Radiospot, fra en bedemand! Det kan man da ikke sige.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

**Ønskebabyen

Vil du hellere have dine forældre skal begrave deres 24 årige datter??
Altså, den beslutning om det du vil skal jo være din, du er voksen. Dine forældre burde vel sådan set ikke skulle arrangere det hvis man ser sådan på det:-)
Og jeg kan sagtens forstå dine tanker bagved.
Det er tanken om at man skal forlade alt det her i verden der betyder noget der er skræmmende. Og ved at planlægge, erkender man at det er den vej livet går...og den indstlinng er svær at finde frem når man synes man er ung, glad og måske har 50 år tilbage.
Men faktum er jo at i morgen altid kan være den sidste og så står din familie med alle de meget meget tunge beslutninger oven i deres enorme sorg, mesn du er væk og intet føler mere.
Så, man gør jo sin familie en kæmpe tjeneste ved at erkende vi alle skal væk og planlægge det for dem, så de ikke også skal stå med alt sammen selv.
Og når det er gjort, og det kan gøres ret nemt og hurtigt, så ved man at man har sikret sin familie mod at skulle stå og tage en beslutning på dine vegne.
Jeg vil tilføje jeg endnu ikke har planlagt det selv, af den årsag jeg ikke kan beslute mig for om jeg skal donere mig selv til videnskaben som resten af familien gør, eller kremeres....lige som dig, gør tanken en lidt syg, ked af det og man kan næsten føle det man mister..... Så, det er mere tanken end handlingen der lammer.

Altså undkyld mig!! Men hvor kom det lige fra???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

SjeBets

jeg har lige været til bisættelse med min kære Bedste mor, hun døde i en alder af 85. 

men hun har planlagt hele hendes begravelse tilbage i starten af 90´erne da hun var i starten af 60´erne. ALT var sørget for, og det vare n stor lettelse for min mor og hendes søskene at de ikke skulle til at sørge for det oven i sorgen over at have mistet deres elskede mor.  Jeg har tænkt mig at gøre som min bedste og manden og jeg har snakket om hvordan vi gerne vil når det sker, og vi er "kun" 34 og 35

Synes ikke den er slem.

Anmeld

29. maj 2013

klmf

På mit tidligere arbejde, passede jeg mange døende lungepatienter og jeg vil sige, at det var nærmere reglen end undtagelsen at begravelse osv. allerede var planlagt og betalt inden døden indtraf. Så kan ikke se det skulle støde nogen, folk dør jo hver dag.... At jeg så synes bedemænd er grotesk dyre og de skulle skamme sig, det er så en anden sag

Anmeld

29. maj 2013

klmf

Og kan da godt ske, at man ikke har lyst til at tænke i begravelse, når man er ung, men virkeligheden er jo bare, at unge mennesker også dør. Min veninde, derikke engang er fyldt 40 og har en lille pige under 5 år, har lige fået sin terminalerklæring fra kræftafdelingen, hun lever formodentlig ikke sommeren over. Jeg ønsker for hendes mand , at hun har gjort sig nogle tanker om hvad hun ønsker, så han ikke skal beslutte det hele på egen hånd. 

Anmeld

29. maj 2013

Fenja09

**Ønskebabyen skriver:

Jeg er forarget over den måde de har "stillet det op" på.

jeg synes det er SUPER FINT at folk selv planlægger deres begravelser. Det skriver jeg jo ingen steder jeg ikke synes

Tror ikke jeg forstår hvad du mener - er det fordi det er blevet sagt i radioen, eller er det pga. ord-rimet?

Anmeld

29. maj 2013

TNBC

**Ønskebabyen skriver:

Er jeg den eneste der undre mig over denne sætning:

Hos bedemand *** ******* sikre vi at du kommer herfra med stil, i en stjernebil. Kontakt os på telefonnummer ********

Altså som jeg forstår denne tekst, så skal man simpelthen kontakte dem for at planlægge sin EGEN sidste rejse!

Er jeg den eneste der forstår det på den måde???

Jeg ser ikke noget galt i det.
Det kaldes at få kunder, lyder måske ondt. Man få mere omtale når folk husker ens reklamer. De vil jo ikke støde nogen.
De vil jo bare gerne have at man får den bedste service på den sidste rejse.
Og de siger jo ik, kom ned og.planlæg din begravelse. Jeg ser.det mere som kontakt og du får den bedste sidste rejse.

Anmeld

29. maj 2013

pussekat

**Ønskebabyen skriver:

Hos bedemand *** ******* sikre vi at du kommer herfra med stil, i en stjernebil. Kontakt os på telefonnummer ********

Altså som jeg forstår denne tekst, så skal man simpelthen kontakte dem for at planlægge sin EGEN sidste rejse!

hejsa
her er vorse siden rejse for lang tid siden snakkes vi om det og da vi er i marinehjemmeværnet skal vi ud på have når vi ikke er her mere så bliv brand også vorse sig sejle tur og der er vorse ønske og skal hele ikke være en grønsad da óg ikke her når liv

Anmeld

29. maj 2013

FruStolpe

**Ønskebabyen skriver:

Jeg forstår det lige som dig.

-og synes det er en god reklame. Jeg håber jeg når at planlægge min egen begravelse af flere årsager.

Fordi jeg selv vil bestemme (som med alt andet) og for at mine pårørende slipper or den byrde det er at miste et familiemedlem og samtidig skulle sørge for den sidste rejse..

Anmeld

29. maj 2013

Elgaard73

**Ønskebabyen skriver:

Ja det er jo ikke noget jeg ved, men når man ser på alle de mennesker der dør "ud af det blå", så er det jo lidt svært at planlægge sådan noget selv.

Jeg høre i hvert fald oftere om folk der er "revet herfra" fremfor dem der godt vidste det var oppe over.. Hvis du forstår

Her har vi planlagt det. Og vi er ikke syge eller "lige op over" (så vidt vi ved ). Og vi regner da heller ikke med at blive revet væk. 7-9-13.

Vi har gjort det af hensyn til hinanden. Altså hvis jeg f.eks dør først, er der mange beslutninger der er truffet på forhånd og min mand skal ikke kæmpe med det oveni sorg OSV. ( Og der er altså overraskende mange ting der skal tages stilling til i forbindelse med et menneskes sidste rejse). 

Man kan få sådan en lille mappe, hvor alle de nødvendige papirer er i, f.eks hvis du har bestemte salme ønsker, om du vil brændes, hvilken bedemand du ønsker skal bruges OSV.

Det bliver mere og mere "moderne" at selv tage del i det. 

Anmeld

29. maj 2013

MortilElias2010

**Ønskebabyen skriver:

Er så uenig og syntes man sagtens selv kan planlægge den sidste rejse - også selvom det skulle være i god tid  Tænk hvad dine efterladte skal stå med selv og vakle mellem dine ønsker og dilemmaer hvis de ikke vidste hvad du ønsker dig den sidste dag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.