**Ønskebabyen skriver:
Er jeg den eneste der undre mig over denne sætning:
Hos bedemand *** ******* sikre vi at du kommer herfra med stil, i en stjernebil. Kontakt os på telefonnummer ********
Altså som jeg forstår denne tekst, så skal man simpelthen kontakte dem for at planlægge sin EGEN sidste rejse!
Er jeg den eneste der forstår det på den måde??? 
Er det selve ord-legen/rimet eller det at folk selv planlægger deres begravelse eller bisættelse du er forarget over?
Jeg tror godt at vi kan vænne os til at folk idag gerne vil bestemme selv - også den sidste rejse. Folk får special lavet deres kister mange år før de dør, kunstnere maler dem selv, folk sætter selv præg på urnen etc. Vi kan ikke bestemme hvordan eller hvornår vi dør, men vi kan selv bestemme hvordan vi lever og hvordan vi vil herfra.
Personligt synes jeg at folk skal gøre så meget af "for-arbejdet" som overhovedet muligt, så de efterladte kan bruge deres tid på at sørge istedet for at bruge timer/dage på at tænke på hvad vedkommende egentlig ønskede.
Hvis man ikke selv vil vælge sin kiste - hvilket er helt forståeligt, så synes jeg at man som et minimum skal skrive sin "Den Sidste Vilje", så hvis uheldet er ude, så ved de pårørende f.eks. om man ønsker "begravelse eller bisættelse".
/Fenja 
Anmeld