Må man opsøge skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2013

Muhmi

Man må lige hvad man har lyst til, sådan inde for lovens rammer (og ikke mindst tøjler).. Vi opsøgte ikke skoldkopper, men vi undgik dem heller ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2013

Muhmi

Hvorfor ikke lade naturen gå sin gang og så må ens barn blive syg når han eller hun bliver syg. Hvorfor ikke lade det komme når det kommer?
Jeg kan slet ikke forstå at der er så mange der gør deres børn syge med vilje.

Fordi man skåner dem for at få en masse ar overalt på kroppen fordi de klør sig helt af hivlens til i dem når de bliver ældre end 1 år...

Jeg synes virkelig det er en god ting at forældrer opsøger DEN slags sygdomme... Vi snakker jo ikke om at vi er ude efter at smitte vores børn med alt muligt skrimmel skrammel, influenza og jeg skal komme efter dig.. Nope, det er en sygdom der er god at få, så ung som muligt, netop fordi symptomerne (i de fleste tilfælde) ikke er så voldsomme og fordi de ikke kan klø sig så voldsomt i dem..

It's all in good faith 

Anmeld

7. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Muhmi skriver:

Fordi man skåner dem for at få en masse ar overalt på kroppen fordi de klør sig helt af hivlens til i dem når de bliver ældre end 1 år...

Jeg synes virkelig det er en god ting at forældrer opsøger DEN slags sygdomme... Vi snakker jo ikke om at vi er ude efter at smitte vores børn med alt muligt skrimmel skrammel, influenza og jeg skal komme efter dig.. Nope, det er en sygdom der er god at få, så ung som muligt, netop fordi symptomerne (i de fleste tilfælde) ikke er så voldsomme og fordi de ikke kan klø sig så voldsomt i dem..

It's all in good faith 

Har godt hørt den med at jo yngre man er desto mindre slemt er det men det får stadig ikke mig selv til at ville udsætte min datter for smitte med vilje. Jeg f.eks. har ikke selv haft skoldkopper og hvem ved....måske får jeg det aldrig i mit liv. Så har jeg da bare været heldig.
Men ved godt at forældre kun gør det i en god mening...

Anmeld

7. maj 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
kirsti skriver:

Afsted!

noah har skoldkopper nu fordi jeg sendte ham bevidst derned!

jo ældre de bliver jo værre siges det at blive og de skal jo have det før eller siden!

for et par år siden fik M de vildeste smerter i hovedet og vi snakker ik bare slem hovedpine vi snakker en voksen mand med høj smertetærskel der skreg hele vejen i bilen til sygehuset!

lægerne kunne ikke finde ud af hvad det var men nåede til sidst fretilst at der nok var tale om en børnesygdom han ik havde haft som barn og da han så først fik det som voksen var det symptomerne bare meget meget værre en hos børn!

Du siger at det komme jo før eller siden. Jeg f.eks har ikke haft det og det er heller ikke sikkert at jeg nogensinde får det. Så det behøver ikke komme jo før eller siden

Anmeld

7. maj 2013

sbs78

I må også godt sende nogle denne her vej. Det er en sygdom de skal have og næsten jo for jo bedre.

Anmeld

7. maj 2013

Fuglemor

LilleChelle skriver:

Man gør det vel et eller andet sted for at være 'god' ved sit barn. 

De siger jo at jo tidligere de får det, jo nemmere har de ved at komme over det. Og jo mindre påvirker det dem. 

Det ved jeg godt. Men jeg synes det er forkert at opsøge det på den måde. Jeg fik det ikke ved at min mor opsøgte nogen det kom i børnehave alderen. Jeg kunne ikke drømme om at udsætte mit barn for det.

Anmeld

7. maj 2013

Fuglemor

Malene84 skriver:

Jeg gjorde det bevidst. Kan på ingen måde se hvordan det er egoistisk. Jeg gjorde det da præcis for mine børns skyld. De fik skoldkopper mens jeg stadig var på barsel og dermed små

Skoldkopper bliver kun værre og værre med alderen = det har jeg så skånet dem for!!!

Jeg var på barsel = en mor med overskud til at tage sig af TO børn med skoldkopper (uden dårlig samvittighed overfor en chef... jeg behøvede ikke at finde tusind forskellige babysittere (igen har jeg taget mine børns behov først)!

Syge børn har tit behov for deres moooarr... i og med at jeg havde barsel, var det mig all the way!!! Så de kan havde kun en omsorgsperson... MIG!!!

Kan seriøst på ingen måde finde noget egoistisk i det jeg har gjort

det er bare min holdning. Jeg synes det er så forkert.  Jeg ville have så dårlig samvittighed overfor mit barn hvis jeg udsatte hende for den smitte, bare for at få det overstået (hvilket er mit behov og ikke hendes)

Anmeld

7. maj 2013

Muhmi

Omsorgsgiver skriver:

Har godt hørt den med at jo yngre man er desto mindre slemt er det men det får stadig ikke mig selv til at ville udsætte min datter for smitte med vilje. Jeg f.eks. har ikke selv haft skoldkopper og hvem ved....måske får jeg det aldrig i mit liv. Så har jeg da bare været heldig.
Men ved godt at forældre kun gør det i en god mening...

Tjaa.. Jeg håber da i hvart fald ikke for dig at du får dem nu hvor du er voksen... Det udvikler sig nogle gange til helvedsild og har hørt at det bestemt ikke er rart

Anmeld

7. maj 2013

MariaKyedDK

LilleChelle skriver:

Man gør det vel et eller andet sted for at være 'god' ved sit barn. 

De siger jo at jo tidligere de får det, jo nemmere har de ved at komme over det. Og jo mindre påvirker det dem. 

det passer så bare ikke helt desværre, min søn fik det da han var 3 år, og jeg har aldrig set et barn have så frygtelig mange skoldkopper som min søn havde, det var både i munden og på læberne og på tungen og så ellers over alt på hans lille krop! , ja han har stadig AR efter nogle af skoldkopperne.

så det kan altså godt være meget slemt når de er små....

Anmeld

7. maj 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Man må vel godt. Og det er op til dig om du vil det

Personligt ville jeg ikke gøre det. Jeg tror bare at jeg synes det er lidt underligt at smitte sit barn med vilje.

Det er langt fra sikkert at alle børn får skoldkopper. Mine søstre og jeg har ikke haft det, min kæreste og hans søster har heller ikke haft det.

Skulle det ske, og hverken min kæreste eller jeg kan holde fri i 10-14 dage, så er vi så heldige at vores dreng har et utroligt tæt forhold til sin farmor og farfar. Så jeg er sikker på han vil være lige så tilfreds med dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.