Hvor langt til Dagpleje/vuggestue har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Issa skriver:

Jeg vil også mene at det er alt for langt! Går ud fra i ikk har bil?

Vi har bil. Men vi bor midt i København, så har ingen parkerinsplads ved døren. Og det vil være svært at finde parkering hver dag på indre Vesterbro når jeg skal hente.  Og jeg vil ikke kunne holde min søn i hånden når vi kommer hjem og skal gå op til lejligheden pga. jeg har de små i lift.  (vi bor ud til åbent havneløb, og han er kun max 23 mdr når de kommer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2013

Juliekp skriver:

Min datter starter i vs til august og vi har 7-10 minutters gågang. 

Vil sige at jeg synes det er lidt for langt væk på gåben for jer og så især om vinteren.

Tak for svar. Jeg  tror du har ret.  Vil nok hellere vente og se, om der ikke skulle dukke noget op i nærheden. Evt. en privat DP. Jeg kan lige se mig med 14 dage gl. tvillinger, skulle gå så langt. Tvivler på det vil gå særlig godt. 

Anmeld

13. juni 2013

modesty skriver:

Vi har vuggestue på den anden side af gaden og det er guld værd! Selvfølgelig kan man klare en hverdag med et stykke vej til VS, men gud hvor er vi glade for at vi bruger sammenlagt 10 minutter hver dag på at aflevere og hente - og så tager vi os ovenikøbet god tid. Det er så skønt.

Men altså. Hvis alternativet er at gå hjemme med en tumling og to nyfødte tvillinger, ville jeg til hver en tid vælge VS. Men det er jo så også bare mig - det kan være at du har mere overskud end jeg har. 

PS: Du bor vist i Kbh, ikke? Har du tjekket ordningen med privat børnepasser? Der burde du kunne finde noget tættere på. 

Jo det gør vi. Vi bor i Sydhavn, og Dp ligger på indre Vesterbro. Kender godt ordningen med privat DP, og skal selv være privat DP for vores tvillinger.  Har kig på de private, og tror også det ender med en sådan ordning. Jeg tror 6,6 km hver dag med så små er værre end at have en knap 2 årig hjemme et stykke tid. Men det er vel forskelligt hvordan man har det med det 

Men jeg tror nu nok vi skal få en plads til ham. Det er mere fordi det er flerbørnsdagpleje, og det var mit primær ønske til ham. Og ellers en privat med 2-3 andre børn. Vores søn er en rolig og lidt forsigtig dreng, så i virkeligheden er en lille DP bedre end en stor. 

Men vinter, sne slud og regn og meget små børn... 6,6 km... bum bum...

Anmeld

13. juni 2013

DianaRJS

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej

Vi har fået tilbudt DP til vores søn til september. Men jeg er meget i tvivl om, om det ligger for langt væk. Jeg går pt. hjemme med min søn, men til November kommer der tvillinger, så vi har besluttet han skal i DP til sept/okt

Den DP der er tale om lige nu ligger 3,3 km væk, og jeg kommer til at være primær henter af vores søn. Det vil sige jeg skal gå 6,6 km hver dag med tvillingerne, blot for at hente. Vi skal have en trillingvogn, da vores søn vil være for lille til at sidde ret op hele vejen, og stadig vil have brug for en lur ind imellem. Så jeg må gå, da jeg ikke kan hoppe på en bus. 

Både jeg og min mor som er tidl. pædagog, mener det er for langt, og nok urealistisk med så små børn (især til vinter) Men manden er lidt uenig. 

Det eneste der kan ske, hvis vi ikke finder det rette sted er, at han er hjemme hos mig når de små kommer, og indtil vi finder det rigtige. 

Hvad mener i? Virker det realistisk eller ej? Og hvor langt har i til DP/vuggestue etc? 

På forhånd tak, en splittet mor! 

den store fik først dp plads 1 km væk fra hvor vi boede, dog blev han flyttet en månede efter da dpmor blev gravid med tvillinger, og måtte sygemeldes øv øv... men han blev flyttet op til en dpmor for enden af vejen den bette fik plads 1,5 km væk fra hvor vi boede, men på cyklen og så var det løst

Anmeld

13. juni 2013

Mor11 skriver:

Vi har 3,5 og det er pisse irriterende når man kun har en cykel og også skal på arbejde! Så at skulle gå turen hele vinteren ville jeg ikke ønske for nogen. Det bliver jo nærmest en heldagstur med så små børn

Ja det er også min tanke. Tak for svar, tror jeg er ved at være afklaret 

Anmeld

13. juni 2013

modesty

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jo det gør vi. Vi bor i Sydhavn, og Dp ligger på indre Vesterbro. Kender godt ordningen med privat DP, og skal selv være privat DP for vores tvillinger.  Har kig på de private, og tror også det ender med en sådan ordning. Jeg tror 6,6 km hver dag med så små er værre end at have en knap 2 årig hjemme et stykke tid. Men det er vel forskelligt hvordan man har det med det 

Men jeg tror nu nok vi skal få en plads til ham. Det er mere fordi det er flerbørnsdagpleje, og det var mit primær ønske til ham. Og ellers en privat med 2-3 andre børn. Vores søn er en rolig og lidt forsigtig dreng, så i virkeligheden er en lille DP bedre end en stor. 

Men vinter, sne slud og regn og meget små børn... 6,6 km... bum bum...

Et lille tip: gå i gang med at lede efter privat DP allerede nu. Man skal være i god tid og det er meget rart at have sonderet terrænet lidt inden du skal lægge dig fast på en bestemt. 

Anmeld

13. juni 2013

modesty skriver:

Et lille tip: gå i gang med at lede efter privat DP allerede nu. Man skal være i god tid og det er meget rart at have sonderet terrænet lidt inden du skal lægge dig fast på en bestemt. 

Ja det har du nok ret i. Jeg har kigget lidt, og kan se flere allerede tilbyder pladser i efteråret. Det jo klart, for de skal selv finde nye børn kan jeg forstå. Tror jeg vil prøve at søge en her i nærheden. 

Anmeld

13. juni 2013

DianaRJS skriver:

den store fik først dp plads 1 km væk fra hvor vi boede, dog blev han flyttet en månede efter da dpmor blev gravid med tvillinger, og måtte sygemeldes øv øv... men han blev flyttet op til en dpmor for enden af vejen den bette fik plads 1,5 km væk fra hvor vi boede, men på cyklen og så var det løst

Ja hvis man bare kunne hoppe på en cykel... Men kan ikke engang finde en ladcykel som har plads til både Storebror og 2 små i lift. 

Men jeg tror jeg satser på en tættere på, selv om pladsen var et godt bud. Vi skal nok finden noget andet godt til ham. Tak for svar 

Anmeld

13. juni 2013

VIPpigen

Jeg har lidt over 2 km til vores dp...

det er så lidt nemmere, fordi Lilje bliver transporteret i cykeltrailer, men den mulighed kniber lidt ved jer, når der skal transporteres 3.

For mig er afstand vigtig hvis Lilje skal have søskende, lige nu er det ikke så vigtigt. Men det er mig som både bringer og henter, og derfor bestemmer JEG

Anmeld

13. juni 2013

VIPpigen skriver:

Jeg har lidt over 2 km til vores dp...

det er så lidt nemmere, fordi Lilje bliver transporteret i cykeltrailer, men den mulighed kniber lidt ved jer, når der skal transporteres 3.

For mig er afstand vigtig hvis Lilje skal have søskende, lige nu er det ikke så vigtigt. Men det er mig som både bringer og henter, og derfor bestemmer JEG

Tror også manden lader det være min beslutning i sidste ende. Han ved godt det er mig som står for at hente, med tvillingerne med på turen. Når han afleverer kan han cykle lige forbi, nærmest uanset hvor det er på strækningen over byen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.