Radiospot, fra en bedemand! Det kan man da ikke sige.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

Moma

**Ønskebabyen skriver:

I min verden, så skulle de f.eks. have sagt: Vi sørge for at dine kære kommer herfra med stil, i en stjernebil og bla bla bla..

Det er sku de færreste der selv planlægger det hele med bedemand og sådan. I min optik ringes der jo først efter bedemand når personen ER død.

Nej, det er så ikke rigtigt. Som flere også skriver, så er der faktisk mange, der planlægger deres egen begravelse.

Min stedfar og min biologiske far havde begge planlagt deres egen begravelse - valgt præst, sange m.m. Det gør det SÅ meget nemmere for de efterladte, at der på forhånd er taget stilling til mange af tingene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

**Ønskebabyen

Fenja09 skriver:

Tror ikke jeg forstår hvad du mener - er det fordi det er blevet sagt i radioen, eller er det pga. ord-rimet?

Det er et radiospot. Faktisk starter det med at en mand fortæller at hans far er afgået ved døden, og så bagefter en lille pige der fortæller om bedstefaren (mandens datter) og til sidst bliver jeg jeg nævner sagt af en dame.

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

Synes der er mange i denne tråd der på en eller anden måde misforstår mig!

jeg synes det er HELT FINT at folk selv planlægger deres begravelse, jeg kan bare IKKE tage stilling til sådan noget nu, i en alder af 24 år! Og sådan er det bare.. Det er muligt at det vil gøre det lettere for de pårørende, og det er jeg slet ikke i tvivl om det ville, men det ændre stadig ikke min holdning til det. Jeg lever i nuet.

Jeg er bare nysgerrig for om jeg er den eneste der bliver "stødt" (ved ikke lige hvillet ord jeg skal bruge, men håber i forstår hvor jeg vil hen!?) over sådan et reklamespot og lige skal tænke efter om jeg nu også hørte rigtigt.

Anmeld

29. maj 2013

klmf

**Ønskebabyen skriver:

jeg synes det er HELT FINT at folk selv planlægger deres begravelse, jeg kan bare IKKE tage stilling til sådan noget nu, i en alder af 24 år! Og sådan er det bare.. Det er muligt at det vil gøre det lettere for de pårørende, og det er jeg slet ikke i tvivl om det ville, men det ændre stadig ikke min holdning til det. Jeg lever i nuet.

Jeg er bare nysgerrig for om jeg er den eneste der bliver "stødt" (ved ikke lige hvillet ord jeg skal bruge, men håber i forstår hvor jeg vil hen!?) over sådan et reklamespot og lige skal tænke efter om jeg nu også hørte rigtigt.

Jeg tænker, at de skal have kunder i butikken. Kan godt se det er en lidt kæk ordvalg, men forarget bliver jeg ikke. Er det ordlyden, der trigger dig eller afsenderen? 

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

lotchen skriver:

Jeg tænker, at de skal have kunder i butikken. Kan godt se det er en lidt kæk ordvalg, men forarget bliver jeg ikke. Er det ordlyden, der trigger dig eller afsenderen? 

Det er det med at de siger de vil give "MIG" den bedste sidste tur, og bagefter beder de "MIG" om at kontakte dem.

Anmeld

29. maj 2013

Fenja09

**Ønskebabyen skriver:

Det er et radiospot. Faktisk starter det med at en mand fortæller at hans far er afgået ved døden, og så bagefter en lille pige der fortæller om bedstefaren (mandens datter) og til sidst bliver jeg jeg nævner sagt af en dame.

Ok, jeg har ikke hørt det, men det lyder ikke som noget der ville forarge/støde mig. Jeg tænker at en bedemandsforretning ( går ud fra at det er sådan en) også skal følge med tiden og så prøver de at nå en bredere målgruppe - måske også de yngre.

Anmeld

30. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
**Ønskebabyen skriver:

Det er det med at de siger de vil give "MIG" den bedste sidste tur, og bagefter beder de "MIG" om at kontakte dem.

Føler du dig altid personligt talt til ved reklamer? Der er da en million produkter mv, som jeg ikke føler mig som målgruppe til, uden at det støder mig, at der reklameres for dem. Jeg skal ikke bruge barbermaskine, jeg vil ikke have nye bryster, spiser ikke yoghurt og vil ikke have abonnement på JyllandsPosten - eller have et sponsorbarn i Afrika. Jeg tager ikke reklamer som kommandoer om, hvad jeg skal bruge penge på - det gør du da vel heller ikke? 

Anmeld

30. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
**Ønskebabyen skriver:

Ja det er jo ikke noget jeg ved, men når man ser på alle de mennesker der dør "ud af det blå", så er det jo lidt svært at planlægge sådan noget selv.

Jeg høre i hvert fald oftere om folk der er "revet herfra" fremfor dem der godt vidste det var oppe over.. Hvis du forstår

Det holder i hvert fald ikke stik statistisk set. 

Anmeld

30. maj 2013

Dorthe1986

Mor og meget mere skriver:

æ

Det holder i hvert fald ikke stik statistisk set. 

Præcis.

Det er jo heller ikke kun folk, der ved at de snart skal dø, der planlægger deres begravelse. Jeg sad og snakkede med min for et par år siden, hvor hun da fortalte lidt om, hvilken kiste og blomster hun ville have, når tid var. Altså, det er da ikke fordi vi nyder, at sidde og snakke om død i min familie, men det kom som en naturlig snak efter vi lige havde snakket om en andens begravelse.

Men i bund og grund, handler det vel egentlig om dødsangsten. At vi ikke kan forholde os til, at det altså en dag er slut. Personligt tænker jeg jeg, at det kan være virkelig fornuftigt at planlægge sådanne ting, selvom man er ung. Faktisk, især når man er ung. Tænker, at det måske ikke er så hårdt (i hvert fald ikke på samme måde) når det er en gammel person, der dør, som når det er en ung. Sorgen rammer nok hårdere, og der er dét måske rart for de pårørende, at de ligesom har noget at gå efter.

Jeg kan ikke se det helt tragiske i at reklamen taler personligt til en. Døden er jo for alle og samtidig det mest personlige.

Anmeld

30. maj 2013

betski

**Ønskebabyen skriver:

Og det var du ikke, for som tidligere nævnt, så reagerede jeg også på den reklame. Synes ærligt talt det er noget mærkeligt noget at (sige) spørge om man vil væk herfra med stil, for så skal man køre i stjernebil   Men måske det er os der er lidt sippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.