Orker det bare ikke mere (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Du er presset, vildt hårdt presset!!! Du er ikke en dårlig mor!!! Men du har en dagplejer der presser deog yderligere, i stedet for at afhjælpe! Jeg kan godt huske hvordan det er når "professionelle" presser en og for men til føle sig som en dårlig mor, men det er faktisk dem der er dårlige "pædagoger"!!!!

Tak, kan mærke det hjælper at det ikke bare er mig som er sart, og dårlig til det at være mor

Giver mig lidt mod på at holde ud, til de kan komme i institution og kæmpe videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Kan man overhovedet nægte at tage imod raskt barn? Det er jo en forkert måde at arbejde på.
Jeg ville.fortælle hendes chef(eller hvad det er) om hvordan hun er. For hun er ikke en god dagplejer

Hun nægter jo ikke direkte ud over den ene episode, forstår det som om det er kommunens regler og kan ikke finde op og ned hvad der er sand og usandt og hvor meget der er ønske om gratis fridage. Har mistet meget tillid især efter episoden hvor vi blev afvist i døren

Anmeld

12. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak, er ikke fordi jeg ikke ønsker at bruge tid med børnene, vi gør eet bare på en anden måde, og vil også bare gerne nå at være med, så netop har tid til at planlægge fridage hvor de på skift kan være hjemme ved mor og få en særlig dag hver for sig, og selv bestemme fælles dage.

Giver bare ikke mange muligheder når alle dagene bruges på hendes fridage, og ferier, havde børnene hjemme i 2 uger inkl påskedagene, hvor vi ikke havde mulighed for noget da manden stadig skulle arbejde, og derfor sov til sent hen på eftermiddagen

det var bestemt heller ikke for at antyde du ikke bruger tid med børnene. jeg mente bare at ingen, heller ikke dp mor, skal blande sig i det så længe barnet trives

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

det var bestemt heller ikke for at antyde du ikke bruger tid med børnene. jeg mente bare at ingen, heller ikke dp mor, skal blande sig i det så længe barnet trives

Troede jeg heller ikke, men det er selv følelsen jeg kan få, måske jeg bare ikke gider konstant mangle overskud og er så lige kulmineret i, jeg vressede af manden, han blev så gal han skred så har nu stået alene, igen, med ungerne

Anmeld

12. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hun nægter jo ikke direkte ud over den ene episode, forstår det som om det er kommunens regler og kan ikke finde op og ned hvad der er sand og usandt og hvor meget der er ønske om gratis fridage. Har mistet meget tillid især efter episoden hvor vi blev afvist i døren

Men hvis hun skal have fri, skal hun jo give besked og ikke når i kommer.

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Men hvis hun skal have fri, skal hun jo give besked og ikke når i kommer.

Hun havde ikke fri, men hun vidste jeg ikke skulle på arbejde, jeg arbejder ikke fuld tid pga sygdom, som gør jeg har flexjob, og har lidt fornemmelse sf hun bare tror jeg "feder" den

Anmeld

12. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

å

Hun havde ikke fri, men hun vidste jeg ikke skulle på arbejde, jeg arbejder ikke fuld tid pga sygdom, som gør jeg har flexjob, og har lidt fornemmelse sf hun bare tror jeg "feder" den

Så hun er dømmende?? Hun skulle skamme sig. Jeg vil ikke have mine bærn hos en der dømmer andre på den måde.

Anmeld

12. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

å

Så hun er dømmende?? Hun skulle skamme sig. Jeg vil ikke have mine bærn hos en der dømmer andre på den måde.

Anmeld

12. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg orker det bare ikke, søger desperat hvordan vi bryder den onde cirkel vi er kommet ind i

Vores 2 børn, er begge under 3 år. De går begge i dagpleje.
Vi arbejder begge, min mand har natarbejde, og skal ofte til møder om aftenen. I hverdagene, afleverer min mand børnene, ca kl 8 når han er kommet fra arbejde, mens jeg henter dem kl 4 fra dagpleje. Min mand arbejder ofte søndag, og vender derfor ikke rundt i weekenden.

I hverdagene står han oftest op ved 5 tiden, og i weekenderne senere, da han lader mig sove længe da jeg er så slidt. Børnene sover ikke igennem, og sover sent, samt vågner tidligt, selv middagsluren sover de ikke særlig længe og ofte på skift. Så når jeg konstant både skal sent i seng og tidligt op, og nå daglige pligter som håber sig op, bliver det svært. Føler mig så presset. Den ene har været rigtig meget syg, og vores dagpleje har haft meget fri, hvor jeg jo så har børnene hjemme, og måtte bruge mine fridage, hvor jeg stort set er konstant alene med dem. Føler mig ofte som alenemor uden aflastnings weekenderne.

Har en af os fri, forventer dagplejen børnene bliver holdt hjemme, så vi når aldrig noget herhjemme, og er kritisk bagud med større projekter, som ikke kan laves når børnene er omkring os, har ikke mulighed for pasning ved bedsteforældrene, ud over et par timer engang imellem, som bliver brugt på daglige gøremål vi er bagud med, vi vil gerne lade børnene holde ferie, men de har generelt meget ferie og fridage, og ville derfor bruge en af vores ferieuge, på at komme lidt med, men nej, dagplejen vil ikke godkende at børnene kun har 2 af ugerne fri og en uges pasning. På trods af vi vil holde 2 ugers efterårsferie.
Pga fridage i forbindelse med påske, helligdage osv, har dagplejen haft lukket 14 dage ud af 30 (ikke medregnet weekend/helligdage) kan ikke blive ved at tage fri, og senest måtte jeg påtvinge mig en fridag, fordi de holdte lukket fredag i forbindelse kristihimmelfartsdag torsdag, og skulle jeg have pasning kunne jeg være heldig at få plads over 20 km væk

Jeg føler mig så presset, vi når intet, er konstant bagud med oprydning og rengøring, så træt og slidt og kan slet ikke se mig ud af en løsning. Alle de ting jeg havde glædet mig til, tage i zoo, sommerland osv med børnene sker bare aldrig, da min mand først er så sent oppe, og sjældent jeg selv har overskud, selv om vi af og til tager af sted, men er bare slet ikke det samme, ikke at dele med min mand, og have hænderne mere end fulde. Selv paradokset lider, da der aldrig er tid til at sidde sammen og snakke, eller have tid til sex, bare det at skulle på toilet i hverdagen er en udfordring.

Har nu ungerne hjemme på 4 dag, og må i morgen have ungerne hjemme, da den ene er blevet syg og har godt nok tvunget fridag, hvor jeg dog skulle ha været ude til et arrangement, må jeg jo så aflyse, da jeg ikke kan have børnene med, og dagplejen ikke vil have den ene hvis den anden er syg, for så har jeg jo alligevel "fri"

Føler mig så låst, hvad skal jeg gøre, hvordan kommer vi ind i en god rutine, fylder så meget med alt det rod og alle de ting jeg er bagud med

Håber mit rod gav mening, og tak hvis du fik læst så langt

føler med dig. min mand arbejder også nat og ved godt det kan være hårdt og så lige til din dp. du betaler for hende så hun skal da værsgo at levere det arbejde du betaler for. man skal da ikke nødvendigvis holde dem hjemme fordi man har fri. kan godt gøre mig lidt vred hun ser sådan på det

Anmeld

12. maj 2013

Silas&Mille

Hvad FA**** er det da for en dagpleje I har.

Vi har vores børn ved hver sin dagplejer og der er ALDRIG problemer hvis den ene er syg og den anden kommer afsted. 

Jeg har gået hjemme al den tid vores søn og datter indtil videre har gået i dagpleje, men har ALDRIG hørt noget til det fra vores dagplejere da de kan se hvor godt børnene har det og hvor glade de er for at komme og lege med de andre børn. Har dagplejerne så haft brug for en ekstra fridag har vi selvfølgelig holdt barnet, nogle gange begge børn, hjemme for det havde vi jo mulighed for.
Sidste sommer holdt vores søn kun en uges sommerferie fra dagplejen, simpelthen fordi vi ikke anede hvordan vores situation ville være på det tidspunkt, da jeg gik hjemme og var jobsøgende og kæresten arbejdede, men havde ikke sikkerhed for flere ugers ferie i den periode.
Det samme har vi gjort i år, da vi nu begge er jobsøgende og ikke kan vide hvordan vores situation er i den periode i år, hvis vi når at komme i arbejde, kan vi jo ikke være sikre på at kunne få ferie i samme periode som børnene skal holde ferie. 
Og herken sidste år eller i år har vores dagplejere sagt noget til det, da de kender vores situation og sådan er det jo desværre bare lige nu.

Jeg kunne godt finde på at klage til dagpleje pædagogen over jeres dagplejers opførelse (hvis i vel at mærke har en kommunal dagpleje), det er slet ikke en acceptable måde at gøre tingene på fra hendes side.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.