Nu med plet på straffeattesten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

ESV

rikkeregnbue skriver:

Jeg undrer mig mere over at de ikke tror på dig når du har betalt de andre varer?! Ja altså.. Hvem ligger halvdelen af varerne op på båndet for at stjæle resten? 

Kram til dig 

Det er der skræmmende mange mennsker der gør og endnu flere der gemmer varer under børn, tro det eller ej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Holbæktrunten

Mig bekendt skal du have mulighed for at læse sagen og komme med rettelser og tilføjelser på politistationen. Men jeg ville kontakte en advokat og høre hvilke muligheder jeg havde, og som en anden skriver, også rette høflig henvendelse til butikkens ejer. Helt ærligt, har sgu også prøvet at stå i en butik med en vogn fuld af skrigende spædbarn i autostol, søvndepraveret og stresset, hvor jeg først så de 2 glas babymos der havde forputtet dig under autostolen da jeg havde tømt vognen for varer og skulle have ungen ind i bilen. Der var tilbud på mosen, så havde nok 15 glas, og så var 2 altså smuttet i farten - kan ske for selv den bedste!

Anmeld

6. juni 2013

Gittemor09

jeg kan virkelig godt følge dig...

er selv alene med to mindre børn som jeg også har med ude og handle, og der er ikke altid de mener at mor skal handle i fred.... så ved hvor stressende det kan være... og ja, man kan hurtigt få glemt noget i farten og stressen...

hvis jeg var dig ville jeg gå videre med den der.... det kan ikke være rigtig de ikke vil lytte på dig, så må de køre de forskellige kameraer i butikken, og du kan bevise at din datter har haft en lidt umulig dag, og du derfor har været stresset...

at køre den så langt ud, trods for du forklarer at det er en fejl, og du tilbyder og betale for varerne og sket være sket... det er spild af tid og ressourcer synes jeg....

stort  til dig

Anmeld

6. juni 2013

baby012

rikkeregnbue skriver:

Jeg undrer mig mere over at de ikke tror på dig når du har betalt de andre varer?! Ja altså.. Hvem ligger halvdelen af varerne op på båndet for at stjæle resten? 

Kram til dig 

Rigtig mange menesker gemmer vare under børn i vogne.. 

Og der er endnu flere spm gemmer dem på børnene, i deres tøj, sko, lommer osv. Eller i en pusletaske ..  

har selv arbejdet i flere supermarkeder, der er ikke en af dem vi tog som ikke havde en undskyldning for hvorfor varene ikke var betalt .. 

det er super ærgrligt når folk så reelt glemmer, men hvordan sortere vi dem som lyver fra ?? 

Anmeld

6. juni 2013

Liviana

Anonym skriver:

Tja ved ikke hvor jeg skal starte henne, er ked, skuffet og irreteret på samme tid.. Men kan prøve at forklare det så godt som jeg kan... 

Jeg var idag i en butik, handler ind, går med vognen hen til en kasse hvor jeg får skannet mine varer, jeg får så ikke lagt alle varene op, så de bliver skannet ind ( Har min datter med på slæb, som er overtræt) Jeg er så stresset at jeg fuldstændig glemmer det. Her er så tale om 3 varer, som i alt bliver 157 ,-kr.... Jeg går så ud af butikken, når lige væk fra kassen hvor en mand farer hen imod mig & siger "Undskyld, vil du lige komme herhen" Jeg siger ja da, så tager han sku fat i mig og ber mig om at komme med ind på kontoret, så siger jeg hvad sker der? Han siger "Politiet kommer om lidt og afhører dig" HVAD?!??! 

Så kommer politiet, jeg sidder der helt frustreret og prøver at forklare at jeg var stresset og har glemt det!! De siger så "Ja dårlige undskyldninger er der nok af!" Så her sidder jeg her hjemme, med dårlig samvittighed og er pisse ked, de siger jeg bliver sigtet og får en bøde samt en plet på straffe attesten, jeg skal begynde på uddannelse til august hvor jeg ville tage et deltidsarbejde ved siden af, så jeg slipper for de su lån osv, men bum... Det kan jeg så ikke nu!!

Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre, er helt færdig!

Du skal først dømmes i retten før du får en plet på straffeattesten, og her skal anklagemyndigheden bevise, at du havde såkaldt forsæt til at stjæle tingene. Altså at det var din intention at stjæle, og at der ikke er tale om et uheld. Og det er jo slet ikke sikkert politiet vælger at rejse sagen. Det er jo op til politiet og ikke butikken. Og hvis sagen kommer i retten, har du ret til en forsvarer som forhåbentlig kan forsøge at forklare, hvad der rent faktisk skete.

Så der er altså håb endnu! 

Anmeld

6. juni 2013

Tranebaer

Puha, hvor er det bare ærgeligt!

Men husk på, at pletten forsvinder igen om et par år, det går hurtigt, og før du får set dig om er din straffeattest pletfri igen 

Og det er langt fra alle jobs der kigger på straffeattest! Ved selvfølgelig ikke hvor du skal arbejde, men oftest skal man vise straffeattest når man skal arbejde offentlige steder, med børn eller i større virksomheder. Men slet ikke alle større virksomheder. Og når du forklarer hvorfor du har en plet, så kan de nok forstå situationen alligevel!

Det skal nok gå! 

Anmeld

6. juni 2013

sandramor

Liviana skriver:

Du skal først dømmes i retten før du får en plet på straffeattesten, og her skal anklagemyndigheden bevise, at du havde såkaldt forsæt til at stjæle tingene. Altså at det var din intention at stjæle, og at der ikke er tale om et uheld. Og det er jo slet ikke sikkert politiet vælger at rejse sagen. Det er jo op til politiet og ikke butikken. Og hvis sagen kommer i retten, har du ret til en forsvarer som forhåbentlig kan forsøge at forklare, hvad der rent faktisk skete.

Så der er altså håb endnu! 

Der må jeg desværre rette dig... Man skal ikke i retten for at få en plet på straffeattesten.... Der behøver ingen retsag...
Politiet har været ude og afhøre hende.... Butikken har meldt hende.... Ergo får hun en bøde på det dobbelte af varens pris og en plet på straffe attesten i 2 år....
Man skal tænke sig godt om inden man går i retten..... Hvis hun er så uheldig at tabe sagen som man ofte gør mod store virksomheder i og med de har de bedste advokater så får hun en domsafsigelse og så står pletten pludselig på attesten i 5 år istedet for 2 år.....

Anmeld

6. juni 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Tja ved ikke hvor jeg skal starte henne, er ked, skuffet og irreteret på samme tid.. Men kan prøve at forklare det så godt som jeg kan... 

Jeg var idag i en butik, handler ind, går med vognen hen til en kasse hvor jeg får skannet mine varer, jeg får så ikke lagt alle varene op, så de bliver skannet ind ( Har min datter med på slæb, som er overtræt) Jeg er så stresset at jeg fuldstændig glemmer det. Her er så tale om 3 varer, som i alt bliver 157 ,-kr.... Jeg går så ud af butikken, når lige væk fra kassen hvor en mand farer hen imod mig & siger "Undskyld, vil du lige komme herhen" Jeg siger ja da, så tager han sku fat i mig og ber mig om at komme med ind på kontoret, så siger jeg hvad sker der? Han siger "Politiet kommer om lidt og afhører dig" HVAD?!??! 

Så kommer politiet, jeg sidder der helt frustreret og prøver at forklare at jeg var stresset og har glemt det!! De siger så "Ja dårlige undskyldninger er der nok af!" Så her sidder jeg her hjemme, med dårlig samvittighed og er pisse ked, de siger jeg bliver sigtet og får en bøde samt en plet på straffe attesten, jeg skal begynde på uddannelse til august hvor jeg ville tage et deltidsarbejde ved siden af, så jeg slipper for de su lån osv, men bum... Det kan jeg så ikke nu!!

Jeg ved fandme ikke hvad jeg skal gøre, er helt færdig!

Lige en kæmpe krammer herfra.
Jeg har været samme sted. Jeg har også en plet på min straffeattest fordi da Isabella var mindre og sad i barnevogn var der røget en tandbørste samt en mascara ind under dynen. Jeg havde ellers rodet vognen igennem. Men ikke godt nok desværre. Jeg blev også trukket til side og fik også en bøde samt en plet på straffeattesten.
Jeg var også ret stresset den dag. Havde glemt en kurv tænkte det er sgu lige meget jeg bruger bare barnevognen.

Så jeg kender situationen alt for godt. Men jeg kommet over det. Og hvis jeg en dag skal vise min straffeattest så vil jeg prøve og forklare situationen.

Op med humøret det er ikke jordens undergang. Men skide træls ja.

Anmeld

6. juni 2013

Benjamins'mor

sandramor skriver:

Der må jeg desværre rette dig... Man skal ikke i retten for at få en plet på straffeattesten.... Der behøver ingen retsag...
Politiet har været ude og afhøre hende.... Butikken har meldt hende.... Ergo får hun en bøde på det dobbelte af varens pris og en plet på straffe attesten i 2 år....
Man skal tænke sig godt om inden man går i retten..... Hvis hun er så uheldig at tabe sagen som man ofte gør mod store virksomheder i og med de har de bedste advokater så får hun en domsafsigelse og så står pletten pludselig på attesten i 5 år istedet for 2 år.....

Det er nemlig helt rigtigt, skulle lige til selv at skrive det.

Man behøver ikke at skulle i retten for at få en plet på straffeattesten.

Anmeld

7. juni 2013

norenberg

Øv øv har en bekendt som selv har været ude for lignende...hun var så uheldig at hun måtte droppe hendes uddannelse som sosu ass da hun ik ville kunne komme ud i praktik el få job indenfor faget med en plettet straffe attest....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.