Hvad hedder jeres børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2009

TbCp

Fantastisk navne dine børn har!!!!

s... er vild med det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

TbCp

Ayasmor skriver:

Min datter hedder Aya Hweidi... Jeg ville også gerne have noget der var lidt specielt. Samtidig skulle det være et navn som kan udtales på både arabisk og dansk, da min del af familien er arabere.. Betydningen af hendes navn er jeg faktisk ikke lige klar over, jeg kunne bare rigtig godt lide det.. Feluca er også bare et super flot navn

På behindthename.com står der om navnet Aya

AYA

Usage: Japanese

Other Scripts: 彩, 綾 (Japanese)

From Japanese "colour" or "design".

Anmeld

1. juli 2009

Lise

Min søn hedder Simon. Vi talte om en halv million navne under graviditeten, men kunne ikke blive enige. Endvidere kunne jeg ikke give ham et navn, før han kom ud til os. Kunne simpelthed ikke forholde mig til det...

Da han så kom ud og op på min mave, nævnte en af os at han da lignede en der hed Simon. Og det syntes den anden heldigvis også. Og så blev vi enige om at det var hans navn.

Under graviditeten var vi dog enige om at han IKKE skulle have et mellemnavn, da han skulle have begge vores efternavne, idet vi begge har lidt specielle efternavne - ikke specielt som i specielt, men som i at alle der hedder det, er vi i familie med somehow.
Jeg syntes han skulle have et helt almindeligt navn, som ikke var et "mode-navn". Og så skulle man kunne udtale det på engelsk...
Min kæreste syntes han skulle opkaldes efter et familiemedlem, men det ville jeg kun gå med til, hvis jeg kunne lide navnet, og ikke bare fordi tip-oldefar hed det. Sådan blev det så ikke....

Anmeld

1. juli 2009

xx

TbCp skriver:

Fantastisk navne dine børn har!!!!

s... er vild med det!

1000 tak   og i lige måde. Det er altså så dejligt med sådan en kommentar......det varmer....hihi

Anmeld

1. juli 2009

Stine85

Min søn hedder Liam.
Det kommer sig af at min mand kører forskellige kunstnere rundt til div discoteker. Bla Nik & Jay, Jokeren, Burhan G og L.O.C.

I slutningen af min graviditet, var vi til noget event i Århus, hvor vi skulle have L.O.C med tilbage til KBH. Han spurgte om vi havde fundet på et navn til vores kommende dreng. Vi måtte jo indrømme at det havde vi ikke endnu. Og så forslog han at han skulle hedde Liam - bestemt ikke fordi han selv hedder det, men fordi det er et pænt navn  -

Tilfældigheder ville så at jeg fødte en måned før tid (2 dage før min mand skulle kører den afsluttende tur med L.O.C)
Så da vi så vores søn, var vi ikke i tvivl om at han skulle hedde Liam

Anmeld

1. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stine85 skriver:

Min søn hedder Liam.
Det kommer sig af at min mand kører forskellige kunstnere rundt til div discoteker. Bla Nik & Jay, Jokeren, Burhan G og L.O.C.

I slutningen af min graviditet, var vi til noget event i Århus, hvor vi skulle have L.O.C med tilbage til KBH. Han spurgte om vi havde fundet på et navn til vores kommende dreng. Vi måtte jo indrømme at det havde vi ikke endnu. Og så forslog han at han skulle hedde Liam - bestemt ikke fordi han selv hedder det, men fordi det er et pænt navn  -

Tilfældigheder ville så at jeg fødte en måned før tid (2 dage før min mand skulle kører den afsluttende tur med L.O.C)
Så da vi så vores søn, var vi ikke i tvivl om at han skulle hedde Liam

Det er da rimelig sejt at være opkaldt efter L.O.C

Anmeld

1. juli 2009

Henriette72

Zafir skriver:

Det er da rimelig sejt at være opkaldt efter L.O.C

Super cool

Anmeld

1. juli 2009

Moderator

Min datter hedder Idun Richard Bæk

Idun, efter Idun i Asgård, som passer på livsæblerne.

Richard efter hendes far og farfar, da vi skulle vælge efternavn spurgte vi til slægtshistorie hos hans mor og far og fandt ud af at min mands morfar ikke var hans morfar og at deres efternavn stoppede der. Derfor var der ikke nogen som helst tvivl om at vælge hendes farfars efternavn, som en del af efternavnet. Nemlig Richard.

Bæk, efter min farmors familie. Jeg er ene avl af horeunger, på nær min farmors gren.  Derfor er det for mig naturligt at bevare og videreføre det efternavn

Når vi får et barn mere en dag, skal den hedde Sindre (hvis dreng - Efter dværgen der smedede mjølner og symbol for godt håndværk) og Frigg (hvis pige, efter Odins kone - min ynglings asynje og den klogeste af asynjerne )

Anmeld

1. juli 2009

Moderator

Henriette72 skriver:

Super cool

NÅR man så samtidig sidder og hører LOC i sommer morgen på p3. hehe... Så var det faktisk endnu mere cool!! 

Anmeld

1. juli 2009

Henriette72

NÅR man så samtidig sidder og hører LOC i sommer morgen på p3. hehe... Så var det faktisk endnu mere cool!! 

Øv det er jeg så gået glip af

Det eneste jeg kan høre er  "Svenne Banan"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.