Tre årige der ikke kan noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Åh de kære børn. 

Jeg har en dreng på 3 år og 4 måneder, han kan ikke selv spise fx havregrød rugbrødsmadder, eller noget andet mad, han skal stadig mades

Han kan ikke selv tage sko, jakke eller tøj på

Jeg syntes det er så pinligt. Hvor selvstændig er jeres børn på 3 år?

Tror udefra de svar du ser her, at det nok er lidt specielt, hvis han ikke kan det...men der er forskel på om han ikke kan, eller ikke gider.

Hvis han vitterligt ikke kan, så er det bestemt ikke pinligt!!!! Men grund til bekymring, og måske du skulle snakke med pædagogerne, læge eller lign om at få hans finmotorik tjekket. Der kan jo være en fysisk årsag til han er bagefter, og så har du jo brug for redskaber til at hjælpe ham!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

K&S

Åh de kære børn. 

Jeg har en dreng på 3 år og 4 måneder, han kan ikke selv spise fx havregrød rugbrødsmadder, eller noget andet mad, han skal stadig mades

Har han fået lov at prøve selv? Det kan jo nemt blive en vane og "det nemmeste" for både barn og forældre

Anton fylder 3 år i august, han smører selv sit rugbrød, putter pålæg på og spiser selv alle måltider (han gider ikke rigtig gaflen, så bruger helst ske = dovenskab ).

Anton kan tage det meste af hans tøj på og af

Han vil faktisk det hele selv og for det meste lykkedes det for ham og ellers beder han om hjælp

Anmeld

27. maj 2013

Lilje82

Min søn er 2 år og har spist selv længe, han er dog stadig ved at lære det med tøj, sko og jakke, nogle dage lykkedes det ham og anedre dage rækker hans tålmodighed ikke ret langt. 

Tror du skal sætte fokus på at lære ham, at gøre tingene selv.

Anmeld

27. maj 2013

modesty

Anonym skriver:

Åh de kære børn. 

Jeg går stærkt ud fra at de ikke sidder og mader ham til frokosten i børnehaven? Men at det drejer sig om en vane I har vænnet ham til derhjemme?

I så fald er der jo ikke andet for end at holde op med den vane. 

Anmeld

27. maj 2013

Eliza

Bliver han os madet i børnehaven?

du er nød til at guide og presse ham lidt. 

jeg tænker lidt "ingen arme ingen kage" 

Min søn er 15 mdr og spiser/drikker selv. Kønt er det ik altid, men han får lov 

Anmeld

27. maj 2013

C-Dog

Måske han er et særligt barn der har brug for lidt ekstra støtte til at lære, det er IKKE pinligt. Der er forskel på børn, men en ting de alle har tilfælles er at de har brug for ros, brug for at sole sig i forældrenes stolthed over dem. Dit barn kan sikkert så meget andet, eller har de smukkeste glade øjne og fjollede grin. Kontakt sp så i kan hjælpe og støtte barnet lige præcis på den måde der er brug for det. Og pyt med hvad andre kan.

Anmeld

27. maj 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Vores datter har spist selv siden hun var 18 måneder.

Hun var 2år da hun selv kunne tage tøj + sko af og på.

Vores søn spiste selv som 1års,og kunne selv tage sko+tøj af og på som 18 måneder.

Anmeld

27. maj 2013

effie

Kan han ikke

eller gider han ikke.

hvor meget gør du for ham?

Anmeld

27. maj 2013

hekran

Anonym skriver:

Åh de kære børn. 

Kan han ikke eller vil han ikke? Hvordan spiser han i børnehaven? Det lyder som om tingene bliver gjort for ham. Det kommer til at svine i starten, men han SKAL selv. Han kan få hjælp med det mest besværlige af tøjet, man han kunne spise selv. Det gør min 1-årige. Er han i børnehave til dagligt? Hvad siger de?

Anmeld

27. maj 2013

Laulund87

Tror du skal holde lidt igen med at servicere så meget og hjælpe ham til selvhjælp

Min datter på 3,5 år kan selv tage sko af og på og spiser helt selv. Tøjet har vi øvet meget længe og hun har været frustreret for det har hun haft svært ved, men det er blevet meget bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.