Betaling af tandlæge på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

Laulund87

Mumto3 skriver:

Jeg håber du ved at du kan få det lavet gratis på tandlægehøjskolen

Det undersøgte jeg og fik at vide at der var flere års ventetid og det kun var specifikke ting de lavede gratis, man kunne ikke bare komme ind og få lavet hvad som helst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

wamse

Valle81 skriver:

Sådan er det også her:0)

For et år siden fik jeg så sindsyg djævelsk ondt i en tand. Kom til tandlæge og fik st på det. Der var meget der skulle laves, fik bla. en rodbehandling og lavet nogle huller. Har fået lavet højre side af munden og det har i alt kostet omkring 12.000 kr. Min far lånte mig til første omgang, som jeg hurtigt fik betalt af næste runde afdrager jeg hos tandlægen, og når jeg er færdig med det, så skal jeg have lavet venstre side af munden, den er ikke så omfattende, mener omkring 4000 kr.....

Men det er sindsygt, og inden jeg er færdig, så kan jeg sikkert starte forfra i den anden side.....

Ja det er en møg skæv ordning.....

Jeg vil hellere betale lidt mere i skat, så der kunne være fri tandlæge for alle. I hvertfald når det gælder huller og sådan, men eftersyn, kosmetiske ting osv er for egen regning:0)

Mine tænder er skadet efter mit stofmisbrug, så jeg har 2 kindtænder i overmunden, og uanset hvor meget jeg passer på dem, så krakelerer de simpelthen for mig. Min ene fortand er rodbehandlet og blå, men der ligger betændelse op under den, men skal det laves skal jeg have en stifttand  Det er der ikke penge til. 

Mine hjørnetænder er begyndt at flække, så ved sgu ikke lige, hvad jeg gør med dem. 

Anmeld

9. juli 2013

Carina:-)

wamse skriver:

Sad lige og læste en anden debat omkring emnet, og kunne da godt tænke mig, at høre hvad i tænker om, at dette er en mulighed?

Et link til debatten:

https://www.baby.dk/debat/221375pi1/ordet-er-frit/kontanthjaelp--tandlaege-spoergsmaal-.aspx

Min umiddelbare tanke:

Jeg mener, at det kun burde være iform af et lån, således at de på samme måde som andre selv skal betale for tandlæge. Hvis man ikke kan afdrage ved en tandlæge, så kunne dette være en mulighed, men så skulle det være en mulighed for alle, hvis økonomien var så belastet, at man ikke ville kunne forventes at betale alt på en gang. 

Jeg har en bekendt, der simpelthen har ventet med at gå til tandlæge til hun røg på kh nu her, for så skulle hun ikke betale det fulde beløb selv 

Debatten er ikke oprettet som kritik af kh-modtagere, men som en undring over, at denne ordning overhovedet findes. 

Enig.

Kan slet ikke forstå at regeringen ikke kan se at der skal kigges på nettobeløbet frem for brutto

Jeg har ikke noget imod at der er nogen der får betalt deres tandlægeregning,men det burde gælde alle.

Jeg har et familiemdlem på kh ,og hun har betydeligt mere end andre i job har -ikke brutto,men netto .(velog mærke uden der medregnes gæld 

Anmeld

9. juli 2013

wamse

Mumto3 skriver:

Jeg håber du ved at du kan få det lavet gratis på tandlægehøjskolen

Nej 

Hvor ligger der sådan en henne, og hvordan gør man det?

Anmeld

9. juli 2013

Laulund87

wamse skriver:

Mine tænder er skadet efter mit stofmisbrug, så jeg har 2 kindtænder i overmunden, og uanset hvor meget jeg passer på dem, så krakelerer de simpelthen for mig. Min ene fortand er rodbehandlet og blå, men der ligger betændelse op under den, men skal det laves skal jeg have en stifttand  Det er der ikke penge til. 

Mine hjørnetænder er begyndt at flække, så ved sgu ikke lige, hvad jeg gør med dem. 

Jeg har også haft betændelse under en rodbehandling og det gjorde rigtig ondt. Tandlægen sagde at rigtig mange har det, men de mærker det ikke.

Det optimale ville være at lave rodbehandlingen om, men det har jeg bare ikke råd til oveni de 9500 kr så jeg kom på en skrap antibiotikakur og nu gør det ikke ondt mere.

Tandlægen sagde at det var værd at prøve, men hvis smerten kommer tilbage skal den rodbehandles.

Anmeld

9. juli 2013

wamse

Carina:-) skriver:

Enig.

Kan slet ikke forstå at regeringen ikke kan se at der skal kigges på nettobeløbet frem for brutto

Jeg har ikke noget imod at der er nogen der får betalt deres tandlægeregning,men det burde gælde alle.

Jeg har et familiemdlem på kh ,og hun har betydeligt mere end andre i job har -ikke brutto,men netto .(velog mærke uden der medregnes gæld 

Kan slet ikke forstå, at man har valgt at begrænse ordningen på den måde, og ikke se på rådighedsbeløb, og afslag om at kunne afdrage ved tandlægen først.

Det må der virkelig være nogle, som virkelig udnytter fuldt ud. 

Anmeld

9. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg undrer mig også. Jeg kan forstå, hvis der i individuelle tilfælde kan gives tilskud - fx ved en tidligere narkoman, hjemløs, dranker etc., der er kommet på ret kurs og hvis tænder er så dårlige, at det står i vejen for hans muligheder for at få job - men hvis det er en standardhjælp, er det godt nok en dyr og uretfærdig ordning. 

Anmeld

9. juli 2013

grinny

Jeg vidste ikke den fandtes, og jeg er ellers på KH  Nu skal der odrnes tænder, muhahaha  

Ej, det er altså ikke alle der kan få hjælp til det. Vi søgte en engangsydelse for et års tid siden da min kæreste skulle have rettet tænder + han skulle have lavet en bøjle til at sove med og det koster dyrt  det er jo både røgten, ekstra tjek, støbning osv.

Han var på KH, jeg var på SU og der var bare intet hjælp at hente! Vi måtte betale hele lortet selv.

Men synes så også det er forkert at man på SU kun får halv bøde? Hvorfor skal en på SU "kun" betale 700 for manglende lygter når vi andre skal betale 1400? Synes lidt det er alle steder der er de der små "smuthuller" 

Anmeld

9. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
wamse skriver:

Sad lige og læste en anden debat omkring emnet, og kunne da godt tænke mig, at høre hvad i tænker om, at dette er en mulighed?

Et link til debatten:

https://www.baby.dk/debat/221375pi1/ordet-er-frit/kontanthjaelp--tandlaege-spoergsmaal-.aspx

Min umiddelbare tanke:

Jeg mener, at det kun burde være iform af et lån, således at de på samme måde som andre selv skal betale for tandlæge. Hvis man ikke kan afdrage ved en tandlæge, så kunne dette være en mulighed, men så skulle det være en mulighed for alle, hvis økonomien var så belastet, at man ikke ville kunne forventes at betale alt på en gang. 

Jeg har en bekendt, der simpelthen har ventet med at gå til tandlæge til hun røg på kh nu her, for så skulle hun ikke betale det fulde beløb selv 

Debatten er ikke oprettet som kritik af kh-modtagere, men som en undring over, at denne ordning overhovedet findes. 

ALLE uanset indkomst kan godt søge kommunen om hjælp til betaling af uforudsete regninger...

Men de kigger jo på hvad du har af formue og muligheder for selv at betale det og udfra dette får du så afslag eller beløbet du søgte om...

har kendt en med høj indkomst som fik tildeltdelvis betaling gennem kommune pga personen ikke selv kunne betale...

Og har selvoplevet til trods for næsten ingen penge at få afslag da de ikke mente det var en nødvendighed med nye briller til trods for min styrke var forkert og mit stel gnavede i min hud så jeg konstant havde sår og hovedpine...

Anmeld

9. juli 2013

wamse

Wampires skriver:

ALLE uanset indkomst kan godt søge kommunen om hjælp til betaling af uforudsete regninger...

Men de kigger jo på hvad du har af formue og muligheder for selv at betale det og udfra dette får du så afslag eller beløbet du søgte om...

har kendt en med høj indkomst som fik tildeltdelvis betaling gennem kommune pga personen ikke selv kunne betale...

Og har selvoplevet til trods for næsten ingen penge at få afslag da de ikke mente det var en nødvendighed med nye briller til trods for min styrke var forkert og mit stel gnavede i min hud så jeg konstant havde sår og hovedpine...

Det med kh og tandlæge er altså en special ordning der blev lavet, og den er ikke for alle. 

Alle kan søge enkeltydelse, men det er ikke det samme. 

Der er nogle helt specifikke satser omkring alder fx. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.