Hårvask på 2-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2013

B&J

mor:) skriver:

øv. ja så er der jo kun fastholdelse tilbage

jaaa det er der nemlig, det er så møg hammer hårdt men børste tænder det skal han bare selv om det er en sur pligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
B&J skriver:

jaaa det er der nemlig, det er så møg hammer hårdt men børste tænder det skal han bare selv om det er en sur pligt...

ja det er aldrig sjovt når de små bliver ked af det.

Men du gør det for hans skyld

Anmeld

5. juni 2013

B&J

mor:) skriver:

ja det er aldrig sjovt når de små bliver ked af det.

Men du gør det for hans skyld

Nemlig og det er det der er vigtigt jeg gør det for hans skyld lige som når han skulle have medicin mod mellemørebetændelse ja det er heller ikke sjovt men ja det er så vigtigt de får det 

Anmeld

5. juni 2013

khaleesi

stm2812 skriver:

Min datter elsker at være i bad, men når vi når til hårvasken bliver hun helt panisk. Vi har prøvet sådan en krave man kan købe i f.eks babysam, men hun hiver den af med det samme igen. Vi har prøvet med en klud foran øjnene så vi er sikre på hun ikke får noget i øjnene og prøver samtidig at berolige hende også, men det hjælper heller ikke. Selvom hun er med mig i bad og hjælper med at vaske mit hår, så må jeg stadig ikke vaske hendes uden hun blir helt vildt ked af det..

hjæææælp!! Har I nogle gode fif??

Har du prøvet at lade hende gøre det selv, med en støttende hånd? 

Ellers er der altid:

Skru ned for bruseren på det laveste og leg regnleg, det vil sige at du først skyller dit hår og bagefter gør det på hende, og så er det hendes tur til at gøre det på jer begge den virker nogle gange.

Væn hende til det via håndvasken, læg hendes hoved på et håndklæde og skyl håret, imens hun fx leger med nogle køkkensager. Nogle gange er det mere fredeligere på den måde, fordi det med at ramme ansigtet bliver undgået.

Lad hende sidde med bruseren i badet, ofte ender de selv med at sidde og vaske hår - hvis hun ikke er bange for den

Krydser fingre 

Anmeld

5. juni 2013

stm2812

Rockertand skriver:

Vi har lært vores, at de skal kigge op i loftet, så jeg tænker, at du måske bare skal assistere hende i det, du kunne jo f.eks. klippe billeder af dyr ud og så lige et stykke tape op på loftet, og så må hun kigge, hvis hun går med til at få sæben skyllet ud, så skal det selvfølgelig være et forskelligt dyr hver gang, og måske kunne man synge en tilhørende sang, imens man skyller, det er ligegyldigt, om du selv opfinder noget vrøvl at synge om giraffen eller hvad du nu har valgt, hun vil nyde sangens historie.

Det lyder faktisk som en super god ide (og sjov) 

Tak for rådet

Anmeld

5. juni 2013

stm2812

Scout skriver:

Ih, det er bare så synd for de små, når de bliver urolige under hårvask. Prøv evt med en shampooskærm, så du sikrer, at der ikke kommer vand i ansigtet - som ofte kan være kernen til problemet. se evt her: http://faktiskpraktisk.dk/praktiske-ting-til-hjemmet-og-rejsetilbehoer/33-boern-i-hjemmet/31-shampooskaerm---haette-til-boern-naar-der-vaskes-haar-/

Sådan en har vi men hun vil simpelthen ikke lade den sidde på

Anmeld

5. juni 2013

stm2812

MortilElias2010 skriver:

Sådan havde/har Elias det også fra tid til anden - jeg spurgte ham i starten om han ikke lige kunne se om der var edderkopper oppe i hjørnet af brusenichen og så lænede han sit hoved tilbage og så kunne jeg skylle sæben ud - og så kan man jo snildt lægge en hånd på panden så det værste vand ikke kommer i øjnene. Elias er 3 nu. Efter vi har været i svømmehaller en del gange efterhånden så sagde jeg også til ham at det jo er ligesom i svømmehallen - når han får vand i håret eller dykker eller plasker og så var det ligesom godtaget... 

Går I i svømmehallen? 

Men altså han syntes da stadigvæk ikke det er et hit altid, men han kan nu selv stå under bruseren og dreje rundt om sig selv bag ved forhænget (som han har set vi gør - og vi står under bruseren) Og der er selvfølgelig skridsikkert underlag at stå på. Jeg tror bare det handler om at italesætte det mest muligt og forbinde det med rare ting fejøs svømmehallen hvis hun kan lide dem. 

Vi er -desværre- først lige begyndt med svømmehallen og der skal vandet helst heller ikke komme for tæt på hovedet. Men ellers elsker hun det heldigvis men ja kan man relatere til nogle gode oplevelser kan det da være man er så heldig at det giver pote

Anmeld

5. juni 2013

stm2812

khaleesi skriver:

Har du prøvet at lade hende gøre det selv, med en støttende hånd? 

Ellers er der altid:

Skru ned for bruseren på det laveste og leg regnleg, det vil sige at du først skyller dit hår og bagefter gør det på hende, og så er det hendes tur til at gøre det på jer begge den virker nogle gange.

Væn hende til det via håndvasken, læg hendes hoved på et håndklæde og skyl håret, imens hun fx leger med nogle køkkensager. Nogle gange er det mere fredeligere på den måde, fordi det med at ramme ansigtet bliver undgået.

Lad hende sidde med bruseren i badet, ofte ender de selv med at sidde og vaske hår - hvis hun ikke er bange for den

Krydser fingre 

Hun sidder selv tit med bruseren og der får hele gulvet (og jeg selv) samtidig en skyller men hun vil slet ikke tage den op af mod hovedet.

men tak for rådene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.