Hvor langt til Dagpleje/vuggestue har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Nessie

Først skal du da lige have et kæmpe tillykke med tvillingerne 

Jeg ville synes det er alt for langt at skulle gå, uanset hvor mange børn der er. Jeg ville ret hurtigt blive træt af det.

Jeg ved ikke hvor langt der er til vores børnehave, men det tager 7 minutter i bil. Jeg har cyklet derud et par gange, men du får mig ikke til at gå frem og tilbage, den lange vej 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Benjamins'mor

Vi har måske 200-300 meter. når vi flytter får vi 100-150 meter.

Anmeld

13. juni 2013

modesty

Tusind tak  Ja det var det. Vi fik så Anton naturligt, og nu venter vi enæggede økobasser  Det jo lidt vildt, og slet ik ventet. 

Jeg har tænkt på det med ladcykel, men jeg kan ikke finde nogen hvor der er den plads der skal til, for at det er sikkert at køre med dem på den måde. Altså, jeg kan godt finde en hvor der kan være lifte i, men ikke hvor der så er plads til Anton 

Du kan købe en cykelstol til ham. 

Anmeld

13. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Chili skriver:

Min søn starter til august og vi kommer til at have 10min gang derhen

Synes godt nok 3,3km er lidt langt... Medmindre i bor ude på landet selvfølgelig.. Men hvis man bor i byen burde der da ikke være så langt til institution...
Rundt regnet har vi 2 dp og 3 integreret institutioner liggende inde for 15min gang ..

Vi bor midt i København. Så det burde kunne lade sig gøre. Vi har fået tilbudt plads før, tættere på, men det var med start i foråret, og jeg passer vores søn hjemme. Eneste grund til at han skal afsted i sept/okt. er at vi venter tvillinger til Nov. Ellers ventede vi til Januar med opstart. 

Jeg tror også det bliver for meget, så vælger nok at sige nej tak. 

Tusind tak for svar!

Anmeld

13. juni 2013

modesty skriver:

Du kan købe en cykelstol til ham. 

Ja det kunne jeg selvfølgelig. Tror nu vi satser på et sted tættere på 

Anmeld

13. juni 2013

Nessie skriver:

Først skal du da lige have et kæmpe tillykke med tvillingerne 

Jeg ville synes det er alt for langt at skulle gå, uanset hvor mange børn der er. Jeg ville ret hurtigt blive træt af det.

Jeg ved ikke hvor langt der er til vores børnehave, men det tager 7 minutter i bil. Jeg har cyklet derud et par gange, men du får mig ikke til at gå frem og tilbage, den lange vej 

Ja, det tænker jeg også.

Kunne også købe en ladcykel og stol til Anton. MEN jeg er slet ikke sikker på så små børn kan klare at ligge i et lad. Og det er rart at kunne tage en klapvogn derhen tænker jeg. Når det er 2 så små? 

Anmeld

13. juni 2013

Nessie

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja, det tænker jeg også.

Kunne også købe en ladcykel og stol til Anton. MEN jeg er slet ikke sikker på så små børn kan klare at ligge i et lad. Og det er rart at kunne tage en klapvogn derhen tænker jeg. Når det er 2 så små? 

De skal vist også ha en vis størrelse, før de må være i sådan en cykel. 
Vi har en cykeltrailer, og der står i brugsanvisningen at barnet skal være x antal mdr (kan ikke lige huske hvor stort, men rimelig stort)

Jeg håber I finder en løsning, og så må du lige sige til din mand at han jo selv kan prøve at gå den tur hver dag i en uge, og se om han ikke bliver træt af det 

Anmeld

13. juni 2013

Nessie skriver:

De skal vist også ha en vis størrelse, før de må være i sådan en cykel. 
Vi har en cykeltrailer, og der står i brugsanvisningen at barnet skal være x antal mdr (kan ikke lige huske hvor stort, men rimelig stort)

Jeg håber I finder en løsning, og så må du lige sige til din mand at han jo selv kan prøve at gå den tur hver dag i en uge, og se om han ikke bliver træt af det 

Ja det tænker jeg også, nu du siger det - så er de nok for små. Skal hente ham fra de er de der 14 dage ca. Da manden kun har 14 dages barsel. 

Løsningen er at vente på en anden plads, evt. finde en privat DP i nærheden 

Anmeld

13. juni 2013

Frk. Himmelblå

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

På forhånd tak, en splittet mor! 

Vi har hhv. 1,5 km og 3,0 km. Før havde vi lidt mere.

Jeg kan godt se, det bliver en lang tur for dig (til vinter især), men kommer jo også an på, om det er gode fortov, kuperet osv.? Er det "lige ud af landevejen" med brede fortov, så behøver det jo ikke være specielt hårdt..

Og så vil jeg - sikkert som du selv - mene, at man altid skal vælge et sted, man har en god mavefornemmelse omkring. Både hvad angår logistik, rammer og pædagogik. Dog vil jeg sige, at jeg til hver en tid gik 10 km til den gode instutution frem for at vælge en dårlig i baghaven.

Så er det en super godt sted? Er det et "offer" værd?

Lyt til dig selv, - det bliver (også) din hverdag.

Anmeld

13. juni 2013

Kløver

Jeg har 400 meter, vil mene 3.3 km er for langt hvis der ikke hentes i bil, og kun hentes på gåben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.