Alexis - i den virtuelle verden! skriver:
Hej
Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt
Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus.
Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig.
Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige.
Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc?
På forhånd tak, en splittet mor! 
Vi har hhv. 1,5 km og 3,0 km. Før havde vi lidt mere.
Jeg kan godt se, det bliver en lang tur for dig (til vinter især), men kommer jo også an på, om det er gode fortov, kuperet osv.? Er det "lige ud af landevejen" med brede fortov, så behøver det jo ikke være specielt hårdt..
Og så vil jeg - sikkert som du selv - mene, at man altid skal vælge et sted, man har en god mavefornemmelse omkring. Både hvad angår logistik, rammer og pædagogik. Dog vil jeg sige, at jeg til hver en tid gik 10 km til den gode instutution frem for at vælge en dårlig i baghaven.
Så er det en super godt sted? Er det et "offer" værd?
Lyt til dig selv, - det bliver (også) din hverdag.