Nu med plet på straffeattesten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2013

Kief31

Hvis det var sket for mig og jeg var uskyldig, ville jeg klart kontakte Ekstrabladet og fortælle min historie, og få butikkens navn frem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

sne190810

Kief31 skriver:

Hvis det var sket for mig og jeg var uskyldig, ville jeg klart kontakte Ekstrabladet og fortælle min historie, og få butikkens navn frem..

Hvorfor? 

Det er da ualmindelig dårlig stil, butikken og dens detektiver passer jo bare deres arbejde. 

groft sagt kan de jo for filan ikke tage højde for at folk er stressede, har en dårlig dag eller hvad der ellers gør de ikke handler og betaler alle deres varer. Deres butik mister penge, og det reagerer de på. 

Så kan men så snakke om måden det er sket på, måske ikke har været så hensigtmæssig. Men som en anden også skriver tidligere i tråden, hvordan skal de skelne mellem oprigtige tyveknægte, som så lyver og siger det ikke var meningen, og så folk som TS som vitterligt ikke havde planer om at stjæle?  

det er en rigtig irriterende situation at stå i, men TS bliver da nødt til at tage ansvar for sine handlinger, i stedet for bare at prøve at lægge skylden over på butikken via feks ekstra bladet. 

Anmeld

7. juni 2013

Lilje82

Anonym skriver:

Tja ved ikke hvor jeg skal starte henne, er ked, skuffet og irreteret på samme tid.. Men kan prøve at forklare det så godt som jeg kan... 

Jeg var idag i en butik, handler ind, går med vognen hen til en kasse hvor jeg får skannet mine varer, jeg får så ikke lagt alle varene op, så de bliver skannet ind ( Har min datter med på slæb, som er overtræt) Jeg er så stresset at jeg fuldstændig glemmer det. Her er så tale om 3 varer, som i alt bliver 157 ,-kr.... Jeg går så ud af butikken, når lige væk fra kassen hvor en mand farer hen imod mig & siger "Undskyld, vil du lige komme herhen" Jeg siger ja da, så tager han sku fat i mig og ber mig om at komme med ind på kontoret, så siger jeg hvad sker der? Han siger "Politiet kommer om lidt og afhører dig" HVAD?!??! 

Så kommer politiet, jeg sidder der helt frustreret og prøver at forklare at jeg var stresset og har glemt det!! De siger så "Ja dårlige undskyldninger er der nok af!" Så her sidder jeg her hjemme, med dårlig samvittighed og er pisse ked, de siger jeg bliver sigtet og får en bøde samt en plet på straffe attesten, jeg skal begynde på uddannelse til august hvor jeg ville tage et deltidsarbejde ved siden af, så jeg slipper for de su lån osv, men bum... Det kan jeg så ikke nu!!

Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre, er helt færdig!

Jeger faktisk lidt rystet over, at du bare sådan uden videre bliver sigtet. Jeg har arbejdet i butik i mange år, og når det er sket, har folk fået lov at betale for det og så slut. Jeg har faktisk selv prøvet detHejsel skulle købe en gave, og havde barnevognen med og handlede på samme tid, og da gaven var for stor til den lille kurv jeg havde med, lagde jeg den under barnevognen og opdagede den først, da jeg havde betalt og skulle ligge de andre vare under vognen, og måtte jo så lige spørge om ikke, jeg også lige måtte betale for den. Tænk hvis ikke jeg skulle have haft det andet under vognen, så var jeg nok også kommet til at gå 

Kram til dig, hvor er det bare en forfærdelig situation.

Anmeld

7. juni 2013

Kief31

sne190810 skriver:

Hvorfor? 

Det er da ualmindelig dårlig stil, butikken og dens detektiver passer jo bare deres arbejde. 

groft sagt kan de jo for filan ikke tage højde for at folk er stressede, har en dårlig dag eller hvad der ellers gør de ikke handler og betaler alle deres varer. Deres butik mister penge, og det reagerer de på. 

Så kan men så snakke om måden det er sket på, måske ikke har været så hensigtmæssig. Men som en anden også skriver tidligere i tråden, hvordan skal de skelne mellem oprigtige tyveknægte, som så lyver og siger det ikke var meningen, og så folk som TS som vitterligt ikke havde planer om at stjæle?  

det er en rigtig irriterende situation at stå i, men TS bliver da nødt til at tage ansvar for sine handlinger, i stedet for bare at prøve at lægge skylden over på butikken via feks ekstra bladet. 

De kunne bare have bedt hende tage de sidste varer op.. Det var noget andet, hvis hun havde gemt varerne i taske eller barnevogn..

Anmeld

7. juni 2013

Moma

Ej - jeg synes faktisk det er synd for dig!

Jeg har prøvet det samme 2 gange - altså at glemme at lægge varer på båndet. Jeg har faktisk også prøvet at betale for ALLE varerne og putte dem i poser og så glemme poserne  Så jeg ved, hvor distræt man kan være, når man har et barn med.

Den ene gang var det en pose æbler, som hang der hvor der kan hænge tasker. Jeg opdagede det med det samme, da jeg var ved at pakke. Men den anden gang var det vaskepulver, som jeg havde lagt under vognen, fordi der var så mange varer, at der ikke var plads oppe i vognen. Det opdagede jeg først, da jeg var ved at lægge varerne i bagagerummet. Hold da op, hvor blev jeg svedt - men jeg gik tilbage og betalte og fortalte, at jeg havde glemt at lægge det på båndet.

Men nu dobbelttjekker jeg altid, om det hele er på båndet.

Jeg VED, at det kan let ske.

Stort kram herfra - jeg kan desværre ikke gøre så meget andet.

Anmeld

7. juni 2013

E.J.mor.

Anonym skriver:

Tja ved ikke hvor jeg skal starte henne, er ked, skuffet og irreteret på samme tid.. Men kan prøve at forklare det så godt som jeg kan... 

Jeg var idag i en butik, handler ind, går med vognen hen til en kasse hvor jeg får skannet mine varer, jeg får så ikke lagt alle varene op, så de bliver skannet ind ( Har min datter med på slæb, som er overtræt) Jeg er så stresset at jeg fuldstændig glemmer det. Her er så tale om 3 varer, som i alt bliver 157 ,-kr.... Jeg går så ud af butikken, når lige væk fra kassen hvor en mand farer hen imod mig & siger "Undskyld, vil du lige komme herhen" Jeg siger ja da, så tager han sku fat i mig og ber mig om at komme med ind på kontoret, så siger jeg hvad sker der? Han siger "Politiet kommer om lidt og afhører dig" HVAD?!??! 

Så kommer politiet, jeg sidder der helt frustreret og prøver at forklare at jeg var stresset og har glemt det!! De siger så "Ja dårlige undskyldninger er der nok af!" Så her sidder jeg her hjemme, med dårlig samvittighed og er pisse ked, de siger jeg bliver sigtet og får en bøde samt en plet på straffe attesten, jeg skal begynde på uddannelse til august hvor jeg ville tage et deltidsarbejde ved siden af, så jeg slipper for de su lån osv, men bum... Det kan jeg så ikke nu!!

Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre, er helt færdig!

hvor er det dog bar forfærdeligt for dig

de kan jo ligesom se at du har betalt de andre varer, og du har et barn der var overtræt. og du havde tingene i en vogn,hvorfor filen skulle du dog så bare gå uden at betale, det gir jo ingen mening,for selvfølgelig ville du da have betalt, men vi er altså kun mennesker og ting kan glippe,og er sikker på du ikke er alene om at have prøvet sådan noget.

syns de er helt gal på den

stakkels dig.

knus charlotte

Anmeld

7. juni 2013

jydeinden

det er rigtigt surt at det er sket, men som en også skriver, det er desværre svært for diverse butiksdetektiver at tro andet end at du har villet rende med det, hvis det ser sådan ud på båndet .. det er rigtigt surt, men de fleste steder slipper man dog med en bøde og så et pålæg om at man ikke må befinde sig i den pågældende butik mere. Hvis du virkeligt har fået en plet på straffeatesten synes jeg måske også at det er en ligee hård nok straf.

Anmeld

7. juni 2013

jydeinden

Ej hold da op, sikke en omgang, tænk at de ikke engang kunne se at du var mor med barn på armen og kunne ligge 2 og 2 sammen.  Gå aldrig i den butik igen.... 

det sidste kommer vist helt af sig selv bliver man snuppet (uanset af hvilken årsag) bliver man bedt om aldrig at sætte sine ben der igen.. ved det dog kun fordi jeg hørte om det i et program en gang

Anmeld

7. juni 2013

Liviana

sandramor skriver:

Der må jeg desværre rette dig... Man skal ikke i retten for at få en plet på straffeattesten.... Der behøver ingen retsag...
Politiet har været ude og afhøre hende.... Butikken har meldt hende.... Ergo får hun en bøde på det dobbelte af varens pris og en plet på straffe attesten i 2 år....
Man skal tænke sig godt om inden man går i retten..... Hvis hun er så uheldig at tabe sagen som man ofte gør mod store virksomheder i og med de har de bedste advokater så får hun en domsafsigelse og så står pletten pludselig på attesten i 5 år istedet for 2 år.....

Det er rigtigt, at hvis ts betaler bøden går sagen ikke i retten. Jeg ville så nok ikke selv have betalt bøde og taget chancen. Men det er jo svært at vurdere, når man står i det :-( Så det er ikke ment som en kritik af ts.

Og så må jeg lige rette dig. Der er IKKE tale om en sag mod en stor butik. I straffesager er der altid tale om en sag mod staten. Altså staten mod den kriminelle, og det er her en jurist fra anklagemyndigheden der kører sagen. Butikkens advokater har intet at skulle have sagt i en straffesag.

Anmeld

7. juni 2013

sne190810

Kief31 skriver:

De kunne bare have bedt hende tage de sidste varer op.. Det var noget andet, hvis hun havde gemt varerne i taske eller barnevogn..

Ja, det er vi enige om. 

Jeg skrev også i mit indlæg at man kunne diskutere måden butikken har handlet på, eftersom det ikke virker som om det har været så hensigtmæssig.

Men det var jo heller ikke det jeg svarede dig på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.