Dumme lovforslag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Nettemor

Benjamins'mor skriver:

Forsørger kontanthjælpen er 13732 før skat nu, og bliver 5753 før skat fra januar, så det lige knap 8-9000 man mister der.
Udover det skal alle par over 25 forsørge hinanden fra januar, så der mister man yderligere penge hvis ens kæreste har job.

Men mener at der er en nedre grænse? At man skal have en indkomst på over 25.000 pr mdr før der sker noget ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

LilleChelle

Hvorfor er det at det er så forfærdeligt? 

Vi på SU lever da fint med det vi har. Så hvorfor skulle i på KH ikke kunne det samme? Det handler nok bare om prioritering  

Anmeld

13. juni 2013

Benjamins'mor

pcoramt skriver:

Det er noget svineri.. Men det er jo det samme som studerende på barsel.. De giver os ingen muligheder..

Ja, er helt enig, det er for dårligt!

Studerende på su med børn burde også få mere end studerende på su uden børn! Det jo ikke fair at man som enlig mor får dobbelt su, men fordi man lever sammen med en, så skal man have det samme som en uden børn, når man har børn har man altså bare flere udgifter end hvis man ikke har børn, og det vil aldrig ændre sig uanset hvad ens indkomst er.

Anmeld

13. juni 2013

Benjamins'mor

Mor og meget mere skriver:

Det lyder da også dybt urimeligt med den barsel. I forhold til din kæreste tænker jeg, at intentionen er, at ALLE på kontanthjælp søger job på livet løs fremover, og det har helt klart ikke været tilfældet for alle indtil nu, så i det perspektiv er ændringen jo et godt "skub". Det ulykkelige er så, at jobs ikke hænger på træerne i disse tider, og dermed rammer man også aktivt jobsøgende, desværre. 

Lige præcis, det er altså langt fra alle der ikke søger Jobs mens de er på kontanthjælp. Både mig og min kæreste har søgt masser af Jobs, men de mangler bare ingen steder, og så længe vi er på kontanthjælp har vi ikke råd til en bil, så det resultere i at vi i nogen tilfælde ikke kan søge bredere hvis det ikke passer med offentligt transport.

Der mangler bare Jobs og det kan regeringen ikke komme udenom.

Anmeld

13. juni 2013

Benjamins'mor

Nettemor skriver:

Men mener at der er en nedre grænse? At man skal have en indkomst på over 25.000 pr mdr før der sker noget ?

Ikke med den nye lov.

Anmeld

13. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Benjamins'mor skriver:

Lige præcis, det er altså langt fra alle der ikke søger Jobs mens de er på kontanthjælp. Både mig og min kæreste har søgt masser af Jobs, men de mangler bare ingen steder, og så længe vi er på kontanthjælp har vi ikke råd til en bil, så det resultere i at vi i nogen tilfælde ikke kan søge bredere hvis det ikke passer med offentligt transport.

Der mangler bare Jobs og det kan regeringen ikke komme udenom.

Hvad er I uddannet inden for? 

Anmeld

13. juni 2013

Nettemor

Benjamins'mor skriver:

Ikke med den nye lov.

Nå så havde jeg hørt forkert

Anmeld

13. juni 2013

l.kjoeller

bobbles skriver:

Går normalt ikke op i politik men hold kæft det er sku et dumt lovforslag de nu er kommet med! Det er fint at folk på kontant hjælp rammes og får mindre udbetalt hvis de bare snylter på samfundet og IKKE gider at arbejde. Men for nogen der har børn som skal forsørges og når man er sygemeldt med depression og andet skidt så skal man straffes! Når vi siger 1 januar 2014 mister vi over 10.000 kr!!! Hvordan helvede har de tænkt sig at vi skal kunne klare den? Kan ikke sidde i lejligheden og virkelig spændende hvordan jeg skal forsørge mine børn! Håber kraft edme at de får lavet det lov forslag om ellers aner jeg da virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, min kæreste og mine børn :´( :´(

Havde bare lige brug for at komme af med det

det er bare så surt de sylter fuldstændig dem der har brug for støtte og har det svært i forvejen

Anmeld

13. juni 2013

l.kjoeller

LilleChelle skriver:

Hvorfor er det at det er så forfærdeligt? 

Vi på SU lever da fint med det vi har. Så hvorfor skulle i på KH ikke kunne det samme? Det handler nok bare om prioritering  

det er jo meget forskelligt hvilken situation man er i. hvor mange børn man har osv. kan bare betyde nogen skal gå fra hjem og det er børnene der bliver straffet der man indretter jo sit liv efter de muligheder og udsigter man har på det givne tidspunkt, men når nogen så kommer og siger haps vi tager det halve kan det, kan det have store konsekvenser. super flot i klarer jer på s.u men forestil dig de pludselig satte den 50 % ned ? så ville i måske pludselig skulle flytte med de finansielle omkostninger det måtte medføre og ikke mindst flytte børnene fra det de kalder hjem . Ikke for at komme med et surt opstød

Anmeld

13. juni 2013

bobbles

l.kjoeller skriver:

det er bare så surt de sylter fuldstændig dem der har brug for støtte og har det svært i forvejen

ja nu har jeg printet et ansøgnings skema ud til en uddannelse også håber vi jeg kan klare den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.