Dumme lovforslag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Clisolka

Nettemor skriver:

Men mener at der er en nedre grænse? At man skal have en indkomst på over 25.000 pr mdr før der sker noget ?

Lige præcis - der bliver et loft hvad samleveren må tjene hvis loven bliver vedtaget 

F.eks. jeg er den arbejdende del herhjemme og jeg må max tjene 2 x kontanthjælp... 

Jeg kan anbefale jer der er på Facebook at melde jer ind i gruppen: 

Gensidig forsørgelsespligt - nej tak: 

https://www.facebook.com/groups/153135812761/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Nettemor

Babymor2010 skriver:

Lige præcis - der bliver et loft hvad samleveren må tjene hvis loven bliver vedtaget 

F.eks. jeg er den arbejdende del herhjemme og jeg må max tjene 2 x kontanthjælp... 

Jeg kan anbefale jer der er på Facebook at melde jer ind i gruppen: 

Gensidig forsørgelsespligt - nej tak: 

https://www.facebook.com/groups/153135812761/

Men så er der jo mange det ikke rammer så hårdt som folk frygter her i tråden.. ?

Anmeld

14. juni 2013

Clisolka

Nettemor skriver:

Men så er der jo mange det ikke rammer så hårdt som folk frygter her i tråden.. ?

Nej nemlig 

Jeg følger meget med i det, for jeg har en kæreste på kontanthjælp herhjemme der aldrig kommer ud i et job på 37 timer.. 

Her er endnu en god side som beskriver hvad lovforslaget egentlig går ud på: 

http://forsoergerpligt.dk/lovforslag-til-kontanthjaelpsreform.htm

Anmeld

14. juni 2013

Nettemor

Babymor2010 skriver:

Nej nemlig 

Jeg følger meget med i det, for jeg har en kæreste på kontanthjælp herhjemme der aldrig kommer ud i et job på 37 timer.. 

Her er endnu en god side som beskriver hvad lovforslaget egentlig går ud på: 

http://forsoergerpligt.dk/lovforslag-til-kontanthjaelpsreform.htm

Så håber jeg ikke det støder nogle men: Så synes jeg jo ikke det er slemt. Hvorfor skal det være anderledes bare fordi man ikke er gift. Som regel er det jo bare papiret der er til forskel. Og hvis ens partner tjener meget er der jo heller ingen grund til at hæve den høje kontanthjælp? Så var det jo nok bedre at dem der ikke har andre muligheder får ekstra hjælp?

Og selvfølgelig skal folk der er syge og ikke KAN arbejde hjælpes..

(håber ikke du misforstår mig)

Anmeld

14. juni 2013

channie-g

pcoramt skriver:

Det er noget svineri.. Men det er jo det samme som studerende på barsel.. De giver os ingen muligheder..

Kan se du skriver noget med sumodtager på barsel, er det noget du kan sætte mig ind i lige, skal nemlig på barsel på su hverken fikke finde ud a hvad jeg vil få og ikke få

Anmeld

15. juni 2013

Clisolka

Nettemor skriver:

Så håber jeg ikke det støder nogle men: Så synes jeg jo ikke det er slemt. Hvorfor skal det være anderledes bare fordi man ikke er gift. Som regel er det jo bare papiret der er til forskel. Og hvis ens partner tjener meget er der jo heller ingen grund til at hæve den høje kontanthjælp? Så var det jo nok bedre at dem der ikke har andre muligheder får ekstra hjælp?

Og selvfølgelig skal folk der er syge og ikke KAN arbejde hjælpes..

(håber ikke du misforstår mig)

Lige præcis! 

Anmeld

15. juni 2013

pcoramt

channie-g skriver:

Kan se du skriver noget med sumodtager på barsel, er det noget du kan sætte mig ind i lige, skal nemlig på barsel på su hverken fikke finde ud a hvad jeg vil få og ikke få

Jeg er selv på barsel på su, og får en sats der hedder 8300 kr udbetalt.. Og fx på kontanthjælp ville jeg få 2000 kr mere pr måned i 12 måneder.. På su er det kun 6 måneder og så tilbage til almindelig sats..

Anmeld

15. juni 2013

gonefishing

bobbles skriver:

Går normalt ikke op i politik men hold kæft det er sku et dumt lovforslag de nu er kommet med! Det er fint at folk på kontant hjælp rammes og får mindre udbetalt hvis de bare snylter på samfundet og IKKE gider at arbejde. Men for nogen der har børn som skal forsørges og når man er sygemeldt med depression og andet skidt så skal man straffes! Når vi siger 1 januar 2014 mister vi over 10.000 kr!!! Hvordan helvede har de tænkt sig at vi skal kunne klare den? Kan ikke sidde i lejligheden og virkelig spændende hvordan jeg skal forsørge mine børn! Håber kraft edme at de får lavet det lov forslag om ellers aner jeg da virkelig ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, min kæreste og mine børn :´( :´(

Havde bare lige brug for at komme af med det

Jeg troede faktisk at man fik dagpenge hvis man blev sygemeldt?

Anmeld

15. juni 2013

Carina:-)

Men tilgengæld så kan I jo søge f.eks boligsikring og betalt inst.Da I må falde under den grænse.

Så grundbeløbet I ender op med er nok ikke minus 10.000.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.