**Ønskebabyen skriver:
Det er muligt! Men det ændre stadig ikke på min holdning til det. Jeg skal sku ikke planlægge min begravelse som 24 årig!!
Vil du hellere have dine forældre skal begrave deres 24 årige datter??
Altså, den beslutning om det du vil skal jo være din, du er voksen. Dine forældre burde vel sådan set ikke skulle arrangere det hvis man ser sådan på det:-)
Og jeg kan sagtens forstå dine tanker bagved.
Det er tanken om at man skal forlade alt det her i verden der betyder noget der er skræmmende. Og ved at planlægge, erkender man at det er den vej livet går...og den indstlinng er svær at finde frem når man synes man er ung, glad og måske har 50 år tilbage.
Men faktum er jo at i morgen altid kan være den sidste og så står din familie med alle de meget meget tunge beslutninger oven i deres enorme sorg, mesn du er væk og intet føler mere.
Så, man gør jo sin familie en kæmpe tjeneste ved at erkende vi alle skal væk og planlægge det for dem, så de ikke også skal stå med alt sammen selv.
Og når det er gjort, og det kan gøres ret nemt og hurtigt, så ved man at man har sikret sin familie mod at skulle stå og tage en beslutning på dine vegne.
Jeg vil tilføje jeg endnu ikke har planlagt det selv, af den årsag jeg ikke kan beslute mig for om jeg skal donere mig selv til videnskaben som resten af familien gør, eller kremeres....lige som dig, gør tanken en lidt syg, ked af det og man kan næsten føle det man mister..... Så, det er mere tanken end handlingen der lammer.
Anmeld