Tre årige der ikke kan noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

effie

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Vores søn har altid fået lov til at svine med mad osv. Men som en  der skriver et positivt indlæg, så kan vores søn alt muligt andet

Han kan selvfølgelig godt selv, det er blot fordi han er enormt stædig.  

Og nej han bliver absolut ikke servicere i hoved og røv som de fleste tror.

måske han bare har brug for at blive nurset lidt, prøv og spil med og mad ham, og giv ham tøj på og nurse helt vildt.

istedet for at præs ham til at skulle selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Chris86

effie skriver:

ja og hvis hun så får det modsatte flip... for det kan børn at de INTET vil, så virkede jeres

så lære hun det jo aldrig ikke..

og nej det er ikke kun dig den er myntet på men alle dem der sidder og sider, du har bare forkærlet ham og gjodt alt for ham...

Øh er ik sikker på jeg forstår dig?
Svarede på ts spørgsmål og har intet andet gjort?!!

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Robin Hood. skriver:

Ej helt ærligt piger , hvor nogen af jer dog svarer grimt og dømmer  Har i haft en dårlig formiddag ??  Trådstarter , din søn er da bare i trodsalderen , var min søn også da han var i 3 års alderen , gad ikke tage tøj på . gad ikke spise ,,, I børnehaven gad han heller ikke tage flyverdragt på men det blev han da nød til , der var ingen til at hjælpe ham .. Det går over , snart er han i selvstændigheds fasen  og så ville du nærmest ønske dig tilbage igen

Min søn er som du beskriver din

Jeg har fået skrevet at han ikke kan, nogen går så lidt i bagateller, fordi jeg har skrevet sener at han godt kan, men ikke vil

Jeg mente i mit indlæg, at min søn kan stortset alt, men han er så meget stædig     at han nu ikke kan tingene, og med det mente jeg bare at han jo godt kan, men simpelthen nægter og Gøre tingene. 

Så det er nok som du siger, at det er trodsalderen, tusinde tak for dit svar, det havde jeg slet ikke tænkt over

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Ingen tak for alle svar

Jeg tror de fleste har godt og grundig misforstået mit indlæg, jeg bad jer ikke om 

at ddrømme, eller være negative på min søns og mine vegne.  Spørgsmålet lød på hvad jeres på tre år kunne og kan, øver sig på og får hjælp til. Tror ikke der står noget om at der skulle kommentes hvad min søn angår

Anmeld

27. maj 2013

LR85

Anonym skriver:

Ingen tak for alle svar

Jeg tror de fleste har godt og grundig misforstået mit indlæg, jeg bad jer ikke om 

at ddrømme, eller være negative på min søns og mine vegne.  Spørgsmålet lød på hvad jeres på tre år kunne og kan, øver sig på og får hjælp til. Tror ikke der står noget om at der skulle kommentes hvad min søn angår

Men du må forstå at når man på en debatside lægger sådan noget op, er der forskellige reaktioner og holdninger. 

Jeg troede virkelig det var en spøg og kan slet ikke se det for mig eller forstå det. Men vil lade min undren stoppe her. Men normalt er det altså ikke, og det lyder som om i virkelig skal have noget hjælp

Anmeld

27. maj 2013

LinLin

Anonym skriver:

Ingen tak for alle svar

Du må da regne med at der kommer undrende spørgsmål/kommentarer til sådan et oplæg! det er jo ikke normalt at et barn på den alder ikke KAN - det var jo sådan du skrev det først at han ikke VIL er jo noget helt andet...

Anmeld

27. maj 2013

Malene84

Anonym skriver:

Åh de kære børn. 

Jeg har en dreng på 3 år og 4 måneder, han kan ikke selv spise fx havregrød rugbrødsmadder, eller noget andet mad, han skal stadig mades

Han kan ikke selv tage sko, jakke eller tøj på

Jeg syntes det er så pinligt. Hvor selvstændig er jeres børn på 3 år?

Mine drenge er lidt fyldt 3år (for fjorten dage siden), og de er så selvstændige at det nogengange overrasker mig lidt.

Vi er lige stoppet med at bruge hagesmæk plastiktallerkner og kopper- da de ikke længere sviner og spiser super pænt. De spiser alt selv... (de har også altid fået lov til at prøve selv, de fik en ske i hånden da de var 6 måneder og kunne sidde ordentligt med ved bordet) De ville blive bund hysterriske hvis jeg forsøgte at hjælpe. De dækker selv bord, tage af bordet, tager deres tallerken og kop i opvaskeren.

De tager selv sko (med velcro) på og jakke (dog kan de ikke lyne den endnu)!

Tror du ikke bare din søn har luret, at du ikke ved hvor meget han i virkeligheden kan?! Og derfor er det nemmere, at du bare gør det hele! 

Hvad gør du i hverdagen for at give ham mod på at prøve lidt mere selvstændighed af?

jeg tror han kan mere end du tror!

Anmeld

27. maj 2013

Malene84

Anonym skriver:

Min søn er som du beskriver din

Jeg har fået skrevet at han ikke kan, nogen går så lidt i bagateller, fordi jeg har skrevet sener at han godt kan, men ikke vil

Jeg mente i mit indlæg, at min søn kan stortset alt, men han er så meget stædig     at han nu ikke kan tingene, og med det mente jeg bare at han jo godt kan, men simpelthen nægter og Gøre tingene. 

Så det er nok som du siger, at det er trodsalderen, tusinde tak for dit svar, det havde jeg slet ikke tænkt over

Kom til at tænke på... hvor hård er du? Nu er jeg selv ret hård, nok lidt for hård en gang imellem... anyway min pointe er bare... 

Hvis mine drenge ikke gider spise - får de bare ikke noget mad!!!

Hvis mine drenge ikke gider tage tøj på - så kommer vi bare ikke nogen steder (den er fedest at få igennem i en weekend, hvor man ikke skal noget)!

Trodsalderen er sendt fra helvede!!! Men det kommer meget an på hvordan vi som forældre reagerer på den, hvordan vores børn ender med at takle det hele!!

Jeg kan kun sige hvad der virker hos os -- det er slet ikke sikkert det er vejen frem for dig 

Jeg har en søn der flere gange på en dag - tager en tur ind på værelset og råber og skriger, og kommer så glad ud igen... og klar til at tage udfordringen op igen 

Lige nu har vi fuld fokus på trafikken - og jeg roser dem så meget, når jeg ser de kigger sig for til alle sider før de går over - jeg kan se de bliver pave stolte og dermed klar til at lære endnu mere.

Anmeld

27. maj 2013

L&V

Anonym skriver:

Ingen tak for alle svar

Så må du jo skrive klart og tydeligt hva det egentligt er du mener, for du skriver jo ligesom at han ikke KAN intet om at det er en periode hvor han ikke gider.. Der i ligger en væsentlig forskel men den er skiseme svær at regne ud når du ikke skriver det.. Og hvis det var tilfældet han ikke KU ja så er det da bekymrende.. At han ikke gider handler om motivation

Anmeld

27. maj 2013

Minforevigt

LR85 skriver:

Men du må forstå at når man på en debatside lægger sådan noget op, er der forskellige reaktioner og holdninger. 

Jeg troede virkelig det var en spøg og kan slet ikke se det for mig eller forstå det. Men vil lade min undren stoppe her. Men normalt er det altså ikke, og det lyder som om i virkelig skal have noget hjælp

Tilslutter mig dig. Der stod han ikke kunne... Men fedt at flippe over at man svarer på hvad der står. Troede som dig han ikke KUNNE og tænkte også joke først eller alvorlig sygdom måske. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.