Dumme lovforslag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Benjamins'mor

Jeg er på barsel til januar og har 9 mdr endnu, på kontanthjælp, ergo jeg har ingen mulighed for at tage job eller lign fordi jeg er på barsel der, og jeg mister 9000 før skat, det samme gør min kæreste, men han søger job på livet løs så han kan slippe ud af kontanthjælp. Håber sku vi får gratis dagpleje, ekstra boligstøtte mv! Ellers kan vi kun betale husleje og intet andet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Benjamins'mor

C-Dog skriver:

Hvordan kan det være i mister så meget? Er det det der forsørge hinanden lovforslag der går udover jer fordi din kæreste tjener for meget eller falder kh'en med 10 tusind? (Håber det ok jeg spørg, er ikke helt med politisk pt )

Forsørger kontanthjælpen er 13732 før skat nu, og bliver 5753 før skat fra januar, så det lige knap 8-9000 man mister der.
Udover det skal alle par over 25 forsørge hinanden fra januar, så der mister man yderligere penge hvis ens kæreste har job.

Anmeld

13. juni 2013

Benjamins'mor

Silas&Mille skriver:

Uden at vide så meget om det, så mener jeg at dem som er sygemeldt og ikke-arbejdsklare IKKE falder i sats. Mener jeg læste det et eller andet sted.

Jeg selv er 29 og sygemeldt med depression, men jeg bliver ikke ramt hvis jeg ikke har ordinært arbejde den 1.1.2014 fordi jeg når at fylde 30.

Jeg var til møde med min sagsbehandler i fredags, og hun kan jo kun udtale sig udfra de ting der er kommet frem indtil nu. Men jeg går på barsel 8/9-13 og har barsel indtil august/september 2014, jeg bliver ramt selvom jeg ikke har mulighed for at komme ud i et job.

Anmeld

13. juni 2013

jydeinden

her aner vi ikke hvordan vores indtægt kommer til at se ud min kommer dog nok formenligt hverken til at stige eller falde, men vi leder på livet løs efter en elevplads til min kæreste

Anmeld

13. juni 2013

Silas&Mille

Benjamins'mor skriver:

Jeg var til møde med min sagsbehandler i fredags, og hun kan jo kun udtale sig udfra de ting der er kommet frem indtil nu. Men jeg går på barsel 8/9-13 og har barsel indtil august/september 2014, jeg bliver ramt selvom jeg ikke har mulighed for at komme ud i et job.

Har godt læst et sted at barsel ikke tæller som uarbejdsdygtig.

Lovforslaget er helt ved siden af hvis du spørger mig. Det er det helt forkerte tidspunkt at lave sådan noget på for det rammer SÅ hårdt!!!

Anmeld

13. juni 2013

Benjamins'mor

Silas&Mille skriver:

Har godt læst et sted at barsel ikke tæller som uarbejdsdygtig.

Lovforslaget er helt ved siden af hvis du spørger mig. Det er det helt forkerte tidspunkt at lave sådan noget på for det rammer SÅ hårdt!!!

Enig!

Synes bare barsel burde som det mindste gælde også, jeg har på ingen måde mulighed for at få et job! For det første skal jeg jo have et barn, men noget andet er jo at man kan ikke sende et barn i institutuion før 5 mdr, og jeg ville aldrig nogensinde gøre det alligvel! Et barn skal lære sine forældre at kende, og det gør de ikke ved at blive passet!

Det er et dumt tidspunkt ja, for folk kan jo stadig ikke få et job selvom de gerne vil, jobbene kommer altså ikke bare fordi de sænker kontanthjælpen. Jobbene mangler stadig!

Anmeld

13. juni 2013

pcoramt

Benjamins'mor skriver:

Enig!

Synes bare barsel burde som det mindste gælde også, jeg har på ingen måde mulighed for at få et job! For det første skal jeg jo have et barn, men noget andet er jo at man kan ikke sende et barn i institutuion før 5 mdr, og jeg ville aldrig nogensinde gøre det alligvel! Et barn skal lære sine forældre at kende, og det gør de ikke ved at blive passet!

Det er et dumt tidspunkt ja, for folk kan jo stadig ikke få et job selvom de gerne vil, jobbene kommer altså ikke bare fordi de sænker kontanthjælpen. Jobbene mangler stadig!

Det er noget svineri.. Men det er jo det samme som studerende på barsel.. De giver os ingen muligheder..

Anmeld

13. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
bobbles skriver:

mange tak for folk der ville bruge tid på at læse og besvare mit indlæg.. ja jeg er sygemeldt med depression men fik en opringning forleden hvor min sagsbehandler sagde til mig at den 1/7 var jeg ikke syg mere i følge job centeret så der ville de sende mig i aktivering men hvad dælen gør jeg så? jeg er overhovedet ikke klar hvordan skal man så lige forholde sig til der? og ja det er forsørger pligten vi bliver ramt af..

Det er vel meget naturligt, at man ikke sygemelder folk på ubestemt tid, og mange bliver jo heldigvis raske efter en periode med depression. Hvis du stadig er syg d. 1.7. - og jeg forstår godt, at du på nuværende tidspunkt fornemmer, at du ikke er rask om så kort tid - så må man da gå ud fra, at din psykiater forlænger din sygemelding. Den beslutning kan Jobcentret vel ikke træffe på egen hånd? 

Anmeld

13. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Benjamins'mor skriver:

Jeg er på barsel til januar og har 9 mdr endnu, på kontanthjælp, ergo jeg har ingen mulighed for at tage job eller lign fordi jeg er på barsel der, og jeg mister 9000 før skat, det samme gør min kæreste, men han søger job på livet løs så han kan slippe ud af kontanthjælp. Håber sku vi får gratis dagpleje, ekstra boligstøtte mv! Ellers kan vi kun betale husleje og intet andet!

Det lyder da også dybt urimeligt med den barsel. I forhold til din kæreste tænker jeg, at intentionen er, at ALLE på kontanthjælp søger job på livet løs fremover, og det har helt klart ikke været tilfældet for alle indtil nu, så i det perspektiv er ændringen jo et godt "skub". Det ulykkelige er så, at jobs ikke hænger på træerne i disse tider, og dermed rammer man også aktivt jobsøgende, desværre. 

Anmeld

13. juni 2013

Lilje82

Silas&Mille skriver:

Surt med forsørgerpligten, jeg synes dog det er fint at ægtefolk og samboende bliver ligestillet. Dog mener jeg at forsøgerpligten burde afskaffes

Kan du ikke snakke med din læge om at du slet ikke føler dig klar endnu?

Problemet er jo bare at man egentlig ikke sidestiller samlevende med ægtefæller, for ægtefæller kan benytte hinandens fradrag, det kan sammenlevende ikke. 

Er godt med på du mener der ingen forsørgerpligt skal være  Det var bare en lidt vigtig point at få med, når man taler at sidestille, for det gør de jo rent faktisk ikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.