Hvor langt til Dagpleje/vuggestue har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

På forhånd tak, en splittet mor! 

Vi har 1,4 km til Børnehave/Vuggestue og det tager omkring 20 min at gå der til. Synes det er en lang tur, husk det er 4 gange om dagen du skal gå den. Det var et helvede for mig i vinters, med lille baby og en på knap 3 år og masser af sne og fortorve der ikke blev ryddet. Her er det mig der hænger på at hente og bringe og synes godt nok at det er en tidsrøver. Men prøv evt. at gå turen nu, så du har en fornemmelse æf hvad det vil kræve og tag manden med :-) og giv ham noget tungt at slæbe på med.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Chrizta skriver:

Vi har 1,4 km til Børnehave/Vuggestue og det tager omkring 20 min at gå der til. Synes det er en lang tur, husk det er 4 gange om dagen du skal gå den. Det var et helvede for mig i vinters, med lille baby og en på knap 3 år og masser af sne og fortorve der ikke blev ryddet. Her er det mig der hænger på at hente og bringe og synes godt nok at det er en tidsrøver. Men prøv evt. at gå turen nu, så du har en fornemmelse æf hvad det vil kræve og tag manden med :-) og giv ham noget tungt at slæbe på med.

Ja jeg synes også det er langt. Og indtil videre, har jeg ikke kunne finde anden løsning end at gå derhen. Primært vil det være mig der henter og manden der bringer. Men derfor kan der jo godt være dage, hvor jeg skal begge dele. Og så er det voldsomt. 

Nu har jeg aftalt at tage hen og se stedet, mest fordi jeg er nysgerrig. Der er langt mellem gode pladser i KBH. Jeg kender ruten, for har læge i samme gade, og det tager nok 35 min uden en klapvogn at gå derhen. Så med en vogn bliver det nok 45 min... Hver vej. 

Tak for svar. Kan læse mange har DP i nærheden, og nyder godt af det. 

Anmeld

13. juni 2013

emsaroto

Vi har 1-2 minutter på gåben til vuggestuen  

Og når han kommer i børnehave har vi ca. 10-15 min gåbens tur.. 

Anmeld

13. juni 2013

LilleChelle

Vi har 900 m. ned til vuggestuen  

Anmeld

13. juni 2013

Trine89

Jeg syntes umilddelbart at 3,3 km, virker meget langt. Vores DP ligger lige 5 husen længere nede af vejen, og det er jeg SÅÅÅÅ glad for. 

Den første DP vi fik tilbudt var knap 1½ km væk og syntes det var lige langt nok væk, dels fordi det lå i modsat retning af vores arbjede. Så vi skulle aflevere rigtig tidligt men også hente sent fordi vi jo først lige skulle have fri. Men det var nok mere et luksus problem. 

Så jah efter min meningen syntes jeg 3,3 km er langt når man "kun" kan gå. Så du må lige sige til manden at det er en omme  

Anmeld

13. juni 2013

_-Kathrine-_

Villads startede i en vuggestue i nabobyen pga pladsproblemer i vores egen.
Da jeg så blev gravid med nr. 2 ansøgte vi en plads i egen by, da vi syntes det var alt for besværligt med en nyfødt ind og ud af bilen hver eneste dag.
Heldigvis, for vores vedkommende, fik vi en plads inden jeg fødte og nu har vi 5 minutters gang til vuggestuen.
Det var den bedste beslutning.
Jeg ville synes det var for langt at gå med 3 små børn, især om vinteren som du selv skriver... Det er ikke til at vide om vi får en ligeså kold vinter igen... Og så bliver det sgu surt for jer alle

Anmeld

13. juni 2013

dukke

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

Vi har 5 km til min søns dp og vi tage bussen så hjem fra os og ned til dp tager det 30 min og hvis vi ikke kan være med i bussen tager det godt og vel 1 time

Anmeld

13. juni 2013

Maja_4000

MorDk skriver:

½ minut Kan kigge lige over på legepladsen fra køkkenet ♥

Det samme her

Jeg synes det lyder urealistisk TS, tror du vil køre træt i det meget hurtigt

Anmeld

13. juni 2013

LilleLene

Hej

jeg har 4 hver vej, og gik i starten, nu cykler jeg

og hvis manden ikke finder andet arbejde hvor han kan nå at aflevere, så skifter vi til september og hun er eller bare en fantastik dp

Anmeld

13. juni 2013

FruStolpe

Hej

Vi har ca 5km. -men vi har også 2 biler.

Jeg ville bestemt ikke mene det er realistisk at skulle gå 3½ km hver vej, og slet ikke med tvillinger, og da overhoved slet ikke til vinter....

Forslå at han selv nupper en tur med 3 små børn, i 10 graders frost med storm og sne. Så kommer han på andre tanker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.