Tre årige der ikke kan noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

VIPpigen

Maja_4000 skriver:

Præcis det samme her .. Bortset fra at Caroline er lidt yngre

Haha... Kan se de er jævnaldrende, Lilje er født 5 uger for tidligt, hun havde en termin som hed den 7. December. Det mente hun bare ikke selv da det kom til stykket

men alt i alt, syntes jeg det er vigtigt de kan selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Robin Hood.

Ej helt ærligt piger , hvor nogen af jer dog svarer grimt og dømmer  Har i haft en dårlig formiddag ??  Trådstarter , din søn er da bare i trodsalderen , var min søn også da han var i 3 års alderen , gad ikke tage tøj på . gad ikke spise ,,, I børnehaven gad han heller ikke tage flyverdragt på men det blev han da nød til , der var ingen til at hjælpe ham .. Det går over , snart er han i selvstændigheds fasen  og så ville du nærmest ønske dig tilbage igen

Anmeld

27. maj 2013

Chris86

Vores pige på to år spiser/drikker selv, tager næsten selv tøj af og på... Tager selv sko af og på.. Hun er generelt meget selvstændig.. Henter selv ting i skabene/køleskab osv..
Vi opfordrer hende oftest til at prøve selv og hvis folk hopper og danser for at hjælpe hende, siger vi gerne "så lærer hun det jo ikke selv"

Anmeld

27. maj 2013

Silas&Mille

Jeg har en pige på knap 16 måneder og en dreng på knap 29 måneder, de spiser begge selv.

Tøsen bliver stik tosset hvis vi vil hjælpe hende, så hun ender ofte med at komme i bad når vi har spist aftensmad

Tænker også lidt om din dreng er blevet hjulpet for meget ?

Anmeld

27. maj 2013

norenberg

Har en søn der blev 3 år sidst i april...han er meget selvstændig...spiser selv, tager selv tøj og sko på...rydder op på hans værelse og tømmer opvaskemaskinen her hjemme fordi han selv vil...og til tider sørger han også for at sin søster på 7 år får alle sine ting med fra fritteren når de skal gøre sig klar til at blive hentet....derimod har vi lillebror på 2½ år han er slet ikke på det punkt og jeg tror heller ikke han når det til 3 års alderen men han er så også mere flyvsk og har mere travlt med leg osv...så tror det er meget forskellig hvor selv hjulpne de er og hvordan de er som personer for her er du opdraget på helt samme måde...

Anmeld

27. maj 2013

Hullabullabulla

Synes da godt nok tonen er lidt for hård for nogens vedkommende!!

Ts: mon ikke det er en fase ? Alle børn kommer igennem både den der jeg kan intet selv fase og den der jeg kan alt selv fase.. Det skal nok blive bedre og mit råd er at give hjælp til selvhjælp og tage kampen op uden at give op - det skal nok lykkedes!

God fornøjelse med det

Anmeld

27. maj 2013

Ciss

Ah, en lille fyr med sterk vilje.

Den slags er der vist flere af - det giver sig bare lidt forskelligt udtryk.

Personlig var jeg hurtigt blevet så træt af den slags ideer hos min søn, at han havde fået lov til at sidde der. Man kan jo ikke tvinge dem til at spise. Så havde jeg ladet hans fad stå, når jeg rydder resten væk, og så ellers ikke lave et stort nummer ud af det.

Man har jo ofte en tendens til at blive ret så nervøse for, om de nu spiser rigtigt og nok osv, så de små mærker jo hurtigt, at de har en hvis magt på det område. Hvis der er optræk til viljekampe omkring madbordet forsøger jeg altid at lade somom det ikke er en vigtig sag for mig. Lidt a la "Nej, men vil du ikke spise, så vil du ikke spise, men så må du bare sidde der og slappe af imens vi andre spiser", og så vender jeg min opmærksomhed mod en af de andre og begynder at snakke om noget helt andet. Så langt har det virket (7-9-13) hos os, og kampene kommer så gerne på andre områder i stedet, for børnene er jo sultne og vil jo egentlig gerne spise.

Måske kan noget i den stil hjælpe hjemme hos jer. Det er virkelig ikke altid helt enkelt at håndtere en viljestærk 3-åring.

Anmeld

27. maj 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Vores søn har altid fået lov til at svine med mad osv. Men som en  der skriver et positivt indlæg, så kan vores søn alt muligt andet

Han kan selvfølgelig godt selv, det er blot fordi han er enormt stædig.  

Og nej han bliver absolut ikke servicere i hoved og røv som de fleste tror.

Hvis det er rent og skær stædighed, ville JEG lade ham være stædig og så give ham noget tid hvor du viser at det er dig der bestemmer, og at han selv skal, om så i skal spise aftensmad/middagsmad en time, for ellers tror han at han kan "overmande" dig og så kommer problemerne bare senere

Anmeld

27. maj 2013

helle85

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Vores søn har altid fået lov til at svine med mad osv. Men som en  der skriver et positivt indlæg, så kan vores søn alt muligt andet

Han kan selvfølgelig godt selv, det er blot fordi han er enormt stædig.  

Og nej han bliver absolut ikke servicere i hoved og røv som de fleste tror.

jeg har en dreng der er letter mental reataderet(siger dog ikke at din søn er det)

hvis du vil have nogen råd ang at tackle nogen af "særhederne" så er du velkommen til at skriv en pb

kan han ikke lide at få beskidte fingre?

det med sko og jakke er det altså ikke alle 3år der kan.

min dreng kan stadig ikke finde ud af at vende trøjer og underbukser rigtig. men nå han selv vil så få det lov til at sidde for ellers bliver han sur. han er 6,5år skoene vender også tit spejlvendt.

har en datter på 5,5år og hun kan alt selv

Anmeld

27. maj 2013

effie

Chris86 skriver:

Vores pige på to år spiser/drikker selv, tager næsten selv tøj af og på... Tager selv sko af og på.. Hun er generelt meget selvstændig.. Henter selv ting i skabene/køleskab osv..
Vi opfordrer hende oftest til at prøve selv og hvis folk hopper og danser for at hjælpe hende, siger vi gerne "så lærer hun det jo ikke selv"

ja og hvis hun så får det modsatte flip... for det kan børn at de INTET vil, så virkede jeres

så lære hun det jo aldrig ikke..

og nej det er ikke kun dig den er myntet på men alle dem der sidder og sider, du har bare forkærlet ham og gjodt alt for ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.