En lille leg.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

EnGodMor

Falder tit over at man skriver sku når det i virkeligheden staves sgu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Kløver

engodmor skriver:

Falder tit over at man skriver sku når det i virkeligheden staves sgu

Tænker du over bandeordet eller forkortelsen af skulle
Jeg ville stave sku (skulle)

Jeg tror sgu den er go nok, hvor sætningen fungerer fint uden

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

Christina89 skriver:

Det skal nok gå, du skal bare tro på dig selv og prøve at lade være med at stresse, når du sidder til staveprøven

Hvilket sygehus er det på, hvis jeg må spørge?

Det er netop fordi jeg bliver så forfærdeligt nervøs, og så bliver jeg fummelfingret. Jeg har ønsket og kæmpet for det i flere år, og når jeg bliver nervøs, går der simpelthen en klap ned, og så kan jeg pludselig knap skrive mit eget navn 

Det er i Sønderborg. 

Anmeld

7. juni 2013

JuniMama

Anonym skriver:

Det er netop fordi jeg bliver så forfærdeligt nervøs, og så bliver jeg fummelfingret. Jeg har ønsket og kæmpet for det i flere år, og når jeg bliver nervøs, går der simpelthen en klap ned, og så kan jeg pludselig knap skrive mit eget navn 

Det er i Sønderborg. 

Jeg har været til staveprøven i Sønderborg for et par år siden. Så vidt jeg husker, så var det primært fagudtryk der skulle staves som fx:

Amputation
Journal
Røntgen

Har lige fundet et link til sygehusets hjemmeside, hvor du faktisk kan prøve en stavetest:

http://www.sygehussonderjylland.dk/wm230124

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

JuniMama skriver:

Jeg har været til staveprøven i Sønderborg for et par år siden. Så vidt jeg husker, så var det primært fagudtryk der skulle staves som fx:

Amputation
Journal
Røntgen

Har lige fundet et link til sygehusets hjemmeside, hvor du faktisk kan prøve en stavetest:

http://www.sygehussonderjylland.dk/wm230124

Tak, den har jeg allerede kørt igennem og den klarede jeg uden fejl :-)
Det var også sådan jeg havde forberedt mig, men nu har jeg så måtte ændre taktik, da de åbenbart har ændret fremgangsmåde, så man nu skal skrive en hel tekst.

Hvordan gik det dig? Kom du ind eller?

Anmeld

7. juni 2013

JuniMama

Anonym skriver:

Tak, den har jeg allerede kørt igennem og den klarede jeg uden fejl :-)
Det var også sådan jeg havde forberedt mig, men nu har jeg så måtte ændre taktik, da de åbenbart har ændret fremgangsmåde, så man nu skal skrive en hel tekst.

Hvordan gik det dig? Kom du ind eller?

Nej, kom ikke ind som lægesekretærelev, men fik heldigvis elevplads et andet sted!

Jeg tror ikke du skal være så nervøs for den staveprøve. Det er nok mere selve samtalen, der afgør om du får elevpladsen eller ej! Men vær forberedt på, at der er mange med til samtalen, mener der sad 6-7 stykker til min samtale, og det gjorde da mig lidt mere nervøs end normalt!

Men held og lykke, jeg krydser fingre, ved der er mange om buddet!

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

JuniMama skriver:

Nej, kom ikke ind som lægesekretærelev, men fik heldigvis elevplads et andet sted!

Jeg tror ikke du skal være så nervøs for den staveprøve. Det er nok mere selve samtalen, der afgør om du får elevpladsen eller ej! Men vær forberedt på, at der er mange med til samtalen, mener der sad 6-7 stykker til min samtale, og det gjorde da mig lidt mere nervøs end normalt!

Men held og lykke, jeg krydser fingre, ved der er mange om buddet!

Synd du ikke kom ind, men dejligt du så fik en anden elevplads.

Det er blevet sådan, at hvis ikke du klarer testen ok, så har du ikke en chance selvom, samtalen går godt. Den vægter meget højt især fordi, der er så mange om buddet.

Jeg har arbejdet som sekretærmedhjælper både på Sygehuset i Aabenraa og Haderslev, så selve samtalen er jeg egentlig ikke så nervøs for, det er den dumme test, da jeg bliver så nervøs. Men kan jo kun prøve at berolige mig selv, og håbe klappen ikke går ned denne gang. Jeg har i hvert fald øvet, øvet og øvet, både på papir og på computer, så nu må jeg se, hvordan det kommer til at gå.

Anmeld

8. juni 2013

Christina89

Anonym skriver:

Det er i Sønderborg. 

Nerverne kan man desværre ikke gøre så meget ved, men bare gå ind til det med en KÆMPE tro på dig selv, for selvfølgelig kan du klare det!!

iih hvor spændende! Jeg er selv på Aalborg Universitetshospital  Hvornår skal du til staveprøve?

Anmeld

8. juni 2013

lottemusen

nielsen80 skriver:

For mig er det ikke så meget stavningen af et ord, som er svær, men grammatikken...f.eks kæmper jeg tit med nutids "r"' og om man skriver "ede" eller "ende" efter et ord.

Desuden synes jeg restaurant er et svært ord at stave til, men ved ikke lige hvornår man ville bruge det i en ansøgning til lægesekretær

Jeg har også altid svært ved at stave til restaurant 

Anmeld

8. juni 2013

Anonym trådstarter

Christina89 skriver:

Nerverne kan man desværre ikke gøre så meget ved, men bare gå ind til det med en KÆMPE tro på dig selv, for selvfølgelig kan du klare det!!

iih hvor spændende! Jeg er selv på Aalborg Universitetshospital  Hvornår skal du til staveprøve?

Det skal jeg på onsdag  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.