Betaling af tandlæge på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

quindelist

Mumto3 skriver:

Det er rigtigt. Almindelige huller osv laver de ikke gratis, men andre ting plejer de gerne at ville.men det kan være at den økonomiske krise gør at der er flere der efterspørger det nu.

De laver nu også almindelige huller -det de ikke laver er de tilfælde der er for komplicerede til undervisningsbrug fx ting der skal laves om. Men generelt laver de alt det som de kommende tandlægernes har brug for at øve sig på.

Der er brugerbetaling på materialer -men det er i småtings afdelingen

Tandllgeskolen i København ligger på panuminstituttet hvor man møder op om morgenen og trækker et nummer, vil tro de nærmere procedurer er beskrevet på hjemmesiden.

Jeg har fået lavet alle mine tandbehandlinger og eftersyn der siden jeg selv begyndte at have min daglige gang på Panum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

grinny

wamse skriver:

Jeg ved at man ihvertfald ikke er med i den ordning på su, for kender en som har spurgt om det                                                          Som jeg skrev i mit første indlæg, så er det ikke kritik af mennesker på kontanthjælp, men af ordningen 

Hmm, det kan jeg ikke forstå for der står sådan i artiklen

Modtagere af kontanthjælp, ungeydelser, ressourceforløbsydelser og andre med tilsvarende lave indkomster

Ungeydelser må da være SU? Og andre tilsvarende lave indkomster burde SU også gåind under? Så synes da det er meget mærkeligt hvis ham/hende har fået afslag!

Ved godt du ikke mener KH, ville også bare lige understrege det så jeg ikke fik et par havl over nakken 

Anmeld

10. juli 2013

Laulund87

grinny skriver:

Hmm, det kan jeg ikke forstå for der står sådan i artiklen

Modtagere af kontanthjælp, ungeydelser, ressourceforløbsydelser og andre med tilsvarende lave indkomster

Ungeydelser må da være SU? Og andre tilsvarende lave indkomster burde SU også gåind under? Så synes da det er meget mærkeligt hvis ham/hende har fået afslag!

Ved godt du ikke mener KH, ville også bare lige understrege det så jeg ikke fik et par havl over nakken 

Man KAN søge om det når man har en lav indkomst, men det er så godt som umuligt at få det betalt. Man kan ikke bare aflevere regningen som på KH.

Både min tandlæge og hende på borgerservice sagde at det ikke kunne svare sig at jeg prøvede for de ville bare bede mig om at låne i banken, og ganske rigtigt det var hvad de gjorde.

Jeg får det samme som en høj kontanthjælp, så synes det er så uretfærdigt. Det burde være ens for alle, at man kan låne pengene/afdrage eller alle betaler selv.

Anmeld

10. juli 2013

kirsti

wamse skriver:

Sad lige og læste en anden debat omkring emnet, og kunne da godt tænke mig, at høre hvad i tænker om, at dette er en mulighed?

Et link til debatten:

https://www.baby.dk/debat/221375pi1/ordet-er-frit/kontanthjaelp--tandlaege-spoergsmaal-.aspx

Min umiddelbare tanke:

Jeg mener, at det kun burde være iform af et lån, således at de på samme måde som andre selv skal betale for tandlæge. Hvis man ikke kan afdrage ved en tandlæge, så kunne dette være en mulighed, men så skulle det være en mulighed for alle, hvis økonomien var så belastet, at man ikke ville kunne forventes at betale alt på en gang. 

Jeg har en bekendt, der simpelthen har ventet med at gå til tandlæge til hun røg på kh nu her, for så skulle hun ikke betale det fulde beløb selv 

Debatten er ikke oprettet som kritik af kh-modtagere, men som en undring over, at denne ordning overhovedet findes. 

Altså nu har jeg jo arbejdet på området og man får altså ikke bare betalt tandlæge! Det skal søges som en enkeltydelse og er skide svært at få bevillinget hjælp til!

når man søger skal man først finde en tandlæge der vil lave en prismæssig vurdering af hvad det vil koste, så skal det sendes til den tandlæge kommunen samarbejder med der skal vurdere om prisen er realistisk. Herefter laver ydelsesenheden en beregning af borgerens økonomi og om de synes at der er økonomisk plads til at borgeren selv kan afdrage eller at de mener at det har været muligt at spare op til regningen!

kommunen kigger ikke på om det er muligt at finde en tandlæge der vil lade borgeren afdrage og det er lovmæssigt ikke en mulighed at låne borgere pengene!

når der en sjælden gang gives ja til tandlæge hjælp er der ofte tale om misbrugere der er blevet clean og for hvem det vil være vigtigt at få pænere tænder for at komme på arbejdsmarkedet

Man kan heller ik selv vælge hvad man vil have lavet, det skal være billigste mulighed! F.eks får man ik stifttænder i hele munden hvis størstedelen af tænderne er dårlige! så hedder det gebis!

Anmeld

10. juli 2013

grinny

Laulund87 skriver:

Man KAN søge om det når man har en lav indkomst, men det er så godt som umuligt at få det betalt. Man kan ikke bare aflevere regningen som på KH.

Både min tandlæge og hende på borgerservice sagde at det ikke kunne svare sig at jeg prøvede for de ville bare bede mig om at låne i banken, og ganske rigtigt det var hvad de gjorde.

Jeg får det samme som en høj kontanthjælp, så synes det er så uretfærdigt. Det burde være ens for alle, at man kan låne pengene/afdrage eller alle betaler selv.

Det kan jeg bare ikke forstå når det står som det står? Men er jo ikke sikkert det skal forståes 

Men altså min kæreste kunne, da han var på KH, heller ikke få hjælp til den regning på 6000 for bøjle + alt andet, så man kan altså ikke bare aflevere regningen, vi samlede flasker (og det er faktisk ikke en gang løgn ) og måtte tage sygdom-ved-dyr-opsparingen for at han kunne få lavet sine tænder og den fandens bøjle.

Synes det er forkert at nogen kan men andre ikke og at det så kan misbruges

Anmeld

10. juli 2013

Laulund87

grinny skriver:

Det kan jeg bare ikke forstå når det står som det står? Men er jo ikke sikkert det skal forståes 

Men altså min kæreste kunne, da han var på KH, heller ikke få hjælp til den regning på 6000 for bøjle + alt andet, så man kan altså ikke bare aflevere regningen, vi samlede flasker (og det er faktisk ikke en gang løgn ) og måtte tage sygdom-ved-dyr-opsparingen for at han kunne få lavet sine tænder og den fandens bøjle.

Synes det er forkert at nogen kan men andre ikke og at det så kan misbruges

Det er bare hvad jeg oplevede Kender flere der bare er troppet op med regningen da de var på KH

Men ja ens for alle!

Anmeld

10. juli 2013

B&J

jeg viste faktisk ikke man kunne gøre det via kontanthjælpen,

og jeg har ventet med at gå til tandlægen for var bange for hvor slemt det var ..

men men men for ½år siden var jeg ved tandlægen og der var kun 1 lille hul og en visdomstand der skulle ud visdomstanden var dog ikke min skyld da den kun var 3mdr gammel der blev jeg glad

men når man også er 1 par kan man heller ikke få alle de ting, da jeg søgte om psykolog hjælp kunne jeg ikke det godt man kunne få rabat via vores læge gennem sygsikringen...

men, er det ikke noget med man kan lave en afbetaling ved tandlægen???? det ved jeg man kan ved den jeg har hvis det er et højt beløb....

Anmeld

10. juli 2013

kirsti

Laulund87 skriver:

Det er bare hvad jeg oplevede Kender flere der bare er troppet op med regningen da de var på KH

Men ja ens for alle!

Man skal søge inden det bliver lavet man kan ik bare komme med regningen bagefter!

Anmeld

10. juli 2013

Laulund87

kirsti skriver:

Man skal søge inden det bliver lavet man kan ik bare komme med regningen bagefter!

Det ved jeg godt, det var formuleret forkert

Ingen grund til at råbe

Anmeld

10. juli 2013

kirsti

Laulund87 skriver:

Det ved jeg godt, det var formuleret forkert

Ingen grund til at råbe

Kan ik forstå de har sagt det ik kunne betale sig at søge for dig!

alle kan søge en enkeltydelse og den beregning der laves kigger udelukkende på regningens størrelse og dine indtægter/udgifter de kigger ikke på hvad type indtægt det er!

at det så er sjældent at nogen får tingene betalt er noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.