Hårvask på 2-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

stm2812

JuniMama skriver:

Vi havde samme problem, men har købt denne her, og nu er der ingen problemer længere! Man skal bare lige lære at holde den rigtigt, og helt tæt til panden!
http://www.babadut.dk/produkter/9-alle-produkter/4 4-shampoo-rinse-cup---kande-til-haarvask---blaa/

Kan se de også har fået en anden model, den kender jeg dog ikke noget til, men princippet er det samme!
http://www.babadut.dk/produkter/9-alle-produkter/1 247-tear-free-rinse-pail---kande-til-haarvask-/

Ej hvor smart. Den tror jeg hellere vi må afprøve. Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

stm2812

B&J skriver:

jaaaa og man føler man gør ens barn ondt og det gør så ondt dybt inde i hjertet helt vildt men sådan er det stadig her hjemme med tandbørsten hold op en kamp vi har hver aften, og vi har prøvet alt. men ja som tandlægen siger i må blive ved for han skal nok takke jer en dag for han har så fine tænder ja tak

Vi er heldigvis kommet ind i en god rytme med tandbørstningen. inden vi var inde til et tjek for et par måneder siden gik det rigtig godt, men de ville have ronja skulle ligge på evt puslebordet og med hovedet mod vores mave, og kan sagtens forstå hvorfor, men hun blev bare så ulykkelig og græd og græd, så for en uges tid siden gik vi tilbage til at hun står på en skammel over håndvasken og leger med sine badedyr imens, og det er bare lykken

så må vi bare holde ekstra godt øje med om vi gør det ordentligt, men det synes jeg nu

men uhhh hvor er det godt nok frygteligt og man føler sig bare så magtesløs forman gør dem jo en tjeneste ved at børste bisserne, men øv hvor er det hårdt når de bliver så kede af det

Anmeld

4. juni 2013

B&J

stm2812 skriver:

Vi er heldigvis kommet ind i en god rytme med tandbørstningen. inden vi var inde til et tjek for et par måneder siden gik det rigtig godt, men de ville have ronja skulle ligge på evt puslebordet og med hovedet mod vores mave, og kan sagtens forstå hvorfor, men hun blev bare så ulykkelig og græd og græd, så for en uges tid siden gik vi tilbage til at hun står på en skammel over håndvasken og leger med sine badedyr imens, og det er bare lykken

så må vi bare holde ekstra godt øje med om vi gør det ordentligt, men det synes jeg nu

men uhhh hvor er det godt nok frygteligt og man føler sig bare så magtesløs forman gør dem jo en tjeneste ved at børste bisserne, men øv hvor er det hårdt når de bliver så kede af det

ja det er det der er så hårdt når de græder og man bare føler man gør alt og børste tænder ja det skal han altså, ville bare ønske vi kunne gøre noget så det var sjov eller hyggeligt for ham men niks han vil ikke det ene eller det andet men håber da en dag det bliver beder

Anmeld

4. juni 2013

DianaRJS

stm2812 skriver:

Min datter elsker at være i bad, men når vi når til hårvasken bliver hun helt panisk. Vi har prøvet sådan en krave man kan købe i f.eks babysam, men hun hiver den af med det samme igen. Vi har prøvet med en klud foran øjnene så vi er sikre på hun ikke får noget i øjnene og prøver samtidig at berolige hende også, men det hjælper heller ikke. Selvom hun er med mig i bad og hjælper med at vaske mit hår, så må jeg stadig ikke vaske hendes uden hun blir helt vildt ked af det..

hjæææælp!! Har I nogle gode fif??

mien børn har gjort det samme...

men ved begge to har det virket at sige " eeeeeej se lige hvad der er oppe i loftet" og så sørge for at de ikke har fået vand i hovedet.... så er det klaret og den store i hvert fald er begyndt at sige " ej mor var det bare det", så prøv at se om i kan få hende til at kigge op

Anmeld

4. juni 2013

Clisolka

Uha vi har bestemt også haft ballade med Isabella på 2,7 år med hårvasken - eller rettere sagt både bad og hårvask. Sidste sommer fik vi renoveret badeværelset, så for en periode på 2 mrd. oplevede hun 3 x badeværelser, hvilket gjorde hende hunderæd for bruseren - nu er hun blevet god til hårvask. Så langt så godt 

Vi sørger for at have nogle krus med i brusekabinen så hun selv kan hælde vand i håret - det er et hit!  Nogle dage står hun også selv med bruseren og hælder vand i håret 

Anmeld

4. juni 2013

NinaNymannMadsen

stm2812 skriver:

Ej nu havde jeg lige en lille fremtidsudsigt der hed at om 1 år er det meeeeget bedre. Men den fik du lige ødelagt der

Men det er godt nok træls det skal være sådan et problem 

det er ikke alle børn der er sådan jo.
det kan være der kun går max et år for jer.

vi kæmper stadig, men det går bedre fra gang til gang, dog er hun stadig panisk som jeg jo skrev.

Anmeld

4. juni 2013

stm2812

B&J skriver:

ja det er det der er så hårdt når de græder og man bare føler man gør alt og børste tænder ja det skal han altså, ville bare ønske vi kunne gøre noget så det var sjov eller hyggeligt for ham men niks han vil ikke det ene eller det andet men håber da en dag det bliver beder

Ja man må jo bare blive ved. Og håbe på det en dag bliver bedre.

(hvilket det selvfølgelig gør. Har endnu ikke hørt om nogen som børster tænder på sit 15 årige barn og han/hun skriger og skriger) 

Anmeld

4. juni 2013

stm2812

NinaNymannMadsen skriver:

det er ikke alle børn der er sådan jo.
det kan være der kun går max et år for jer.

vi kæmper stadig, men det går bedre fra gang til gang, dog er hun stadig panisk som jeg jo skrev.

Det er jo det. og så må man bare gøre det så godt man kan og drømme sig til nogle hyggeligere stunder med hårvaskningen

Anmeld

4. juni 2013

stm2812

DianaRJS skriver:

mien børn har gjort det samme...

men ved begge to har det virket at sige " eeeeeej se lige hvad der er oppe i loftet" og så sørge for at de ikke har fået vand i hovedet.... så er det klaret og den store i hvert fald er begyndt at sige " ej mor var det bare det", så prøv at se om i kan få hende til at kigge op

Ja den kan man da bruge. Ku være man skulle klistre en eller anden sjov ting op i loftet også så det rigtig kan fange opmærksomheden

tak for rådet

Anmeld

4. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Flodkilling skriver:

VI har haft det samme problem. Vi har dog lært hende (efter flere gentagelser) at hun skal kigge op og lukke øjnene, og her efter 117 gang er det lykkes! uden skrig og afslappet så kigger hun og og lukker øjnene og så må vi skylle med en kop. Og så er der high five og en masse ros efterfølgende.

Det lyder smart. Det må jeg også prøve. 

Til ts. Vi har det samme problem og har desværre ikke løsningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.