Radiospot, fra en bedemand! Det kan man da ikke sige.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2013

An&Jo

Altså jeg har tegnet en forsikring der betaler min begravelse den dag jeg går væk.. Derudover er jeg også stille og roligt begyndt at finde ud af med kiste blomster osv.. Det kan godt være det er tidligt, men når man mister mange sådan ud sf det blå og ser hvordan veninder og kammerater mister livet eller nogen tæt på dem gør så kommer tankerne altså ind på det..

Jeg vil hellere gøre det så mine pårørende skal stå for minimale ting, og dermed har tid til at sørge.. Kan huske hvor hårdt det var med kontakt til bedemand osv midt i sorgprocessen da min morfar gik væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2013

jydeinden

altså om det er en selv der planlægger ens begravelse eller om det er ens kære er for mit vedkommende hip som hap .. og at bedemanden vil gøre lidt reklame for sig selv, tjaa han/hun driver en forretning lige som alle andre .. og dem som ligger meget syge og ved de skal herfra der synes jeg da kun det er cool hvis de har overskuddet til selv at sige hvordan de ønsker det skal være

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

An&Jo skriver:

Altså jeg har tegnet en forsikring der betaler min begravelse den dag jeg går væk.. Derudover er jeg også stille og roligt begyndt at finde ud af med kiste blomster osv.. Det kan godt være det er tidligt, men når man mister mange sådan ud sf det blå og ser hvordan veninder og kammerater mister livet eller nogen tæt på dem gør så kommer tankerne altså ind på det..

Jeg vil hellere gøre det så mine pårørende skal stå for minimale ting, og dermed har tid til at sørge.. Kan huske hvor hårdt det var med kontakt til bedemand osv midt i sorgprocessen da min morfar gik væk

Det er super fint at have den holdning Jeg bliver bare super trist af at høre sådan et radiospot, fordi jeg har sku ikke lyst til at planlægge min egen begravelse nu! Det er fandme for tidligt

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

jydeinden skriver:

altså om det er en selv der planlægger ens begravelse eller om det er ens kære er for mit vedkommende hip som hap .. og at bedemanden vil gøre lidt reklame for sig selv, tjaa han/hun driver en forretning lige som alle andre .. og dem som ligger meget syge og ved de skal herfra der synes jeg da kun det er cool hvis de har overskuddet til selv at sige hvordan de ønsker det skal være

Jeg siger absolut heller ikke at de ikke må gøre reklame for sig selv. Jeg synes da bare det er super fint de gør det.

Jeg synes bare de formulere sig forkert efter MIN holdning.

Anmeld

29. maj 2013

betski

**Ønskebabyen skriver:

Er jeg den eneste der undre mig over denne sætning:

Hos bedemand *** ******* sikre vi at du kommer herfra med stil, i en stjernebil. Kontakt os på telefonnummer ********

Altså som jeg forstår denne tekst, så skal man simpelthen kontakte dem for at planlægge sin EGEN sidste rejse!

Er jeg den eneste der forstår det på den måde???

Da jeg hørte reklamen første gang må jeg indrømme at jeg tænkte ligesom dig ala "det sagde de bare ikke"

Men det er nok fordi for mig er det total ligegyldig hvilken bil jeg bliver transporteret i. Går ud fra, de hentyder til en mercedes. Men der skal da nok være nogen for hvem det er vigtigt.

Anmeld

29. maj 2013

**Ønskebabyen

betski skriver:

Da jeg hørte reklamen første gang må jeg indrømme at jeg tænkte ligesom dig ala "det sagde de bare ikke"

Men det er nok fordi for mig er det total ligegyldig hvilken bil jeg bliver transporteret i. Går ud fra, de hentyder til en mercedes. Men der skal da nok være nogen for hvem det er vigtigt.

lige nøjagtig..

Anmeld

29. maj 2013

Kloster

**Ønskebabyen skriver:

I min verden, så skulle de f.eks. have sagt: Vi sørge for at dine kære kommer herfra med stil, i en stjernebil og bla bla bla..

Det er sku de færreste der selv planlægger det hele med bedemand og sådan. I min optik ringes der jo først efter bedemand når personen ER død.

Der er rigtig mange, der selv forbereder sin begravelse. Netop for at aflaste sine pårørende.

Og hvad der skulle siges i radioen, er jo heldigvis op til de ører der hører det

Anmeld

29. maj 2013

Christina74

Fed reklame.

Dejligt med focus på at man kan bestemme alt selv inden man dør. 

For det er der mange fx på plejehjem der godt vil, det er bare ikke så modernet endnu.

Så juhu. . . .  for focus på det :-)

Anmeld

29. maj 2013

Fenja09

**Ønskebabyen skriver:

Er jeg den eneste der undre mig over denne sætning:

Hos bedemand *** ******* sikre vi at du kommer herfra med stil, i en stjernebil. Kontakt os på telefonnummer ********

Altså som jeg forstår denne tekst, så skal man simpelthen kontakte dem for at planlægge sin EGEN sidste rejse!

Er jeg den eneste der forstår det på den måde???

Er det selve ord-legen/rimet eller det at folk selv planlægger deres begravelse eller bisættelse du er forarget over?

Jeg tror godt at vi kan vænne os til at folk idag gerne vil bestemme selv - også den sidste rejse. Folk får special lavet deres kister mange år før de dør, kunstnere maler dem selv, folk sætter selv præg på urnen etc. Vi kan ikke bestemme hvordan eller hvornår vi dør, men vi kan selv bestemme hvordan vi lever og hvordan vi vil herfra.

Personligt synes jeg at folk skal gøre så meget af "for-arbejdet" som overhovedet muligt, så de efterladte kan bruge deres tid på at sørge istedet for at bruge timer/dage på at tænke på hvad vedkommende egentlig ønskede.

Hvis man ikke selv vil vælge sin kiste - hvilket er helt forståeligt, så synes jeg at man som et minimum skal skrive sin "Den Sidste Vilje", så hvis uheldet er ude, så ved de pårørende f.eks. om man ønsker "begravelse eller bisættelse".

/Fenja

Anmeld

29. maj 2013

Laulund87

Jeg kender flere der har planlagt deres begravelse/bisættelse. Hvis man har nogle ønsker/krav, er det da rart man ved de bliver holdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.