Hvad hedder jeres børn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.357 visninger
68 svar
0 synes godt om
1. juli 2009

NaFe

Ja da jeg var gravid brugte jeg oseaner a tid på a kigge navne til den lille, og der jo flere tusind a vælge imellem... Så tænkte hvad hedder jeres bárn/børn og hvorfor lige det...

Min pige hedder

Feluca Papaya Werum Nilsson

valgt fordi jeg ville have noget specielt som ikke mange hed og noget jeg selvfølgelig syntes er smukt.  Har desværre ikke kunne finde nogen betydning a navnet Feluca, men det italiensk....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2009

Ayasmor

Min datter hedder Aya Hweidi... Jeg ville også gerne have noget der var lidt specielt. Samtidig skulle det være et navn som kan udtales på både arabisk og dansk, da min del af familien er arabere.. Betydningen af hendes navn er jeg faktisk ikke lige klar over, jeg kunne bare rigtig godt lide det.. Feluca er også bare et super flot navn

Anmeld

1. juli 2009

Vinker

Vores søn hedder Niklas Emil Fejrskov.

Jeg har altid sagt at mine børn skal ha mellemnavne - synes nemlig selv mit navn er alt for kedeligt! Min kæreste og jeg havde dog svært ved at blive enige om "vinkers" navn. Jeg kunne bedste lide de gamle navne hvor min kæreste bedre kunne lide helt almindelige navne.

Så vi måtte gi os lidt begge to  Er den dag i dag helt tilfreds med valget og vi bruger stadig begge navne som fornavn - så må han selv vælge om han selv vil fortsætte med det!

Anmeld

1. juli 2009

Tut

Vores søn hedder Noah, og vi venter en pige der skal hedde Nana.

Anmeld

1. juli 2009

Henriette72

Min datter hedder Aya Hweidi... Jeg ville også gerne have noget der var lidt specielt. Samtidig skulle det være et navn som kan udtales på både arabisk og dansk, da min del af familien er arabere.. Betydningen af hendes navn er jeg faktisk ikke lige klar over, jeg kunne bare rigtig godt lide det.. Feluca er også bare et super flot navn

Min datter hedder Selma af samme årsag Min mand er fra Marokko og det var et navn der skulle kunne fungere begge steder.

Hvis vi får en datter til skal hun hedde Aja. Aja er bla. et kapitel af koranen

Anmeld

1. juli 2009

Valle81

Min datter hedder Asta Emilie Korsgaard Valentin.

Asta for di jeg bare synes det er smukt. Emilie, da hendes far og jeg( inden han meldte sig helt ud af billedet) havde snakket om Emilie eller e. Og resten er fordi det hedder jeg:0)

Kølige briser fra Christina

Anmeld

1. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Min datter hedder Marie. Opkaldt efter sin oldemor, min mormor, der desværre døde halvanden måned inden min datter blev født. Hun var et super dejligt menneske, så derfor skulle vores datter opkaldes efter hende. Og så synes jeg selvfølgelig også at Marie er et flot og klassisk navn

Min søn hedder Alexander. Og her havde hans far og jeg store problemer med at blive enige om et navn til ham. Alexander var det eneste navn vi begge kunne acceptere. Jeg synes det er et flot navn, men stejlede lidt da der er så mange der hedder det. Men når jeg nu kigger på min dreng, så kunne han selvfølgelig ikke hedde andet end Alexander

Anmeld

1. juli 2009

4xGreve

Min datter hedder Daniella.
Daniella Betyder gud er min dommer og da hun blev født så meget for tidligt var det det oplagte valg for os (vi havde sat og kigget på navne og deres betydninger dagen før vi fødte hende (vi havde også snakket om chillie)...

Anmeld

1. juli 2009

TbCp

Min datter hedder Liva Anika Blum Rasmussen.

Vi havde rigtig mange navne oppe at vende. Da vi omkring uge 32 fandt ud af at vi ventede en pige  hjalp det da lidt på det

Jeg havde navnet Olivia i den øverste del af min navneliste, men min mand var ikke så vild med det. Til gengæld var han helt vild med navnet Liva så jeg gik lidt på kompromis.

Anika hedder hun for at mindes min afdøde lillesøster.

Blum er mit mellemnavn

og Rasmussen hedder vi alle tre til efternavn

Anmeld

1. juli 2009

xx

Hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.