Dumme lovforslag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Chili

jydeinden skriver:

du kan få su lån, tror det er det hun medregner

Når ja okay. Det er jeg så ikke interreseret i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Chili

wamse skriver:

Det er plus lån vil jeg tro  Jeg har regnet på det, og jeg vil ca få 9500-10000 udbetalt som forsørger på su.

Ja okay, det er jeg så ikke interesseret i

Anmeld

14. juni 2013

Silas&Mille

Lilje82 skriver:

Problemet er jo bare at man egentlig ikke sidestiller samlevende med ægtefæller, for ægtefæller kan benytte hinandens fradrag, det kan sammenlevende ikke. 

Er godt med på du mener der ingen forsørgerpligt skal være  Det var bare en lidt vigtig point at få med, når man taler at sidestille, for det gør de jo rent faktisk ikke 

Se det havde jeg faktisk ikke tænkt på, men det er jo rigtigt. 
Det er da i grunden noget svineri.

Anmeld

14. juni 2013

Lilje82

Silas&Mille skriver:

Se det havde jeg faktisk ikke tænkt på, men det er jo rigtigt. 
Det er da i grunden noget svineri.

Nemlig, synes det hele er lidt til grin og ugennemtænkt! Men man kan jo håbe på, at de med tiden også ændre reglerne for benyttelse af person fradraget.

Det er en af de årsager til vi ikke er gift herhjemme, og så ændre de lige nu, hvor jeg mister mine dagpenge 

Anmeld

14. juni 2013

LilleChelle

jydeinden skriver:

på su har du langt flere muligheder end du har på kh.. derudover kan der være mange årsager som gør at du er havnet på kh. I vores tilfælde er jeg uarbejdsdygtig grundet smerter, og min kæreste har en uddannelse som han pt ikke kan bruge til en skid. men det er det eneste han kan holde til. 

Derudover kan det ske for langt de fleste at de havner på kh. det er så nemt at dømme andre hvis man ikke selv står der  

Hvor ser du jeg dømmer folk på KH ? 

Jeg siger bare at jeg ikke kan se grunden til at KH skal være så meget mere end SU. Og at vi på SU lever for det vi har, fordi vi gerne vil have en uddannelse - så kan dem på KH altså også. Det handler om at prioritere rigtigt og derved få pengene til at slå til. 

Anmeld

14. juni 2013

LilleChelle

bobbles skriver:

nej jeg føler ikke jeg er 100% klar men bliver nød til det ellers har jeg ingen indtægt. han ligger på ca 28.000 og min sagsbehandler har sagt vi bliver ramt.. så håber jeg kan klare det og kan jo være det os er godt for psyken at komme ud blandt mennesker og være social

Jeg synes det lyder som en super idé med uddannelse  

Anmeld

14. juni 2013

bobbles

LilleChelle skriver:

Jeg synes det lyder som en super idé med uddannelse  

ja prøver at starte uddannelsen med et positivt sind og indstilling. Måske er jeg klar. Det kan os være fordi jeg har gået herhjemme i så lang tid at jeg frygter at komme ud blandt mennesker men håber det bliver godt for mig og det er den vej jeg skal gå nu

Anmeld

14. juni 2013

LilleChelle

bobbles skriver:

ja prøver at starte uddannelsen med et positivt sind og indstilling. Måske er jeg klar. Det kan os være fordi jeg har gået herhjemme i så lang tid at jeg frygter at komme ud blandt mennesker men håber det bliver godt for mig og det er den vej jeg skal gå nu

Ja, jeg tror på at man har godt af menneskelig kontakt  

- Jeg håber for dig at det er det rigtige. Hvad vil du søge ind på? 

Anmeld

14. juni 2013

bobbles

LilleChelle skriver:

Ja, jeg tror på at man har godt af menneskelig kontakt  

- Jeg håber for dig at det er det rigtige. Hvad vil du søge ind på? 

har søgt ind på kokkeskolen ( som ernærings assistent).

Det var os den uddannelse jeg prøvede på dengang jeg var 18 men var et andet sted i mit liv dengang så droppede ud og har i stedet arbejdet i butik mange år. Kan godt lide at lave mad så nu prøver jeg og forhåbentlig er det den uddannelse der er god for mig

Anmeld

14. juni 2013

LilleChelle

bobbles skriver:

har søgt ind på kokkeskolen ( som ernærings assistent).

Det var os den uddannelse jeg prøvede på dengang jeg var 18 men var et andet sted i mit liv dengang så droppede ud og har i stedet arbejdet i butik mange år. Kan godt lide at lave mad så nu prøver jeg og forhåbentlig er det den uddannelse der er god for mig

Hvor spændende  

Det håber jeg du bliver glad for  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.