Dumme lovforslag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Benjamins'mor

Mor og meget mere skriver:

Hvad er I uddannet inden for? 

Min kæreste har et grund forløb indenfor transport og logistiker, men kan desværre ikke få en læreplads pt, da ingen firmaer vil tage ham ind som lastbil chauffør, og så har han gået 4 mdr på uc plus og er bus chauffør.

Jeg selv har ingen uddannelse, går pt sygemeldt og skal derefter på barsel, jeg vil gerne i uddannelse, men for mig kræver det at få lov at færdiggøre 9 klasse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

K&S

bobbles skriver:

ja nu har jeg printet et ansøgnings skema ud til en uddannelse også håber vi jeg kan klare den

Jeg må lige høre - vil det ikke give jer ligeså lidt som fra årsskiftet? 

Jeg læste også lige en anden tråd om bryllup - ved det vælger I jo selv forsørgerpligten, som den er nu.

Anmeld

13. juni 2013

jydeinden

LilleChelle skriver:

Hvorfor er det at det er så forfærdeligt? 

Vi på SU lever da fint med det vi har. Så hvorfor skulle i på KH ikke kunne det samme? Det handler nok bare om prioritering  

på su har du langt flere muligheder end du har på kh.. derudover kan der være mange årsager som gør at du er havnet på kh. I vores tilfælde er jeg uarbejdsdygtig grundet smerter, og min kæreste har en uddannelse som han pt ikke kan bruge til en skid. men det er det eneste han kan holde til. 

Derudover kan det ske for langt de fleste at de havner på kh. det er så nemt at dømme andre hvis man ikke selv står der  

Anmeld

13. juni 2013

bobbles

K&S skriver:

Jeg må lige høre - vil det ikke give jer ligeså lidt som fra årsskiftet? 

Jeg læste også lige en anden tråd om bryllup - ved det vælger I jo selv forsørgerpligten, som den er nu.

på su har jeg 10.000 og når vi når januar har jeg 0 kr i kh så vælger jeg uddannelse for de kan ikke tage su fra en selvom man er gift

Anmeld

13. juni 2013

K&S

bobbles skriver:

på su har jeg 10.000 og når vi når januar har jeg 0 kr i kh så vælger jeg uddannelse for de kan ikke tage su fra en selvom man er gift

Tjener din mand 30.000 brutto? Er det ikke derudover, der trækkes i kontanthjælpen? 

Men kan du klare en uddannelse, du har tidligere skrevet at du ikke var klar til at blive raskmeldt og sendt i kortvarigt aktivering...

Anmeld

13. juni 2013

bobbles

K&S skriver:

Tjener din mand 30.000 brutto? Er det ikke derudover, der trækkes i kontanthjælpen? 

Men kan du klare en uddannelse, du har tidligere skrevet at du ikke var klar til at blive raskmeldt og sendt i kortvarigt aktivering...

nej jeg føler ikke jeg er 100% klar men bliver nød til det ellers har jeg ingen indtægt. han ligger på ca 28.000 og min sagsbehandler har sagt vi bliver ramt.. så håber jeg kan klare det og kan jo være det os er godt for psyken at komme ud blandt mennesker og være social

Anmeld

13. juni 2013

Chili

bobbles skriver:

Hvordan kan du få 10.000 på su?

Jeg kommer kun til at få 5.700?

Jeg er gift og har et barn

Anmeld

13. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
bobbles skriver:

nej jeg føler ikke jeg er 100% klar men bliver nød til det ellers har jeg ingen indtægt. han ligger på ca 28.000 og min sagsbehandler har sagt vi bliver ramt.. så håber jeg kan klare det og kan jo være det os er godt for psyken at komme ud blandt mennesker og være social

Det lyder som en rigtig god plan i mine ører - det kan blive en beslutning, du bliver virkelig glad for! Jeg krydser fingre. 

Anmeld

13. juni 2013

jydeinden

Chili skriver:

du kan få su lån, tror det er det hun medregner

Anmeld

13. juni 2013

wamse

Chili skriver:

Det er plus lån vil jeg tro  Jeg har regnet på det, og jeg vil ca få 9500-10000 udbetalt som forsørger på su.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.