Radiospot, fra en bedemand! Det kan man da ikke sige.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.298 visninger
54 svar
46 synes godt om
29. maj 2013

**Ønskebabyen

Er jeg den eneste der undre mig over denne sætning:

Hos bedemand *** ******* sikre vi at du kommer herfra med stil, i en stjernebil. Kontakt os på telefonnummer ********

Altså som jeg forstår denne tekst, så skal man simpelthen kontakte dem for at planlægge sin EGEN sidste rejse!

Er jeg den eneste der forstår det på den måde???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

Kloster

**Ønskebabyen skriver:

Hos bedemand *** ******* sikre vi at du kommer herfra med stil, i en stjernebil. Kontakt os på telefonnummer ********

Altså som jeg forstår denne tekst, så skal man simpelthen kontakte dem for at planlægge sin EGEN sidste rejse!

Jeg kan vist ikke lige se problemet.

Er det ordopsætningen ell er det, at man selv skal planlægge sin egen sidste rejse?

Anmeld

29. maj 2013

Sesse89

Det kan godt opfattes sådan.

Men nogen har faktisk valgt at planlægge deres begravelse i forvejen.

Kender selv til en som havde skrevet alt ned med hvad blomster det skulle være, kisten og musik. + hun selv havde betalt det meste af det.

Anmeld

29. maj 2013

tine1985

**Ønskebabyen skriver:

Jeg tror altså det er meget normalt at planlægge sin egen rejse herfra. Særligt hvis man er meget syg, og ved at man snart skal dø. Tror mange har nogle ønsker om hvordan de vil have det, og bruger det til en måde at bearbejde deres følelser. Andre vil bare gerne gøre det let for deres efterladte.

Anmeld

29. maj 2013

Lullaby

Jo men det er der da mange der gør. Mine bedateforældre havde planlagt alt og betalt sådan så de efterladte ikke stod med det bagefter. Det vil jeg også gøre når jeg kommer op i årene. 

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

Kloster skriver:

Jeg kan vist ikke lige se problemet.

Er det ordopsætningen ell er det, at man selv skal planlægge sin egen sidste rejse?

I min verden, så skulle de f.eks. have sagt: Vi sørge for at dine kære kommer herfra med stil, i en stjernebil og bla bla bla..

Det er sku de færreste der selv planlægger det hele med bedemand og sådan. I min optik ringes der jo først efter bedemand når personen ER død.

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

Lullaby skriver:

Jo men det er der da mange der gør. Mine bedateforældre havde planlagt alt og betalt sådan så de efterladte ikke stod med det bagefter. Det vil jeg også gøre når jeg kommer op i årene. 

På den måde kan jeg godt se logikken i det. Men i forhold til det antal dødsfald der er i danmark om dagen/året, er det er MINDRETAL der gør sådan noget selv.

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

tine1985 skriver:

Jeg tror altså det er meget normalt at planlægge sin egen rejse herfra. Særligt hvis man er meget syg, og ved at man snart skal dø. Tror mange har nogle ønsker om hvordan de vil have det, og bruger det til en måde at bearbejde deres følelser. Andre vil bare gerne gøre det let for deres efterladte.

På den måde kan jeg også sagtens følge det. Men alligevel.. I forhold til hvor mange der dør om dagen/måneden/året, så tænker jeg det er en meget lille procentdel der har klaret alt det selv.

Anmeld

29. maj 2013

Lullaby

**Ønskebabyen skriver:

På den måde kan jeg godt se logikken i det. Men i forhold til det antal dødsfald der er i danmark om dagen/året, er det er MINDRETAL der gør sådan noget selv.

Hvorfra ved du det? 

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

Lullaby skriver:

Hvorfra ved du det? 

Ja det er jo ikke noget jeg ved, men når man ser på alle de mennesker der dør "ud af det blå", så er det jo lidt svært at planlægge sådan noget selv.

Jeg høre i hvert fald oftere om folk der er "revet herfra" fremfor dem der godt vidste det var oppe over.. Hvis du forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.