Må man opsøge skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2013

Muhmi

Mor12 skriver:

Det ved jeg godt. Men jeg synes det er forkert at opsøge det på den måde. Jeg fik det ikke ved at min mor opsøgte nogen det kom i børnehave alderen. Jeg kunne ikke drømme om at udsætte mit barn for det.

Så du vil hellere have at dit barn har store gener ved det i børnehave-alderen, klør i dem, får store ar, højst sansynligt større feber og at det varer længere tid?? Kan virkelig ikke se at dette er at fortrække når man kan sørge for at de får det tidligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Må man?

Har en veninde der har en søn på min drengs alder som nu har skoldkopper, jeg ville gerne have det overstået da det giver flere irriterende effekter når barnet bliver ældre. Og så skrev hun i dag "min søn har skoldkopper!". 

MÅ man opsøge dem? en anden af mine veninder siger at det er forkert at opsøge, at de skal komme af sig selv - men jeg har et hjemmebarn, og han kommer først ud engang efter han er 3 år gammel. Altså børnehavealderen.

Hvad synes i? 

Det må man da gerne, hvis man synes det er det bedste.

Jeg har det sådan at jeg ikke vil opsøge det, så længe min datter stadig har muligheden for at få det, da hun kun går i dp nu og vil komme i flere institutioner, hvor muligheden for at få det vil komme.

Jeg ville først direkte opsøge det, hvis min datter ikke har fået det når hun er et større barn. Chancen/risikoen for at hun ikke vil få det på et tidspunkt er meget lille - hun skal bare have det når hun er barn, da der kan være mange komplikationer hvis man får det som voksen. Især hvis man bliver gravid og ikke har haft det.

Jeg fik skoldkopper da jeg var 3-4 år og har kun et ar fra det - og ikke et der genere. Min kæreste har to meget små ar og altså heller ikke noget der er generende for hans udseende. Det er bare en del af livet, at vi får lidt ar og skrammer, men selvfølgelig skal man mindske det så vidt det er muligt. Pointere bare, at fordi man er et større barn er det ikke lig med, at man få ar over hele kroppen.

Min søster fik det da hun var 7 år - hun har også kun et enkelt ar, men hun husker det så, som mange andre ikke gør.

/Fenja

Anmeld

7. maj 2013

LilleChelle

MariaKyedDK skriver:

det passer så bare ikke helt desværre, min søn fik det da han var 3 år, og jeg har aldrig set et barn have så frygtelig mange skoldkopper som min søn havde, det var både i munden og på læberne og på tungen og så ellers over alt på hans lille krop! , ja han har stadig AR efter nogle af skoldkopperne.

så det kan altså godt være meget slemt når de er små....

3 år er jo heller ikke lille? 

Og nu er det mennesker, så man kan ikke skære alle over en kam. 

Anmeld

7. maj 2013

Lunae

For mig fungerer det slet ikke Institutionen har nærmest konstant skoldkopper og min datter får det bare ikke - Argh!

Anmeld

7. maj 2013

Fuglemor

Muhmi skriver:

Så du vil hellere have at dit barn har store gener ved det i børnehave-alderen, klør i dem, får store ar, højst sansynligt større feber og at det varer længere tid?? Kan virkelig ikke se at dette er at fortrække når man kan sørge for at de får det tidligt...

Jeg kan heller ikke se det er at foretrække de får det når de er så små

Anmeld

7. maj 2013

Muhmi

Mor12 skriver:

Jeg kan heller ikke se det er at foretrække de får det når de er så små

Nej det er jo aldrig fedt når ens unger er syge, ligemeget hvor gamle de er.. Men når nu der er visse konsekvenser ved at få det når man bliver ældre og at det er svært at slippe udenom den sygdom lige meget hvad man gør, så må du da indrømme at det er logisk de får så tidligt som muligt?

Anmeld

7. maj 2013

Fuglemor

Muhmi skriver:

Nej det er jo aldrig fedt når ens unger er syge, ligemeget hvor gamle de er.. Men når nu der er visse konsekvenser ved at få det når man bliver ældre og at det er svært at slippe udenom den sygdom lige meget hvad man gør, så må du da indrømme at det er logisk de får så tidligt som muligt?

Jeg har ikke lidt ved at få det i børnehave alderen så ved ikke om jeg vil sige at det er en fordel at de er små år de får det. 

Jeg ville faktisk sige det måtte bære nemmere at de fik det når de lev større for så kan de fortælle hvordan de har det. Det ville et barn på et år ikke kunne

Anmeld

7. maj 2013

kirsti

Omsorgsgiver skriver:

Du siger at det komme jo før eller siden. Jeg f.eks har ikke haft det og det er heller ikke sikkert at jeg nogensinde får det. Så det behøver ikke komme jo før eller siden

Som udgangspunkt kommer det før eller siden og jo ældre jo være er det generelt!

et helt andet, men ret vigtigt aspekt er at får man skoldkopper når man er gravid kan det være ret alvorligt og bla give fosterskader så i mine øjne er det bare med at få det overstået!

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/infektioner-i-graviditeten/skoldkopper-under-graviditeten/

Anmeld

7. maj 2013

Muhmi

Mor12 skriver:

Jeg har ikke lidt ved at få det i børnehave alderen så ved ikke om jeg vil sige at det er en fordel at de er små år de får det. 

Jeg ville faktisk sige det måtte bære nemmere at de fik det når de lev større for så kan de fortælle hvordan de har det. Det ville et barn på et år ikke kunne

Vi klarede den ganske fint herhjemme og der var Silas kun 1 år

Anmeld

7. maj 2013

Pikku Myy

Muhmi skriver:

Tjaa.. Jeg håber da i hvart fald ikke for dig at du får dem nu hvor du er voksen... Det udvikler sig nogle gange til helvedsild og har hørt at det bestemt ikke er rart

Alle der har haft skoldkopper, kan få helvedesild. Skoldkoppevirus gemmer sig i kroppen og kan dukke op igen, hvis immunforsvaret svækkes, og så kalder man det helvedesild. Jeg har aldrig hørt om at alderen hvor man fik skoldkopper har indvirkning på sandsynligheden for om man får helvedesild.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.