Mor og meget mere skriver:
æ
Det holder i hvert fald ikke stik statistisk set.
Præcis.
Det er jo heller ikke kun folk, der ved at de snart skal dø, der planlægger deres begravelse. Jeg sad og snakkede med min for et par år siden, hvor hun da fortalte lidt om, hvilken kiste og blomster hun ville have, når tid var. Altså, det er da ikke fordi vi nyder, at sidde og snakke om død i min familie, men det kom som en naturlig snak efter vi lige havde snakket om en andens begravelse.
Men i bund og grund, handler det vel egentlig om dødsangsten. At vi ikke kan forholde os til, at det altså en dag er slut. Personligt tænker jeg jeg, at det kan være virkelig fornuftigt at planlægge sådanne ting, selvom man er ung. Faktisk, især når man er ung. Tænker, at det måske ikke er så hårdt (i hvert fald ikke på samme måde) når det er en gammel person, der dør, som når det er en ung. Sorgen rammer nok hårdere, og der er dét måske rart for de pårørende, at de ligesom har noget at gå efter.
Jeg kan ikke se det helt tragiske i at reklamen taler personligt til en. Døden er jo for alle og samtidig det mest personlige.
Anmeld