Hvor langt til Dagpleje/vuggestue har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Frk. Himmelblå skriver:

Vi har hhv. 1,5 km og 3,0 km. Før havde vi lidt mere.

Jeg kan godt se, det bliver en lang tur for dig (til vinter især), men kommer jo også an på, om det er gode fortov, kuperet osv.? Er det "lige ud af landevejen" med brede fortov, så behøver det jo ikke være specielt hårdt..

Og så vil jeg - sikkert som du selv - mene, at man altid skal vælge et sted, man har en god mavefornemmelse omkring. Både hvad angår logistik, rammer og pædagogik. Dog vil jeg sige, at jeg til hver en tid gik 10 km til den gode instutution frem for at vælge en dårlig i baghaven.

Så er det en super godt sted? Er det et "offer" værd?

Lyt til dig selv, - det bliver (også) din hverdag.

Jeg kan ikke nå at besøge stedet, inden jeg skal svare. Man har sådan ca. 2 sec. til at svar her i byen 

Jeg bor i KBH og det er på indre Vesterbro. Skal gå en del lige ud, men der er ikke de bedste logistiske forhold til en trillingevogn. Anton er for lille til et søskendesæde når de kommer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Maja84 skriver:

Jeg har 400 meter, vil mene 3.3 km er for langt hvis der ikke hentes i bil, og kun hentes på gåben

Vi har bil, men ingen parkeringsmulighed med sikkerhed. Heller ikke foran vores lejlighed. Så skal gå med 2 små i lift samt en på knap 2, og ved ik hvor langt  

Så tænker trillingeklapvogn og ben at gå på 

Anmeld

13. juni 2013

Frk. Himmelblå

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg kan ikke nå at besøge stedet, inden jeg skal svare. Man har sådan ca. 2 sec. til at svar her i byen 

Jeg bor i KBH og det er på indre Vesterbro. Skal gå en del lige ud, men der er ikke de bedste logistiske forhold til en trillingevogn. Anton er for lille til et søskendesæde når de kommer. 

Okay, jeg besøgte et par steder på Vbro, da vi var skrevet op der (inden vi flyttede ud af byen). Måske kan jeg hjælpe..?

Ved at Saxogården og Saxo Gades (hedder den nu også det?) er ret gode. Men jeg så en, der hedder Klaptræet (eller var det Klatretræet ved Lithauens Plads) og den var mildest talt IKKE imponerende!

Anmeld

13. juni 2013

Kløver

Vi har bil, men ingen parkeringsmulighed med sikkerhed. Heller ikke foran vores lejlighed. Så skal gå med 2 små i lift samt en på knap 2, og ved ik hvor langt  

Hvis i ikke kan få en god dp tættere på, og kunne holde til motionen ville det være ok, men har selv 2 små med 14 mdr imellem og er en del at se til, og så render tiden stærkt, så ville måske snakke om muligheden om at finde en god dp tættere på. Tænk også med i hvordan situationen bliver når du kommer tilbage fra barsel og skal aflevere dem alle 3 og bagefter i bh og dp  

Anmeld

13. juni 2013

StudPsyk

Jeg tror altså du bliver træt af det! Jeg har gået 1,5 kilometer hjem i øsende regnvejr i dag, og det er altså SURT! Det regnede ikke på vej derhen. Jeg tænker bare hvis du skal gå 4x så langt i samme vejr, det ville jeg ikke orke.. Og når der er sne osv! Nu kan jeg sagtens tage bussen med tvillingevognen, og jeg går udelukkende for motionens skyld på en dag som i dag, men jeg tror jeg ville blive træt af din situation. Det er da også så nemt for manden at ryste på hovedet, det er jo ham der afleverer i bil

Anmeld

13. juni 2013

Frk. Himmelblå skriver:

Okay, jeg besøgte et par steder på Vbro, da vi var skrevet op der (inden vi flyttede ud af byen). Måske kan jeg hjælpe..?

Ved at Saxogården og Saxo Gades (hedder den nu også det?) er ret gode. Men jeg så en, der hedder Klaptræet (eller var det Klatretræet ved Lithauens Plads) og den var mildest talt IKKE imponerende!

Vi er blevet tilbudt i Bysvalen. Flerbørnsdagplejen. Og det er jo atraktivt, med flerbørnsdagpleje. Men måske ik for 6,6 km hver dag med små nyfødte på slæb 

Anmeld

13. juni 2013

Maja84 skriver:

Hvis i ikke kan få en god dp tættere på, og kunne holde til motionen ville det være ok, men har selv 2 små med 14 mdr imellem og er en del at se til, og så render tiden stærkt, så ville måske snakke om muligheden om at finde en god dp tættere på. Tænk også med i hvordan situationen bliver når du kommer tilbage fra barsel og skal aflevere dem alle 3 og bagefter i bh og dp  

Planen er at jeg skal være privat DP for egne tvillinger. Så de skal ikke i DP ude af huset som udgangspunkt. Men man ved jo aldrig hvad der kan ske, så behovet kan opstå, og så har du da ret.

Jeg tror også jeg har besluttet mig, selv om det var et godt tilbud om flerbørnsdagpleje. 

Anmeld

13. juni 2013

Frk. Himmelblå

Vi er blevet tilbudt i Bysvalen. Flerbørnsdagplejen. Og det er jo atraktivt, med flerbørnsdagpleje. Men måske ik for 6,6 km hver dag med små nyfødte på slæb 

Åh, hvor er det da nærmest umuligt for dig/jer at beslutte, når I ikke kan komme til at se stedet! Kan du ikke ringe og be om udsættelse af svar, da I har brug for at træffe et kvalificeret valg for jeres barn

Synes godt nok, det er ærgerligt, hvis det ikke kan lade sig gøre.

Tænk nu hvis I kom til at vælge det bedste tilbud fra nu..? Det ER jo vildt svært at få en god plads i tide i indre Kbh... 

Jeg føler med dig i dit dilemma ( vores pige var skrevet op fra hun var de 4 mdr, og da vi flyttede fra byen, havde vi netop overskrevet behovsdatoen med en uge, og da stod hun nr. 24 som den fineste placering ud af de tre ønskede steder...tsk tsk..)

Anmeld

13. juni 2013

Frk. Himmelblå skriver:

Åh, hvor er det da nærmest umuligt for dig/jer at beslutte, når I ikke kan komme til at se stedet! Kan du ikke ringe og be om udsættelse af svar, da I har brug for at træffe et kvalificeret valg for jeres barn

Synes godt nok, det er ærgerligt, hvis det ikke kan lade sig gøre.

Tænk nu hvis I kom til at vælge det bedste tilbud fra nu..? Det ER jo vildt svært at få en god plads i tide i indre Kbh... 

Jeg føler med dig i dit dilemma ( vores pige var skrevet op fra hun var de 4 mdr, og da vi flyttede fra byen, havde vi netop overskrevet behovsdatoen med en uge, og da stod hun nr. 24 som den fineste placering ud af de tre ønskede steder...tsk tsk..)

Yep... Nu har jeg prøvet at ringe til pladsanvisningen. Meeen, den går på svareren...typisk - altså i åbningstiden. Men fik fat i DP kontoret, og de vil se om de ikke kan hjælpe. Du har ret i, at det måske er et rigtig godt sted. Så må vi flytte tilbage til Vesterbro hvis det er helt tosset med hentning. Haha 

Anmeld

13. juni 2013

JustMe

500 m

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.