Hårvask på 2-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.948 visninger
57 svar
19 synes godt om
3. juni 2013

stm2812

Min datter elsker at være i bad, men når vi når til hårvasken bliver hun helt panisk. Vi har prøvet sådan en krave man kan købe i f.eks babysam, men hun hiver den af med det samme igen. Vi har prøvet med en klud foran øjnene så vi er sikre på hun ikke får noget i øjnene og prøver samtidig at berolige hende også, men det hjælper heller ikke. Selvom hun er med mig i bad og hjælper med at vaske mit hår, så må jeg stadig ikke vaske hendes uden hun blir helt vildt ked af det..

hjæææælp!! Har I nogle gode fif??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

B&J

uuhhh det kender vi altid til her hjemme, jeg siger nu skal vi have vasket hår og han skrev som besat jeg sæber hurtig ind skylder med bruseren mens jeg holder mine finger foran øjne på ham og hurtig tørre med et håndklæde foran øjne så vandet forsvinder igen og hurtig finder på en eller anden leg så det glemmes igen, ak ja det gjorde vi til han var næsten 2år og 9mdr

nu er han endelig begynd selv at tage hænderne foran øjne og vi vasker og skylder men lige så snart det er overstået tørre vi øjne og hår med et håndklæde så der ikke kommer vand i øjne... for han elsker også sit bad

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

stm2812 skriver:

Min datter elsker at være i bad, men når vi når til hårvasken bliver hun helt panisk. Vi har prøvet sådan en krave man kan købe i f.eks babysam, men hun hiver den af med det samme igen. Vi har prøvet med en klud foran øjnene så vi er sikre på hun ikke får noget i øjnene og prøver samtidig at berolige hende også, men det hjælper heller ikke. Selvom hun er med mig i bad og hjælper med at vaske mit hår, så må jeg stadig ikke vaske hendes uden hun blir helt vildt ked af det..

VI har haft det samme problem. Vi har dog lært hende (efter flere gentagelser) at hun skal kigge op og lukke øjnene, og her efter 117 gang er det lykkes! uden skrig og afslappet så kigger hun og og lukker øjnene og så må vi skylle med en kop. Og så er der high five og en masse ros efterfølgende.

Anmeld

3. juni 2013

Pikku Myy

Mit bedste råd må være at droppe at vaske hendes hår i en periode, og så introducere det igen når hun har glemt hvor dumt det er. Det har virket her.

Anmeld

3. juni 2013

modesty

stm2812 skriver:

Er det nødvendigt at vaske hendes hår med shampoo? Min dreng, som er noget af en vildbasse og sviner en masse, får nok vasket hår cirka en gang hver anden måned. Det er ikke nødvendigt oftere.

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

B&J skriver:

uuhhh det kender vi altid til her hjemme, jeg siger nu skal vi have vasket hår og han skrev som besat jeg sæber hurtig ind skylder med bruseren mens jeg holder mine finger foran øjne på ham og hurtig tørre med et håndklæde foran øjne så vandet forsvinder igen og hurtig finder på en eller anden leg så det glemmes igen, ak ja det gjorde vi til han var næsten 2år og 9mdr

nu er han endelig begynd selv at tage hænderne foran øjne og vi vasker og skylder men lige så snart det er overstået tørre vi øjne og hår med et håndklæde så der ikke kommer vand i øjne... for han elsker også sit bad

Uhh ja og man føler nærmest at man er ond når de skriger sådan. Det kan vi ikke lide.

men dejligt han selv er begyndt på det nu for er godt nok synd når de nu så gerne vil i bad og så skal man ødelægge det med den dumme hårvask

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

Flodkilling skriver:

VI har haft det samme problem. Vi har dog lært hende (efter flere gentagelser) at hun skal kigge op og lukke øjnene, og her efter 117 gang er det lykkes! uden skrig og afslappet så kigger hun og og lukker øjnene og så må vi skylle med en kop. Og så er der high five og en masse ros efterfølgende.

Når vor godt. Kan selvfølgelig være vi skal prøve at indføre nogle highfives! Der er jo ikkenoget bedre end en masse ros og opmuntring.  

Hun er også god til at kigge op..... De første 2 sekunder.... Og så vil hun bare ikke op med hovedet igen.

Anmeld

3. juni 2013

Faith

Vi har præcis samme problem med vores drenge på knap 3 år. De elsker at komme i bad, men hårvask kan vi glemme alt om!

Måden vi har løst det på, er simpelthen ved at jeg har måttet slække lidt på mine krav til hvor grundig en hårvask skal være.

Den eneste måde jeg kan få lov er ved at tage en vaskeklud, gøre den våd og så vaske deres hår på den måde. De får aldrig skyllet håret med bruseren, simpelthen fordi de bliver paniske hvis jeg bare så meget som tænker på at gøre det.

Vi har besluttet at det ikke er det værd, at de bliver bange og kede af det. Og de er ikke beskidte selvom de aldrig får vasket håret med andet end den neutralsæbe jeg kommer i vandet.

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

Pikku Myy skriver:

Mit bedste råd må være at droppe at vaske hendes hår i en periode, og så introducere det igen når hun har glemt hvor dumt det er. Det har virket her.

Det bliver bare så frygtelig fedtet og klumpet nærmest når det ikke bliver vasket. 

I forvejen bliver det kun vasket med sæbe en gang om ugen, så hun også har en masse gode ture i badet

Anmeld

3. juni 2013

stm2812

modesty skriver:

Er det nødvendigt at vaske hendes hår med shampoo? Min dreng, som er noget af en vildbasse og sviner en masse, får nok vasket hår cirka en gang hver anden måned. Det er ikke nødvendigt oftere.

Det bliver så frygtelig fedtet og nærmest klumpet ellers.  Men hun får det vasket 1 gang om ugen ca. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.