Hårvask på 2-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

B&J

stm2812 skriver:

Uhh ja og man føler nærmest at man er ond når de skriger sådan. Det kan vi ikke lide.

men dejligt han selv er begyndt på det nu for er godt nok synd når de nu så gerne vil i bad og så skal man ødelægge det med den dumme hårvask

det er hårdt. men det har givet pote her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Happiness

Vi har samme problem! Lukas skriger helt panisk, og kan nærmest gå på vandet, når han ser bruseren! Og det er selv om han ikke har fået sæbe i håret!

Vi har forsøgt at have ham med i brusebad med os, men han skriger stadig panisk. 

Så følger lige med i din tråd Håber der kommer nogle gode fif

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

Faith skriver:

Vi har præcis samme problem med vores drenge på knap 3 år. De elsker at komme i bad, men hårvask kan vi glemme alt om!

Måden vi har løst det på, er simpelthen ved at jeg har måttet slække lidt på mine krav til hvor grundig en hårvask skal være.

Den eneste måde jeg kan få lov er ved at tage en vaskeklud, gøre den våd og så vaske deres hår på den måde. De får aldrig skyllet håret med bruseren, simpelthen fordi de bliver paniske hvis jeg bare så meget som tænker på at gøre det.

Vi har besluttet at det ikke er det værd, at de bliver bange og kede af det. Og de er ikke beskidte selvom de aldrig får vasket håret med andet end den neutralsæbe jeg kommer i vandet.

Har også gjort det med vaskekluden. Og det virker kan være jeg skal gå tilbage til det igen. Hun er først bange for bruseren når den nærmer sig hovedet. Ellers plejer hun at blive skyllet efter badet, da hun får nogle små eksemlignende udbrud en gang imellem, og vil gerne være sikker på det ikke er sæben der gør det.

Anmeld

3. juni 2013

NinaNymannMadsen

sig endelig til hvis du finder noget der virker.
vi har en datter på snart 4 der bliver panisk bare jeg tænder bruseren, hun kan kun komme i badekar når hun skal i bad for ellers kommer hun ikke i bad for hun er bange for bruseren.

og min den mindste på 19 mdr hader at få vasket hår så jeg er tom for ideer på hvad vi kan gøre.

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

B&J skriver:

det er hårdt. men det har givet pote her

ja og så er det dejligt når han nu har lært det og man ikke skal døje med det mere

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

Happiness skriver:

Vi har samme problem! Lukas skriger helt panisk, og kan nærmest gå på vandet, når han ser bruseren! Og det er selv om han ikke har fået sæbe i håret!

Vi har forsøgt at have ham med i brusebad med os, men han skriger stadig panisk. 

Så følger lige med i din tråd Håber der kommer nogle gode fif

Ja det lyder sm Ronja. Bruseren er hun blevet fortrolig med så længe den ikke nærmer sig hendes hoved, ved at hun selv har siddet og leget med den. 

men lyder til det er meget normalt for den alder hvor gammel er lukas?

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

NinaNymannMadsen skriver:

sig endelig til hvis du finder noget der virker.
vi har en datter på snart 4 der bliver panisk bare jeg tænder bruseren, hun kan kun komme i badekar når hun skal i bad for ellers kommer hun ikke i bad for hun er bange for bruseren.

og min den mindste på 19 mdr hader at få vasket hår så jeg er tom for ideer på hvad vi kan gøre.

Ej nu havde jeg lige en lille fremtidsudsigt der hed at om 1 år er det meeeeget bedre. Men den fik du lige ødelagt der

Men det er godt nok træls det skal være sådan et problem 

Anmeld

3. juni 2013

Maja_4000

Caroline kan heller ikke lide det .. Men jeg beder hende kigge op, lukke øjnene og tælle til tre, og så skyller jeg hendes hår mens jeg holder en hånd på hendes pande for at begrænse mængden af vand der ryger ned over øjnene det virker her .. Skyller afvet par gange, da hun holder vejret imens

Anmeld

3. juni 2013

Happiness

stm2812 skriver:

Ja det lyder sm Ronja. Bruseren er hun blevet fortrolig med så længe den ikke nærmer sig hendes hoved, ved at hun selv har siddet og leget med den. 

men lyder til det er meget normalt for den alder hvor gammel er lukas?

Han bliver 2 til Juli. Her skal han ikke engang se bruseren... Tror også vi må tilbage til vaskekluden. Og så håbe at han bliver gode venner med bruseren en dag

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

Maja_4000 skriver:

Caroline kan heller ikke lide det .. Men jeg beder hende kigge op, lukke øjnene og tælle til tre, og så skyller jeg hendes hår mens jeg holder en hånd på hendes pande for at begrænse mængden af vand der ryger ned over øjnene det virker her .. Skyller afvet par gange, da hun holder vejret imens

Årh hvor kært at hun også holder vejret imens. Så er det godt der er nogle pauser ind imellem

Men kunne være vi skulle prøve den med at tælle, for det hitter hos Ronja lige nu, hun ELSKER når hun kan tælle noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.