Hårvask på 2-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

stm2812

Babymor2010 skriver:

Uha vi har bestemt også haft ballade med Isabella på 2,7 år med hårvasken - eller rettere sagt både bad og hårvask. Sidste sommer fik vi renoveret badeværelset, så for en periode på 2 mrd. oplevede hun 3 x badeværelser, hvilket gjorde hende hunderæd for bruseren - nu er hun blevet god til hårvask. Så langt så godt 

Vi sørger for at have nogle krus med i brusekabinen så hun selv kan hælde vand i håret - det er et hit!  Nogle dage står hun også selv med bruseren og hælder vand i håret 

Årh ja sikke da et tumult med de baseværelser så. Og når hun ikke har været større kan man godt forstå det kan have givet lidt problemer. Men dejligt at høre det er ovre igen 

Men vil helt klart prøve med nogle kopper også. om ikke andet, så kan der sikkert blive en hyggelig leg ud af det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

Rockertand

Min datter elsker at være i bad, men når vi når til hårvasken bliver hun helt panisk. Vi har prøvet sådan en krave man kan købe i f.eks babysam, men hun hiver den af med det samme igen. Vi har prøvet med en klud foran øjnene så vi er sikre på hun ikke får noget i øjnene og prøver samtidig at berolige hende også, men det hjælper heller ikke. Selvom hun er med mig i bad og hjælper med at vaske mit hår, så må jeg stadig ikke vaske hendes uden hun blir helt vildt ked af det..

hjæææælp!! Har I nogle gode fif??

Vi har lært vores, at de skal kigge op i loftet, så jeg tænker, at du måske bare skal assistere hende i det, du kunne jo f.eks. klippe billeder af dyr ud og så lige et stykke tape op på loftet, og så må hun kigge, hvis hun går med til at få sæben skyllet ud, så skal det selvfølgelig være et forskelligt dyr hver gang, og måske kunne man synge en tilhørende sang, imens man skyller, det er ligegyldigt, om du selv opfinder noget vrøvl at synge om giraffen eller hvad du nu har valgt, hun vil nyde sangens historie.

Anmeld

4. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
B&J skriver:

jaaaa og man føler man gør ens barn ondt og det gør så ondt dybt inde i hjertet helt vildt men sådan er det stadig her hjemme med tandbørsten hold op en kamp vi har hver aften, og vi har prøvet alt. men ja som tandlægen siger i må blive ved for han skal nok takke jer en dag for han har så fine tænder ja tak

Jeg ved ikke om i har prøvet det. Men vi giver vores dreng en tandbørste og så har jeg en. Så peger jeg på hans venstre kind og beder ham om at børste hans tænder i den side. Mens han gør det børster jeg et andet sted. Sås bytter vi og bliver ved sådan til jeg har været rundt. Det virker indtil videre 

Anmeld

4. juni 2013

DianaRJS

stm2812 skriver:

Ja den kan man da bruge. Ku være man skulle klistre en eller anden sjov ting op i loftet også så det rigtig kan fange opmærksomheden

tak for rådet

vi har sådan nogle forskellige dyr vi kan sætte i en uro lignende ting, og selv til ham på 5 virker det

Anmeld

4. juni 2013

Scout

Ih, det er bare så synd for de små, når de bliver urolige under hårvask. Prøv evt med en shampooskærm, så du sikrer, at der ikke kommer vand i ansigtet - som ofte kan være kernen til problemet. se evt her: http://faktiskpraktisk.dk/praktiske-ting-til-hjemmet-og-rejsetilbehoer/33-boern-i-hjemmet/31-shampooskaerm---haette-til-boern-naar-der-vaskes-haar-/

Anmeld

5. juni 2013

MortilElias2010

stm2812 skriver:

Min datter elsker at være i bad, men når vi når til hårvasken bliver hun helt panisk. Vi har prøvet sådan en krave man kan købe i f.eks babysam, men hun hiver den af med det samme igen. Vi har prøvet med en klud foran øjnene så vi er sikre på hun ikke får noget i øjnene og prøver samtidig at berolige hende også, men det hjælper heller ikke. Selvom hun er med mig i bad og hjælper med at vaske mit hår, så må jeg stadig ikke vaske hendes uden hun blir helt vildt ked af det..

hjæææælp!! Har I nogle gode fif??

Sådan havde/har Elias det også fra tid til anden - jeg spurgte ham i starten om han ikke lige kunne se om der var edderkopper oppe i hjørnet af brusenichen og så lænede han sit hoved tilbage og så kunne jeg skylle sæben ud - og så kan man jo snildt lægge en hånd på panden så det værste vand ikke kommer i øjnene. Elias er 3 nu. Efter vi har været i svømmehaller en del gange efterhånden så sagde jeg også til ham at det jo er ligesom i svømmehallen - når han får vand i håret eller dykker eller plasker og så var det ligesom godtaget... 

Går I i svømmehallen? 

Men altså han syntes da stadigvæk ikke det er et hit altid, men han kan nu selv stå under bruseren og dreje rundt om sig selv bag ved forhænget (som han har set vi gør - og vi står under bruseren) Og der er selvfølgelig skridsikkert underlag at stå på. Jeg tror bare det handler om at italesætte det mest muligt og forbinde det med rare ting fejøs svømmehallen hvis hun kan lide dem. 

Anmeld

5. juni 2013

NinaNymannMadsen

stm2812 skriver:

Det er jo det. og så må man bare gøre det så godt man kan og drømme sig til nogle hyggeligere stunder med hårvaskningen

Ja nemlig.

Anmeld

5. juni 2013

B&J

stm2812 skriver:

Ja man må jo bare blive ved. Og håbe på det en dag bliver bedre.

(hvilket det selvfølgelig gør. Har endnu ikke hørt om nogen som børster tænder på sit 15 årige barn og han/hun skriger og skriger) 

nemlig

Anmeld

5. juni 2013

B&J

mor:) skriver:

Jeg ved ikke om i har prøvet det. Men vi giver vores dreng en tandbørste og så har jeg en. Så peger jeg på hans venstre kind og beder ham om at børste hans tænder i den side. Mens han gør det børster jeg et andet sted. Sås bytter vi og bliver ved sådan til jeg har været rundt. Det virker indtil videre 

desværre den har vi prøvet tænkte nemlig det kunne være super hyggeligt har ind da været ude i han kunne børste mine tænder hvis jeg børstet hans men niks

Anmeld

5. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
B&J skriver:

desværre den har vi prøvet tænkte nemlig det kunne være super hyggeligt har ind da været ude i han kunne børste mine tænder hvis jeg børstet hans men niks

øv. ja så er der jo kun fastholdelse tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.