Dumme lovforslag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.570 visninger
58 svar
31 synes godt om
13. juni 2013

bobbles

Går normalt ikke op i politik men hold kæft det er sku et dumt lovforslag de nu er kommet med! Det er fint at folk på kontant hjælp rammes og får mindre udbetalt hvis de bare snylter på samfundet og IKKE gider at arbejde. Men for nogen der har børn som skal forsørges og når man er sygemeldt med depression og andet skidt så skal man straffes! Når vi siger 1 januar 2014 mister vi over 10.000 kr!!! Hvordan helvede har de tænkt sig at vi skal kunne klare den? Kan ikke sidde i lejligheden og virkelig spændende hvordan jeg skal forsørge mine børn! Håber kraft edme at de får lavet det lov forslag om ellers aner jeg da virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, min kæreste og mine børn :´( :´(

Havde bare lige brug for at komme af med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

C-Dog

Hvordan kan det være i mister så meget? Er det det der forsørge hinanden lovforslag der går udover jer fordi din kæreste tjener for meget eller falder kh'en med 10 tusind? (Håber det ok jeg spørg, er ikke helt med politisk pt )

Anmeld

13. juni 2013

Silas&Mille

Uden at vide så meget om det, så mener jeg at dem som er sygemeldt og ikke-arbejdsklare IKKE falder i sats. Mener jeg læste det et eller andet sted.

Jeg selv er 29 og sygemeldt med depression, men jeg bliver ikke ramt hvis jeg ikke har ordinært arbejde den 1.1.2014 fordi jeg når at fylde 30.

Anmeld

13. juni 2013

Rockertand

bobbles skriver:

Går normalt ikke op i politik men hold kæft det er sku et dumt lovforslag de nu er kommet med! Det er fint at folk på kontant hjælp rammes og får mindre udbetalt hvis de bare snylter på samfundet og IKKE gider at arbejde. Men for nogen der har børn som skal forsørges og når man er sygemeldt med depression og andet skidt så skal man straffes! Når vi siger 1 januar 2014 mister vi over 10.000 kr!!! Hvordan helvede har de tænkt sig at vi skal kunne klare den? Kan ikke sidde i lejligheden og virkelig spændende hvordan jeg skal forsørge mine børn! Håber kraft edme at de får lavet det lov forslag om ellers aner jeg da virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, min kæreste og mine børn :´( :´(

Hvis du er uarbejdsdygtig, rammes du da ikke?

Anmeld

13. juni 2013

Mini us

Ja det latterligt men reglen er latterlig uanset.. Før havde gifte par forsørger pligt og har man en regel skal den ikk kun gælde gifte men også samlevende. Man har ikk flere penge fordi man er gift :/

Anmeld

13. juni 2013

B&J

vi mister omkring 5-6000kr

nu får jeg 10.000kr

og med den nye får jeg omkring 4-5.000kr

Anmeld

13. juni 2013

K&S

bobbles skriver:

Er det forsørgerpligten, der vil ramme jer? 

For den er jeg enig i skal være ens for både gifte og samlevende - man  har jo ikke flere penge, bare fordi man er gift.

Men ud fra dine indlæg lyder det til at du er sygemeldt og ikke klar til arbejde endnu, så tror ikke det vil ramme dig (jer).

Anmeld

13. juni 2013

bobbles

mange tak for folk der ville bruge tid på at læse og besvare mit indlæg.. ja jeg er sygemeldt med depression men fik en opringning forleden hvor min sagsbehandler sagde til mig at den 1/7 var jeg ikke syg mere i følge job centeret så der ville de sende mig i aktivering men hvad dælen gør jeg så? jeg er overhovedet ikke klar hvordan skal man så lige forholde sig til der? og ja det er forsørger pligten vi bliver ramt af..

Anmeld

13. juni 2013

Silas&Mille

mange tak for folk der ville bruge tid på at læse og besvare mit indlæg.. ja jeg er sygemeldt med depression men fik en opringning forleden hvor min sagsbehandler sagde til mig at den 1/7 var jeg ikke syg mere i følge job centeret så der ville de sende mig i aktivering men hvad dælen gør jeg så? jeg er overhovedet ikke klar hvordan skal man så lige forholde sig til der? og ja det er forsørger pligten vi bliver ramt af..

Surt med forsørgerpligten, jeg synes dog det er fint at ægtefolk og samboende bliver ligestillet. Dog mener jeg at forsøgerpligten burde afskaffes

Kan du ikke snakke med din læge om at du slet ikke føler dig klar endnu?

Anmeld

13. juni 2013

B&J

bobbles skriver:

Du kan ikke komme i noget praktik du ønsker? bare 2 timer om dagen f.eks.

hvis der er de vil have dig ud ja jeg syntes også det er forkert, men hvis man ikke kan gøre andet, tror også det er fordi de vil have folk ud der har deportationer så de kommer til at tænke lidt på noget andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.