomi og om de synes at der er økonomisk plads til at borgeren selv kan afdrage eller at de mener at det har været muligt at spare op til regningen!

kommunen kigger ikke på om det er muligt at finde en tandlæge der vil lade borgeren afdrage og det er lovmæssigt ikke en mulighed at låne borgere pengene!

når der en sjælden gang gives ja til tandlæge hjælp er der ofte tale om misbrugere der er blevet clean og for hvem det vil være vigtigt at få pænere tænder for at komme på arbejdsmarkedet

Man kan heller ik selv vælge hvad man vil have lavet, det skal være billigste mulighed! F.eks får man ik stifttænder i hele munden hvis størstedelen af tænderne er dårlige! så hedder det gebis!

Det er en ny ordning der er trådt i kraft i år, så den er meget lettere at få og det er faktisk ikke grænser for hvad får betalt, det er fuldstændig absurd og endnu en gang tager regeringen pis på os som rent faktisk går på arbejde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er fint nok. jeg er ikke og har aldrig været på kh men tænker at der er en grund til at det er lavet sådan

Anmeld

10. juli 2013

lille fnug

wamse skriver:

Men det stemmer da slet ikke overens med det link, som jeg har lagt ind, som omtaler den ordning omkring tandlæge, eller hvordan? 

Der er det jo lige netop en stor pulje, der KUN er afsat til tandlæge hjælp for borgere på kh, og mi veninde skulle ikke først have regnet rådighedsbeløb ud, der var kriteriet at hendes indkomst var kh, som linket også omtaler.

Du har ret, det kristi hentyder til er den gamle ordning som faktisk var mere fair. Den du har linket til er en ny og fuldstændig idiotisk ordning.

For det første har regeringen fjernet tilskud til tandresninger hvis man får mere end en årligt. De penge går så til fængslerne
Nu er de i gang med at fjerne tilskuddet til undersøgelser hvis man kommer mere end en gang årligt....
Regeringen mener ikke man har behov for mere end en tandrensning og undersøgelse om året!

Så har de indført at man på kh kan få ordnet sine tænder nærmest gratis. Det som er idiotisk ved det er at dem jeg indtil nu har set som får det betalt er folk som ikke har været ved tandlæge i mange år og så får de f.... det hele betalt nu. Hvor i mod dem som passer deres tænder bliver straffet.
Det er en fucked up regering vi har.

Nå ja jeg arbejder som tandplejer så jeg har set konsekvensen af de nye regler: et boom af kh patienter og andre der må droppe tandlægen nu for det bliver for dyrt

Anmeld

10. juli 2013

kirsti

Laulund87 skriver:

Men jeg gjorde det jo også og fik at vide at man KUN kan få det betalt hvis banken har sagt nej til at låne en pengene

Det er også rigtigt, du kan kun få enkeltydelse hvis banken ikke vil låne en pengene men det plejer nu ik at være et problem at få dem til at skrive de ik vil

Anmeld

10. juli 2013

kirsti

wamse skriver:

Men det stemmer da slet ikke overens med det link, som jeg har lagt ind, som omtaler den ordning omkring tandlæge, eller hvordan? 

Der er det jo lige netop en stor pulje, der KUN er afsat til tandlæge hjælp for borgere på kh, og mi veninde skulle ikke først have regnet rådighedsbeløb ud, der var kriteriet at hendes indkomst var kh, som linket også omtaler.

Den tråd linket i #1 fører til omtaler da enkeltydelsen som er en ydelse alle kan søge som jeg beskrev

men det er måske ik det link?

Anmeld

10. juli 2013

wamse

Den tråd linket i #1 fører til omtaler da enkeltydelsen som er en ydelse alle kan søge som jeg beskrev

men det er måske ik det link?

Nej det er det ikke  Tror den ligger på side 2/3. hvor det er et link til, hvad ordningen præcis går ud på  Dette link:

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Praksissektoren/2012/November/180-mio-kr-til-storre-lighed-paa-tandomraadet.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.