wamse skriver:
Men det stemmer da slet ikke overens med det link, som jeg har lagt ind, som omtaler den ordning omkring tandlæge, eller hvordan?
Der er det jo lige netop en stor pulje, der KUN er afsat til tandlæge hjælp for borgere på kh, og mi veninde skulle ikke først have regnet rådighedsbeløb ud, der var kriteriet at hendes indkomst var kh, som linket også omtaler.
Du har ret, det kristi hentyder til er den gamle ordning som faktisk var mere fair. Den du har linket til er en ny og fuldstændig idiotisk ordning.
For det første har regeringen fjernet tilskud til tandresninger hvis man får mere end en årligt. De penge går så til fængslerne

Nu er de i gang med at fjerne tilskuddet til undersøgelser hvis man kommer mere end en gang årligt....
Regeringen mener ikke man har behov for mere end en tandrensning og undersøgelse om året!
Så har de indført at man på kh kan få ordnet sine tænder nærmest gratis. Det som er idiotisk ved det er at dem jeg indtil nu har set som får det betalt er folk som ikke har været ved tandlæge i mange år og så får de f.... det hele betalt nu. Hvor i mod dem som passer deres tænder bliver straffet.
Det er en fucked up regering vi har.
Nå ja jeg arbejder som tandplejer så jeg har set konsekvensen af de nye regler: et boom af kh patienter og andre der må droppe tandlægen nu for det bliver for dyrt
Anmeld