Orker det bare ikke mere (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Har du egentlig snakket med din kommunes pladsanvisning om hvordan hun er? jeg er rystet over hendes opførsel..

Nej, ikke direkte, frygter det vil gå ud over børnene, og da vi ikke kan få dem andre steder hen før om 8-9 mdr er det lang tid, hvis hun ser sig sur på os, synes det er slemt nok som det er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2013

Maja88

Anonym skriver:

Har jeg overvejet, men da den ældste er sensitiv er det rigtig skidt for ham at blive flyttet af flere omgange, og det er svært at få plads, da de netop er 2

Så månde eventuelt skilles

Anmeld

12. maj 2013

Aabye

Anonym skriver:

Nej, ikke direkte, frygter det vil gå ud over børnene, og da vi ikke kan få dem andre steder hen før om 8-9 mdr er det lang tid, hvis hun ser sig sur på os, synes det er slemt nok som det er

Synes du skal prøve at forklare din pladsanvisning situationen... Det er ikke okay det jeres dp mor har gang i..

Anmeld

12. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg orker det bare ikke, søger desperat hvordan vi bryder den onde cirkel vi er kommet ind i

Vores 2 børn, er begge under 3 år. De går begge i dagpleje.
Vi arbejder begge, min mand har natarbejde, og skal ofte til møder om aftenen. I hverdagene, afleverer min mand børnene, ca kl 8 når han er kommet fra arbejde, mens jeg henter dem kl 4 fra dagpleje. Min mand arbejder ofte søndag, og vender derfor ikke rundt i weekenden.

I hverdagene står han oftest op ved 5 tiden, og i weekenderne senere, da han lader mig sove længe da jeg er så slidt. Børnene sover ikke igennem, og sover sent, samt vågner tidligt, selv middagsluren sover de ikke særlig længe og ofte på skift. Så når jeg konstant både skal sent i seng og tidligt op, og nå daglige pligter som håber sig op, bliver det svært. Føler mig så presset. Den ene har været rigtig meget syg, og vores dagpleje har haft meget fri, hvor jeg jo så har børnene hjemme, og måtte bruge mine fridage, hvor jeg stort set er konstant alene med dem. Føler mig ofte som alenemor uden aflastnings weekenderne.

Har en af os fri, forventer dagplejen børnene bliver holdt hjemme, så vi når aldrig noget herhjemme, og er kritisk bagud med større projekter, som ikke kan laves når børnene er omkring os, har ikke mulighed for pasning ved bedsteforældrene, ud over et par timer engang imellem, som bliver brugt på daglige gøremål vi er bagud med, vi vil gerne lade børnene holde ferie, men de har generelt meget ferie og fridage, og ville derfor bruge en af vores ferieuge, på at komme lidt med, men nej, dagplejen vil ikke godkende at børnene kun har 2 af ugerne fri og en uges pasning. På trods af vi vil holde 2 ugers efterårsferie.
Pga fridage i forbindelse med påske, helligdage osv, har dagplejen haft lukket 14 dage ud af 30 (ikke medregnet weekend/helligdage) kan ikke blive ved at tage fri, og senest måtte jeg påtvinge mig en fridag, fordi de holdte lukket fredag i forbindelse kristihimmelfartsdag torsdag, og skulle jeg have pasning kunne jeg være heldig at få plads over 20 km væk

Jeg føler mig så presset, vi når intet, er konstant bagud med oprydning og rengøring, så træt og slidt og kan slet ikke se mig ud af en løsning. Alle de ting jeg havde glædet mig til, tage i zoo, sommerland osv med børnene sker bare aldrig, da min mand først er så sent oppe, og sjældent jeg selv har overskud, selv om vi af og til tager af sted, men er bare slet ikke det samme, ikke at dele med min mand, og have hænderne mere end fulde. Selv paradokset lider, da der aldrig er tid til at sidde sammen og snakke, eller have tid til sex, bare det at skulle på toilet i hverdagen er en udfordring.

Har nu ungerne hjemme på 4 dag, og må i morgen have ungerne hjemme, da den ene er blevet syg og har godt nok tvunget fridag, hvor jeg dog skulle ha været ude til et arrangement, må jeg jo så aflyse, da jeg ikke kan have børnene med, og dagplejen ikke vil have den ene hvis den anden er syg, for så har jeg jo alligevel "fri"

Føler mig så låst, hvad skal jeg gøre, hvordan kommer vi ind i en god rutine, fylder så meget med alt det rod og alle de ting jeg er bagud med

Håber mit rod gav mening, og tak hvis du fik læst så langt

Jeg ville finde en ung pige til at passe dem i de 8-9måneder i stedet for dp.

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

Lene Unik skriver:

Hold da op - kan godt forstå du er brugt op - mange tanker herfra.

Nu er det godt nok nogle år siden jeg var dagplejer, men jeg går ikke ud fra at der er ændret så meget siden dengang.

Dagen efter kristi himmelfart er det helt ok at der kun er nødpasning, det er der også i børnehaver og SFO. Men ellers så skal I da tilbydes en plads et andet sted når jeres faste dagplejer ikke arbejder, uanset om det er pga sygdom eller fri/ferie. De kan da ikke tvinge jer til at ligge jeres ferier samtidig som hendes.

Og det med at børnene ikke må komme når i selv har fri - altså hvis det var børn der næsten aldrig havde fri sammen med deres forældre, så kunne man måske overveje at sige noget, men ellers så skal de da bare af sted så I kan få lavet noget.

Da jeg var dagplejer passede jeg mine egne børn. Jeg var typen som godt kunne finde på at sende dem i reservedagpleje når jeg havde en fridag. Den blev så brugt på tandlæge, lægebesøg, større indkøb eller andet som ikke er noget børn kan være med til. Men de blev også brugt på tid til mig selv.

Det er netop det som er problemet, vi når intet. Har flere gange, med dårlige resultater måtte tage dem begge med til lægen, speciallæge, eller storindkøb. Dagplejen holder ofte lukket, og er tit i forbindelse med helligdage, og vi har bare svært ved at tage en dag hist og her, er jo ret udredt at bruge flere enkeltsagsfonde ud af de 5-6 uger vi har om året, hvoraf halvdelen går på enkeltdage, og især umuligt for min mand som skal vende rundt fra nat

Vi kan jo ikke forvente at få fri når hun har, og var med nød og næppe at jeg fik fri i fredags, lige nu ser det ud til, at jeg har brugt så mange fridage på det her at jeg ikke kan få sommerferie sammen med min mand hvor børnene også er hjemme, så vi kan alligevel ikke komme i sommerhus med bedsteforældre, og håber jeg kan få de ønskede uger i efteråret, men fortsætter det, ryger ferien for mit vedkommende og min mand må holde ferie alene og vi må vinke ferien med vires venner farvel, hvor vores børn skulle ha leget og hygget sammen da vi begge har 2 børn på samme alder

Anmeld

12. maj 2013

Tulipan

Yurie skriver:

Jeg ville finde en ung pige til at passe dem i de 8-9måneder i stedet for dp.

Det er da en helt forfærdelig situation

som Yurie skriver ville jeg få en ung pige i huset. Du ka få en til fuld tid til næsten samme pris som du giver for at få passet to børn... Prøv at undersøge hvad der er muligt, for den her situation er slet ikke holdbar for dig. Det lyder hverken sundt for dig eller jeres forhold, og det kan da ikke passe at din hverdag skal dikteres af en dagplejemor!! Er kun enig i hvad de andre har skrevet omkring hende

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Er ret sikker på, det er muligt at få gæstedagpleje så, men i dit tilfælde synes jeg faktisk, at vuggestue lyder som en god ide!

Desuden tænker jeg, om du evt har en veninde, en søster eller andet som kunne tage lidt fra - tage børnene en lørdag, så du og din mand kunne få sovet. Nogen gange er vi bange for at spørge, selvom de folk man spørger, faktisk ville elske at hjælpe. Og så kunne din mand måske arrangere en tur med børnene alene, så du kunne en dags fred og ro mere til at få styr på huset ( alternativt kunne du jo tage børnene på tur, og din mand kunne lave husarbejdet).

Bare forslag.....

Tak for forslag, har desværre ikke mulighed, men må se om nogle Bedster kan give en hånd, men de arbejder selv og bor længere væk

Anmeld

12. maj 2013

Tulipan

Anonym skriver:

Tak for forslag, har desværre ikke mulighed, men må se om nogle Bedster kan give en hånd, men de arbejder selv og bor længere væk

Prøv den her hjemmeside:  http://www.ung-i-huset.dk/dk/

Anmeld

12. maj 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hvor bor du henne i landet?

Anmeld

12. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Så månde eventuelt skilles

Hvad jeg har fået at vide har de ikke så mange pladser, så er uden betydning og de kommer samme sted hen eller skilles, det forventes forældrene tager børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.