Tre årige der ikke kan noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

Minforevigt

Månsson skriver:

Så må du jo skrive klart og tydeligt hva det egentligt er du mener, for du skriver jo ligesom at han ikke KAN intet om at det er en periode hvor han ikke gider.. Der i ligger en væsentlig forskel men den er skiseme svær at regne ud når du ikke skriver det.. Og hvis det var tilfældet han ikke KU ja så er det da bekymrende.. At han ikke gider handler om motivation

Præcis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

L&V

Minforevigt skriver:

Præcis

Anmeld

27. maj 2013

Muhmi

Hvad kan barnet så? 

Herhjemme er Silas 2,1 år og kan selv spise (Har han kunnet i et år, mindst) og kan tage tøj af og på, sko på..

Det er ikke for at blære mig, men jeg undrer mig virkelig over hvad dit barn så kan, hvis han/hun ikke selv kan spise som 3,4 årig.. 

Anmeld

27. maj 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Vores søn har altid fået lov til at svine med mad osv. Men som en  der skriver et positivt indlæg, så kan vores søn alt muligt andet

Han kan selvfølgelig godt selv, det er blot fordi han er enormt stædig.  

Og nej han bliver absolut ikke servicere i hoved og røv som de fleste tror.

Hmm.. Ja okay.. DET var jo svært at vide ud fra det første indlæg... Må indrømme at jeg også blev meget bekymret

Men så er den prut jo slået og jeg kan ikke helt svare med på det du så spørger om, for Silas er jo kun 2 år

Anmeld

27. maj 2013

LaSeIs

Anonym skriver:

Åh de kære børn. 

Jeg har en dreng på 3 år og 4 måneder, han kan ikke selv spise fx havregrød rugbrødsmadder, eller noget andet mad, han skal stadig mades

Han kan ikke selv tage sko, jakke eller tøj på

Jeg syntes det er så pinligt. Hvor selvstændig er jeres børn på 3 år?

Hej

Min datter er 2år og har siden i vinters selv taget flyverdragt/støvler/hue/vanter og tøj på selv.. hun spiser også selv og drikker selv, børster tænder først inden jeg tager over. osv.. hun vil alt selv..

hun er lige begyndt at tage bleen af, og sætte sig på potten.

dagplejeren siger hun er i god udvikling, og lære meget og hurtigt.

ved ikke hvad det normale er, da hun er min første.

men tror bare han skal prøve det... min datter øver alt på sine dukker.

Anmeld

27. maj 2013

Robin Hood.

LR85 skriver:

Men du må forstå at når man på en debatside lægger sådan noget op, er der forskellige reaktioner og holdninger. 

Jeg troede virkelig det var en spøg og kan slet ikke se det for mig eller forstå det. Men vil lade min undren stoppe her. Men normalt er det altså ikke, og det lyder som om i virkelig skal have noget hjælp

Nu må du da stoppe ; Hvorfor vuderer du at trådstarter har brug for hjælp til sit barn ? Hvad har du af uddannelse eller er du synsk ?

Syntes seriøst at hvis du skal komme med sådanne beskyldninger så er du sørme nød til at læse det hele igennem , det er så tydligt hendes søn er i trodsalderen , hvilket er helt naturligt !!!

Anmeld

27. maj 2013

LR85

Robin Hood. skriver:

Nu må du da stoppe ; Hvorfor vuderer du at trådstarter har brug for hjælp til sit barn ? Hvad har du af uddannelse eller er du synsk ?

Syntes seriøst at hvis du skal komme med sådanne beskyldninger så er du sørme nød til at læse det hele igennem , det er så tydligt hendes søn er i trodsalderen , hvilket er helt naturligt !!!

for det første, ja jeg er uddannet og arbejder på en hospitalsafdeling med bl.a børn! 

Dernæst skriver hun jo først at han ikke KAN! 

Og det er desværre ikke normalt at en sygdomsfri dreng ikke KAN, når man er tre-et-halvt-årig. 

Jeg har på intet tidspunkt været grov, så 'nu må du da stoppe', kan jeg ikke helt forholde mig til!

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Hold da helt op hvor er der bare mange der flipper fuldstændig ud over et skide indlæg. Jeg har lavet en skrivefejl ja og undskyld for det, jeg er desværre ikke perfekt og laver dermed fejl. Og om det er en sygdom eller ej, ja det ved jeg sku ikke. Men tak for svarene både de positive og os de negative. Der er bare skreveti iindlægget hvad jeres på tre år kan.  Og det var det eneste spørgsmål.  Måske andre fra nogle svar behøver mere hjælp end mig/ min søn 

Jeg retter min fejl med at han ikke kan, til at han ikke gider/vil/er stædig osv. Fortsat god aften 

Og så kunne tråden lukkes. Tak.

Anmeld

28. maj 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Åh de kære børn. 

Jeg har en dreng på 3 år og 4 måneder, han kan ikke selv spise fx havregrød rugbrødsmadder, eller noget andet mad, han skal stadig mades

Han kan ikke selv tage sko, jakke eller tøj på

Jeg syntes det er så pinligt. Hvor selvstændig er jeres børn på 3 år?

Jeg har en pige på 2år Hun spiser selv og hun kan selv tage alt sit tøj og sine sko på. 

Måske du kunne friste ham til at gøre ting selv. Lav en konkurrence mellem dig og ham. f.eks hvem tager først hatten på. Eller den der tager sokkerne af først får lov til at vælge fjernsynskanal osv...

Feks gjorde jeg dette ved min dreng da han var lille

Da min dreng var knap 3år, da kunne han ikke farverne, han svarede blå til alt hvis man spurgte ham, han var ikke farveblind, men han var ligeglad. Jeg havde prøvet rigtig længe på at lære ham det, men det virkede  ikke.

Men med en M&M's pose så lærte han hurtgit de forskellige farver at kende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.