Anonym skriver:
Må man?
Har en veninde der har en søn på min drengs alder som nu har skoldkopper, jeg ville gerne have det overstået da det giver flere irriterende effekter når barnet bliver ældre. Og så skrev hun i dag "min søn har skoldkopper!".
MÅ man opsøge dem? en anden af mine veninder siger at det er forkert at opsøge, at de skal komme af sig selv - men jeg har et hjemmebarn, og han kommer først ud engang efter han er 3 år gammel. Altså børnehavealderen.
Hvad synes i?
Det må man da gerne, hvis man synes det er det bedste.
Jeg har det sådan at jeg ikke vil opsøge det, så længe min datter stadig har muligheden for at få det, da hun kun går i dp nu og vil komme i flere institutioner, hvor muligheden for at få det vil komme.
Jeg ville først direkte opsøge det, hvis min datter ikke har fået det når hun er et større barn. Chancen/risikoen for at hun ikke vil få det på et tidspunkt er meget lille - hun skal bare have det når hun er barn, da der kan være mange komplikationer hvis man får det som voksen. Især hvis man bliver gravid og ikke har haft det.
Jeg fik skoldkopper da jeg var 3-4 år og har kun et ar fra det - og ikke et der genere. Min kæreste har to meget små ar og altså heller ikke noget der er generende for hans udseende. Det er bare en del af livet, at vi får lidt ar og skrammer, men selvfølgelig skal man mindske det så vidt det er muligt. Pointere bare, at fordi man er et større barn er det ikke lig med, at man få ar over hele kroppen.
Min søster fik det da hun var 7 år - hun har også kun et enkelt ar, men hun husker det så, som mange andre ikke gør.
/Fenja 
Anmeld