Hvor langt til Dagpleje/vuggestue har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2013

NinaNymannMadsen

har godt 2,4 km hver vej. for det meste tager jeg dog bussen, men nu her når vejret er godt går jeg rundt i stedet det tager en halv time der ud og en halv time hjem.

vil dog mene at det er for langt for jer når det nu er 3 børn du skal rundt med og de 2 af dem jo er så små og så specielt til vinter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2013

Sitrani

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

På forhånd tak, en splittet mor! 

uha, den er svær... på plussiden kan man sige, at du da får noget motion

Jeg ville nok ikke vælge det! Vi har ca. 1,5 km til dagpleje, og det er rigeligt, synes jeg...

Så personligt, ville jeg se om der kom et tilbud der lå tættere på....

Anmeld

18. juni 2013

Miia90

hvad med en cykel ?

Anmeld

18. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

hvad med en cykel ?

Jeg kan ikke cykle med 3 børn. Kan ikke finde en ladcykel med plads, og ej heller hvor helt nyfødte kan ligge i. Desværre... Men nu besøger vi stedet, og så må vi se om det er noget for os. 

Anmeld

18. juni 2013

Miia90

Jeg kan ikke cykle med 3 børn. Kan ikke finde en ladcykel med plads, og ej heller hvor helt nyfødte kan ligge i. Desværre... Men nu besøger vi stedet, og så må vi se om det er noget for os. 

okay men mon ikke også der ligger en dp tættere på jer.

Anmeld

18. juni 2013

MissTas

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

har ca. 5-6 km til dagpleje, men har bil og cykler nogle gange når vejret er godt

synes jeres distance er for lang, når du skal gå med to små tvillinger og specielt når det bliver vinter..

jeg ville helt klart finde et sted tættere på, hvis det kan lade sig gøre.

held og lykke med det

Anmeld

18. juni 2013

gonefishing

Hej

Lige over på den anden side af hvor vi bor. Max 3min gå gang

Anmeld

18. juni 2013

Krussedulle

Hej

Vi havde ca 1,5 km til vores dp! (og det syntes jeg var meget med ét spædbarn som skulle med på turen)

Efter 2 mdr fik han plads i vs (hvor storebror går i bh) og der er ca 700 meter.

Ved godt at forskellen ikke er helt vild, men det gjorde alligevel en forskel

Anmeld

18. juni 2013

Kofoed.

Vi blev i sin tid ringet op af pladsanvisningen, da vi havde ønsket en speciel dagpleje og hun havde ikke plads. De spurgte så, hvorfor og vi svare, at det var fordi vi skal gå frem og tilbage. Så vi fik en anden der bor lige så tæt på og de havde endda en nærmere, hvis vi ville skifte når hun fik plads, så de er meget samarbejds villige, hvis det er et praktisk problem der ligger til grund for, at man må takke nej til en plads.

Vi bliver også ringet op, hvis vores dp har ferie og bliver spurgt hvem af dem der har plads, vil være mest praktisk for os, fantastisk.

Vi bor i en lille landsby med kun to bus ruter og de køre max en gang i timen. så det kræver planlægning nogle gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.