Må man opsøge skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

Lullaby

Malene84 skriver:

Ja sgu da!!!! 

Jeg tog begge børn bevidst til smittefest  og jeg er endda stolt af at indrømme det! Nøøøj hvor er det dejlig at have det overstået, og så endda mens jeg stadig var på barsel.

Det gjorde vi også. Og det tog dem 14 dage at blive raske. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Fuglemor

Jeg er af en helt anden holdning. Ja gu ville det være rart at få det overstået. Men jeg synes det er egoistisk at opsøge nogen der er syge for at ens barn kan blive sygt og det er overstået. 

Anmeld

6. maj 2013

LilleChelle

Mor12 skriver:

Jeg er af en helt anden holdning. Ja gu ville det være rart at få det overstået. Men jeg synes det er egoistisk at opsøge nogen der er syge for at ens barn kan blive sygt og det er overstået. 

Man gør det vel et eller andet sted for at være 'god' ved sit barn. 

De siger jo at jo tidligere de får det, jo nemmere har de ved at komme over det. Og jo mindre påvirker det dem. 

Anmeld

6. maj 2013

Lone Jakobsen

jeg må indrømme at jeg aldrig har gjort det. men jeg kan godt forstå at nogen vælger den løsning.

Anmeld

6. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Hvorfor ikke lade naturen gå sin gang og så må ens barn blive syg når han eller hun bliver syg. Hvorfor ikke lade det komme når det kommer?
Jeg kan slet ikke forstå at der er så mange der gør deres børn syge med vilje.

Anmeld

6. maj 2013

raca

hvis du går hjemme så ville jeg prøve, det er jo ikke nær sikkert dit barn bliver smittet.

men altså skolkopper er bare så langvariet når man er i arbejde, det er så svært at få det til at hænge sammen når ens barn ikke må komme i ins i 10-14 dage, det kræver enorm fleksibel arbejdsplads, at man bruger ret meget af ens ferie og/eller meget forstående bedster med tid og overskud.

det er også stressende for de skolkopperamte barn der realt set ikke er sygt, at blive sendt fra herodes til pilatus for at blive passet.. mens mor og far stresser.

og hvis man ikke ivlle at ens børn opsøgte smitte af nogen art, skulle man jo ikke sende dem i ins. overhovdet så det agument forstår jeg ikke.

så jo jeg ville i høj grad vælge at lade barnet førsøgt smittet

Anmeld

6. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
raca skriver:

hvis du går hjemme så ville jeg prøve, det er jo ikke nær sikkert dit barn bliver smittet.

men altså skolkopper er bare så langvariet når man er i arbejde, det er så svært at få det til at hænge sammen når ens barn ikke må komme i ins i 10-14 dage, det kræver enorm fleksibel arbejdsplads, at man bruger ret meget af ens ferie og/eller meget forstående bedster med tid og overskud.

det er også stressende for de skolkopperamte barn der realt set ikke er sygt, at blive sendt fra herodes til pilatus for at blive passet.. mens mor og far stresser.

og hvis man ikke ivlle at ens børn opsøgte smitte af nogen art, skulle man jo ikke sende dem i ins. overhovdet så det agument forstår jeg ikke.

Det kan du slet ikke sammenligne. Her snakker vi om et barn der kan smitte andre med skoldkopper. En mor vælger bevidst at gå der hen med sit barn med henblik på at ens barn så bliver smittet med skoldkopper.
Man sender jo ikke sine børn i dagpleje/vuggestuen med henblik på at man forsøger sit barn blive smittet med både skoldkopper og alt mulig andet.

Anmeld

6. maj 2013

raca

Omsorgsgiver skriver:

Det kan du slet ikke sammenligne. Her snakker vi om et barn der kan smitte andre med skoldkopper. En mor vælger bevidst at gå der hen med sit barn med henblik på at ens barn så bliver smittet med skoldkopper.
Man sender jo ikke sine børn i dagpleje/vuggestuen med henblik på at man forsøger sit barn blive smittet med både skoldkopper og alt mulig andet.

skoldkopper er jo ikke være en forkøelse, og dårlig mave.. og der florre jo i perioder i ins.

skolkopper får  de heldigvis og forhåbenlig kun en gang, også kan barnet jo lige så godt få det overstået når forældren har det tidsmessige overskud.

Anmeld

6. maj 2013

Malene84

Jeg gjorde det bevidst. Kan på ingen måde se hvordan det er egoistisk. Jeg gjorde det da præcis for mine børns skyld. De fik skoldkopper mens jeg stadig var på barsel og dermed små

Skoldkopper bliver kun værre og værre med alderen = det har jeg så skånet dem for!!!

Jeg var på barsel = en mor med overskud til at tage sig af TO børn med skoldkopper (uden dårlig samvittighed overfor en chef... jeg behøvede ikke at finde tusind forskellige babysittere (igen har jeg taget mine børns behov først)!

Syge børn har tit behov for deres moooarr... i og med at jeg havde barsel, var det mig all the way!!! Så de kan havde kun en omsorgsperson... MIG!!!

Kan seriøst på ingen måde finde noget egoistisk i det jeg har gjort

Anmeld

6. maj 2013

Malene84

raca skriver:

fuldstændig enig - vi deler de samme holdninger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.