Orker det bare ikke mere (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Jeg orker det bare ikke, søger desperat hvordan vi bryder den onde cirkel vi er kommet ind i

Vores 2 børn, er begge under 3 år. De går begge i dagpleje.
Vi arbejder begge, min mand har natarbejde, og skal ofte til møder om aftenen. I hverdagene, afleverer min mand børnene, ca kl 8 når han er kommet fra arbejde, mens jeg henter dem kl 4 fra dagpleje. Min mand arbejder ofte søndag, og vender derfor ikke rundt i weekenden.

I hverdagene står han oftest op ved 5 tiden, og i weekenderne senere, da han lader mig sove længe da jeg er så slidt. Børnene sover ikke igennem, og sover sent, samt vågner tidligt, selv middagsluren sover de ikke særlig længe og ofte på skift. Så når jeg konstant både skal sent i seng og tidligt op, og nå daglige pligter som håber sig op, bliver det svært. Føler mig så presset. Den ene har været rigtig meget syg, og vores dagpleje har haft meget fri, hvor jeg jo så har børnene hjemme, og måtte bruge mine fridage, hvor jeg stort set er konstant alene med dem. Føler mig ofte som alenemor uden aflastnings weekenderne.

Har en af os fri, forventer dagplejen børnene bliver holdt hjemme, så vi når aldrig noget herhjemme, og er kritisk bagud med større projekter, som ikke kan laves når børnene er omkring os, har ikke mulighed for pasning ved bedsteforældrene, ud over et par timer engang imellem, som bliver brugt på daglige gøremål vi er bagud med, vi vil gerne lade børnene holde ferie, men de har generelt meget ferie og fridage, og ville derfor bruge en af vores ferieuge, på at komme lidt med, men nej, dagplejen vil ikke godkende at børnene kun har 2 af ugerne fri og en uges pasning. På trods af vi vil holde 2 ugers efterårsferie.
Pga fridage i forbindelse med påske, helligdage osv, har dagplejen haft lukket 14 dage ud af 30 (ikke medregnet weekend/helligdage) kan ikke blive ved at tage fri, og senest måtte jeg påtvinge mig en fridag, fordi de holdte lukket fredag i forbindelse kristihimmelfartsdag torsdag, og skulle jeg have pasning kunne jeg være heldig at få plads over 20 km væk

Jeg føler mig så presset, vi når intet, er konstant bagud med oprydning og rengøring, så træt og slidt og kan slet ikke se mig ud af en løsning. Alle de ting jeg havde glædet mig til, tage i zoo, sommerland osv med børnene sker bare aldrig, da min mand først er så sent oppe, og sjældent jeg selv har overskud, selv om vi af og til tager af sted, men er bare slet ikke det samme, ikke at dele med min mand, og have hænderne mere end fulde. Selv paradokset lider, da der aldrig er tid til at sidde sammen og snakke, eller have tid til sex, bare det at skulle på toilet i hverdagen er en udfordring.

Har nu ungerne hjemme på 4 dag, og må i morgen have ungerne hjemme, da den ene er blevet syg og har godt nok tvunget fridag, hvor jeg dog skulle ha været ude til et arrangement, må jeg jo så aflyse, da jeg ikke kan have børnene med, og dagplejen ikke vil have den ene hvis den anden er syg, for så har jeg jo alligevel "fri"

Føler mig så låst, hvad skal jeg gøre, hvordan kommer vi ind i en god rutine, fylder så meget med alt det rod og alle de ting jeg er bagud med

Håber mit rod gav mening, og tak hvis du fik læst så langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

VIPpigen

Og forresten, så skal du huske at du er fleksjobber af en grund. Jeg er selv fleksjobber, og har en dp som tænker meget på hvordan min hverdag bliver nemmere.

Men du er fleksjobber fordi du ikke kan klare et fuldtidsjob. Du skal faktisk i fleksjob vende den rundt. Du arbejder feks 4 timer om dagen, men børnene skal/burde være i dp feks 7 timer, så du kan få tanket energi op, både på hvis du har smerter, eller bare trænger til en time eller halvandet af søvn...

Jeg går hjemme lige for tiden, men min datter er stadig i dp. I dag og i morgen er hun i gæste dp, simpelthen fordi jeg har været på torsdag, fredag, lørdag og søndag, og vores egen dp er på kursus. Jeg får ALTID tilbudt gæste dp når der er noget. Det er ikke altid jeg så takker ja til det. men jeg får tilbuddet... Ring til pladsanvisningen

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

min mand arbejder heldigvis kun 4 dagsuge. det vil sige fra mandag aften til fredag morgen. han hjælper det han kan i de dage men står også først op kl 3-4 stykker om eftermiddagen. han er dog god til at vende rytmen i weekenden. natten til mandag går han først i seng kl 3 og sover så til kl 12. så er han frisk til arbejde. fredag morgen står han så op allerede kl 12 og går så bare tidligt i seng om aftenen. sådan får han vendt rytmen. og tror det er ultra vigtigt for at få en weekend op at køre. han kører ind i mellem den lille i dagpleje når nætterne har været slemme men for det meste sover hun ca 7-7 så der er vi heldige.

Ja kan godt se det er mine børns søvnrytmer og så det at min mand også har fredag og hver anden søndag med, så ødelægger mere end det gavner at han vender rundt

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

Tak

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Og forresten, så skal du huske at du er fleksjobber af en grund. Jeg er selv fleksjobber, og har en dp som tænker meget på hvordan min hverdag bliver nemmere.

Men du er fleksjobber fordi du ikke kan klare et fuldtidsjob. Du skal faktisk i fleksjob vende den rundt. Du arbejder feks 4 timer om dagen, men børnene skal/burde være i dp feks 7 timer, så du kan få tanket energi op, både på hvis du har smerter, eller bare trænger til en time eller halvandet af søvn...

Jeg går hjemme lige for tiden, men min datter er stadig i dp. I dag og i morgen er hun i gæste dp, simpelthen fordi jeg har været på torsdag, fredag, lørdag og søndag, og vores egen dp er på kursus. Jeg får ALTID tilbudt gæste dp når der er noget. Det er ikke altid jeg så takker ja til det. men jeg får tilbuddet... Ring til pladsanvisningen

Tak, og du har ret, er jo en griner til fleksjobbet. Jeg er kun fleksjobbet fordi jeg er for ung til en pension, så det er kun med nød og næppe jeg kan få det til at hænge sammen, og er gennem kommunen jeg arbejder

Anmeld

13. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja kan godt se det er mine børns søvnrytmer og så det at min mand også har fredag og hver anden søndag med, så ødelægger mere end det gavner at han vender rundt

ja. det er det nok. tror det er vigtigt han står tidligt op lørdag så den bliver vendt rundt

Anmeld

13. maj 2013

Maja88

Sendte du det raske barn afsted??

Anmeld

13. maj 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Sendte du det raske barn afsted??

Ja det gjorde jeg, og var Intet problem, sagde først noget da hun undrede sig over hvor nr 2 var, og var der ikke mere i det

Anmeld

13. maj 2013

Maja88

Anonym skriver:

Ja det gjorde jeg, og var Intet problem, sagde først noget da hun undrede sig over hvor nr 2 var, og var der ikke mere i det

Anmeld

13. maj 2013

NinaNymannMadsen

hold da op en dagplejer.
hun kan ikk nægte jer at jeres børn må komme eller ej. er den ene syg så er den ene syg den anden kan godt komme afsted alligevel.
har i fri men brug for pasning så det afsted med dem det skal hun da slet ikke bestemme.
som forældre har man bare brug for en gang imellem at kunne aflevere sine børn selvom man har fri, for der er bare mange ting man skal nå.
jeg ville ringe til pædagogen og snakke med hende om situationen så hun kan tage en snak med DP.

og hvis det bare slet ikk fungere så måske finde vuggestueplads hvis det kan lade sig gøre.

hvis vores børn skulle holde fri når vi gjorde, skulle de slet ikk i DP eller BH da min kæreste går hjemme som førtidspensionist.

håber virkelig i finder en løsning for det er da slet ikk acceptabel det DP gør det vil jeg da mene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.