wamse skriver:
Sad lige og læste en anden debat omkring emnet, og kunne da godt tænke mig, at høre hvad i tænker om, at dette er en mulighed?
Et link til debatten:
https://www.baby.dk/debat/221375pi1/ordet-er-frit/kontanthjaelp--tandlaege-spoergsmaal-.aspx
Min umiddelbare tanke:
Jeg mener, at det kun burde være iform af et lån, således at de på samme måde som andre selv skal betale for tandlæge. Hvis man ikke kan afdrage ved en tandlæge, så kunne dette være en mulighed, men så skulle det være en mulighed for alle, hvis økonomien var så belastet, at man ikke ville kunne forventes at betale alt på en gang.
Jeg har en bekendt, der simpelthen har ventet med at gå til tandlæge til hun røg på kh nu her, for så skulle hun ikke betale det fulde beløb selv 
Debatten er ikke oprettet som kritik af kh-modtagere, men som en undring over, at denne ordning overhovedet findes.
Altså nu har jeg jo arbejdet på området og man får altså ikke bare betalt tandlæge! Det skal søges som en enkeltydelse og er skide svært at få bevillinget hjælp til!
når man søger skal man først finde en tandlæge der vil lave en prismæssig vurdering af hvad det vil koste, så skal det sendes til den tandlæge kommunen samarbejder med der skal vurdere om prisen er realistisk. Herefter laver ydelsesenheden en beregning af borgerens økonomi og om de synes at der er økonomisk plads til at borgeren selv kan afdrage eller at de mener at det har været muligt at spare op til regningen!
kommunen kigger ikke på om det er muligt at finde en tandlæge der vil lade borgeren afdrage og det er lovmæssigt ikke en mulighed at låne borgere pengene!
når der en sjælden gang gives ja til tandlæge hjælp er der ofte tale om misbrugere der er blevet clean og for hvem det vil være vigtigt at få pænere tænder for at komme på arbejdsmarkedet
Man kan heller ik selv vælge hvad man vil have lavet, det skal være billigste mulighed! F.eks får man ik stifttænder i hele munden hvis størstedelen af tænderne er dårlige! så hedder det gebis!