Hvor langt til Dagpleje/vuggestue har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

KTP86

Tillykke med tvillingerne  Hvis jeg husker rigtigt så var det da en kamp at blive gravid og nu skal i have tvillinger  Hvis jeg var dig så ville jeg investere i en cykel ala christaniacykel hvor den store kan spændes fast og der er plads til et par lifter i bunden. Så vil ruten ikke være et problem og du skal ikke tænke på p plads i indre Kbh Men er en cykel ikke en mulighed så havde jeg ventet på en anden dp plads. Man kan jo være uheldig med hvilken personlig ens baby(er) får,og ens overskud vil afhænge af selv de mindste detaljer. Men hvor er det altså fedt! Økobebser eller hvad? Det er jo helt vildt ! Endnu en gang tilkke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

KTP86 skriver:

Tillykke med tvillingerne  Hvis jeg husker rigtigt så var det da en kamp at blive gravid og nu skal i have tvillinger  Hvis jeg var dig så ville jeg investere i en cykel ala christaniacykel hvor den store kan spændes fast og der er plads til et par lifter i bunden. Så vil ruten ikke være et problem og du skal ikke tænke på p plads i indre Kbh Men er en cykel ikke en mulighed så havde jeg ventet på en anden dp plads. Man kan jo være uheldig med hvilken personlig ens baby(er) får,og ens overskud vil afhænge af selv de mindste detaljer. Men hvor er det altså fedt! Økobebser eller hvad? Det er jo helt vildt ! Endnu en gang tilkke 

Tusind tak  Ja det var det. Vi fik så Anton naturligt, og nu venter vi enæggede økobasser  Det jo lidt vildt, og slet ik ventet. 

Jeg har tænkt på det med ladcykel, men jeg kan ikke finde nogen hvor der er den plads der skal til, for at det er sikkert at køre med dem på den måde. Altså, jeg kan godt finde en hvor der kan være lifte i, men ikke hvor der så er plads til Anton 

Anmeld

13. juni 2013

Tulle28

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

På forhånd tak, en splittet mor! 

Jeg synes 3,3 km er langt. Vi har ca. 1,5 km og det er meget passende. Nu er min datter 3,2 år og kan selv køre på løbecyklen, men det er også noget nær max. hun kan overkomme efter en dag i børnehave.

Det er da god motiion for dig, men det vil jo tage 35-40 minutter hver vej, afhængig af, hvor meget du ræser. Det ville jeg personligt få spat af, især hvis vejret er dårligt.

Anmeld

13. juni 2013

Tulle28

Tænker lige: hvad med om du får en bæresele du kan komme din store i? Jeg har ikke helt styr på vikler, men Manduca og Beco bæreseler kan du bære op til 20 kg i og også på ryggen - så har du hænderne fri til at bære lifte. Det var lige lidt off topic

Anmeld

13. juni 2013

Bshizzle

Tillykke med de to små spir 

Jeg har knap 10 min på gå-ben til DP (og 13 min til skole samme vej efter den store). 

Og det kan sagtens være hårdt at gå hver morgen og middag 

Det er specielt træls når vejret ikke er med os, og at den store dreng går ved siden af og ikke orker at gå mere!.. 

Og det blir ikke bedre af at jeg til tider får SÅ ondt i min ene ankel. (Dårlige ankler).

Men jeg vil helt sikkert anbefale en cykel som man evt kan sidde 3 små i. 

Eller en anhænger og en cykelstol til cyklen. 

Anmeld

13. juni 2013

Malene76

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

Det kan jeg faktisk godt forstå du synes. Vi har vel omkring 300-500 meter og det er perfekt. Jeg ville også være ked af den afstand med tvillinger, specielt med det danske vejr. Kan dog også godt forstå at det er lidt træls at skulle vente nå et nyt tilbud.

kh Malene

Anmeld

13. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi havde højest 500 til thea's dp. Og nok ca det samme har vi nu op til albertes dp. Virklig dejligt!! Vh stine

Anmeld

13. juni 2013

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Det tager ca. 3-4 min at gå op til min søns dagplejemor og vores datters bor i nr. 61 på vores vej, vi bor selv i nr. 52

Anmeld

13. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Tulle28 skriver:

Jeg synes 3,3 km er langt. Vi har ca. 1,5 km og det er meget passende. Nu er min datter 3,2 år og kan selv køre på løbecyklen, men det er også noget nær max. hun kan overkomme efter en dag i børnehave.

Det er da god motiion for dig, men det vil jo tage 35-40 minutter hver vej, afhængig af, hvor meget du ræser. Det ville jeg personligt få spat af, især hvis vejret er dårligt.

Ja jeg tror du har ret. Også når jeg har to små med. Og det er jo fra de er nyfødte så... Nej jeg tror vi satser på noget tættere på. Når han skal i børnehave tror jeg vi køber en ladcykel til alle ungerne. Så tror jeg det går lettere.

Tak for svar. 

Anmeld

13. juni 2013

Chili

Hej

Min søn starter til august og vi kommer til at have 10min gang derhen

Synes godt nok 3,3km er lidt langt... Medmindre i bor ude på landet selvfølgelig.. Men hvis man bor i byen burde der da ikke være så langt til institution...
Rundt regnet har vi 2 dp og 3 integreret institutioner liggende inde for 15min gang ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.