Betaling af tandlæge på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2013

wamse

Jeg vidste ikke den fandtes, og jeg er ellers på KH  Nu skal der odrnes tænder, muhahaha  

Ej, det er altså ikke alle der kan få hjælp til det. Vi søgte en engangsydelse for et års tid siden da min kæreste skulle have rettet tænder + han skulle have lavet en bøjle til at sove med og det koster dyrt  det er jo både røgten, ekstra tjek, støbning osv.

Han var på KH, jeg var på SU og der var bare intet hjælp at hente! Vi måtte betale hele lortet selv.

Men synes så også det er forkert at man på SU kun får halv bøde? Hvorfor skal en på SU "kun" betale 700 for manglende lygter når vi andre skal betale 1400? Synes lidt det er alle steder der er de der små "smuthuller" 

Det er ikke en enekltydelse, men en forholdvis ny ordning der er kommet 

Mennesker med lav indkomst kan også få nedsat bøder  Man får det nok på su fordi at indtægten er så lav som den er, men personligt kan jeg slet ikke se, at der skal gives nedsættelse uanset hvad, hvis man har lavet en lovovertrædelse 

Her er lidt om ordningen:

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Praksissektoren/2012/November/180-mio-kr-til-storre-lighed-paa-tandomraadet.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2013

Eliza

Wampires skriver:

ALLE uanset indkomst kan godt søge kommunen om hjælp til betaling af uforudsete regninger...

Men de kigger jo på hvad du har af formue og muligheder for selv at betale det og udfra dette får du så afslag eller beløbet du søgte om...

har kendt en med høj indkomst som fik tildeltdelvis betaling gennem kommune pga personen ikke selv kunne betale...

Og har selvoplevet til trods for næsten ingen penge at få afslag da de ikke mente det var en nødvendighed med nye briller til trods for min styrke var forkert og mit stel gnavede i min hud så jeg konstant havde sår og hovedpine...

Ja jeg mente nu nok at vi alle kunne søge enkelt ydelse til fex. Tandlæge (nogle enkeltydelse skal vist betales tilbage, men det må du ikke hænge mig op på) 

dog er det nok nemmere at få den bevilliget hvis man er på kh, en hvis du har en årsløn på 300.00+ 

dog tror jeg også at det afhænger af beløbets størrelse. En tandlæge regning på 30k + kan jo være svær at sluge, selv for en med høj indkomst. 

Anmeld

9. juli 2013

wamse

Eliza skriver:

Ja jeg mente nu nok at vi alle kunne søge enkelt ydelse til fex. Tandlæge (nogle enkeltydelse skal vist betales tilbage, men det må du ikke hænge mig op på) 

dog er det nok nemmere at få den bevilliget hvis man er på kh, en hvis du har en årsløn på 300.00+ 

dog tror jeg også at det afhænger af beløbets størrelse. En tandlæge regning på 30k + kan jo være svær at sluge, selv for en med høj indkomst. 

Det er ikke enkeltydelse, men en specialordning.

Fandt lidt om det her:

http://www.sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Praksissektoren/2012/November/180-mio-kr-til-storre-lighed-paa-tandomraadet.aspx

Anmeld

9. juli 2013

Eliza

wamse skriver:

Det er ikke enkeltydelse, men en specialordning.

Fandt lidt om det her:

Hm måske man skulle runde kontanthjælps kontoret. 

Ej spøg til sidE

Anmeld

9. juli 2013

grinny

wamse skriver:

Det er ikke en enekltydelse, men en forholdvis ny ordning der er kommet 

Mennesker med lav indkomst kan også få nedsat bøder  Man får det nok på su fordi at indtægten er så lav som den er, men personligt kan jeg slet ikke se, at der skal gives nedsættelse uanset hvad, hvis man har lavet en lovovertrædelse 

Her er lidt om ordningen:

Som jeg læser det er det ikke kun folk på KH, men også folk på SU - ikke at det gør det bedre, men bare så det ikke lyder som om det kun er for folk på KH 

Jeg kan forstå hvorfor der er nogen der har brug for hjælpen, høje som lave indkomster, lige som jeg synes det burde være billigere at købe briller fordi det er jo noget som man virkelig har brug for. Kan ikke forstå man brokker sig over at vi skal spare og spare i Danmark hvis man vil bruge 180 mio. på lige sådan noget?

Det har jo intet med KH-modtagere at gøre, de kan jo ikke gøre for at den ordning er lavet, jeg forstår bare ikke hvorfor alle tandlæger ikke laver afbetaling i stedet for?

Anmeld

10. juli 2013

Benjamins'mor

wamse skriver:

Kan slet ikke forstå, at man har valgt at begrænse ordningen på den måde, og ikke se på rådighedsbeløb, og afslag om at kunne afdrage ved tandlægen først.

Det må der virkelig være nogle, som virkelig udnytter fuldt ud. 

De har jo så også trukket denne ordning tilbage så kommunen ikke længere betaler fra 1/1-2014.

Anmeld

10. juli 2013

Mumto3

wamse skriver:

Nej 

Hvor ligger der sådan en henne, og hvordan gør man det?

Jeg ved der er en i Kbh men der er også i Jylland. Det må kunne Googles. Det hedder også noget med Odent ( som vist nok er tand på latin).

Anmeld

10. juli 2013

Mumto3

Laulund87 skriver:

Det undersøgte jeg og fik at vide at der var flere års ventetid og det kun var specifikke ting de lavede gratis, man kunne ikke bare komme ind og få lavet hvad som helst.

Det er rigtigt. Almindelige huller osv laver de ikke gratis, men andre ting plejer de gerne at ville.men det kan være at den økonomiske krise gør at der er flere der efterspørger det nu.

Anmeld

10. juli 2013

wamse

grinny skriver:

Som jeg læser det er det ikke kun folk på KH, men også folk på SU - ikke at det gør det bedre, men bare så det ikke lyder som om det kun er for folk på KH 

Jeg kan forstå hvorfor der er nogen der har brug for hjælpen, høje som lave indkomster, lige som jeg synes det burde være billigere at købe briller fordi det er jo noget som man virkelig har brug for. Kan ikke forstå man brokker sig over at vi skal spare og spare i Danmark hvis man vil bruge 180 mio. på lige sådan noget?

Det har jo intet med KH-modtagere at gøre, de kan jo ikke gøre for at den ordning er lavet, jeg forstår bare ikke hvorfor alle tandlæger ikke laver afbetaling i stedet for?

Jeg ved at man ihvertfald ikke er med i den ordning på su, for kender en som har spurgt om det                                                          Som jeg skrev i mit første indlæg, så er det ikke kritik af mennesker på kontanthjælp, men af ordningen 

Anmeld

10. juli 2013

wamse

Benjamins'mor skriver:

De har jo så også trukket denne ordning tilbage så kommunen ikke længere betaler fra 1/1-2014.

Det synes jeg så er fair nok, og det virkede som en hovsa løsning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.