hvad kom først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2013

Stumpen

Jeg har to børn på 6 og 3, men er ikke gift med deres far..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2013

wamse

Jeg fik mine 3 børn før jeg blev gift, og jeg blev gift for at sikre hinanden bedst muligt, fordi vi havde købt hus. Nu er huset røget på tvangsauktion, manden og jeg er skilt, men børnene er der da heldigvis endnu

Ægteskabet betyder intet helligt for mig, og var kun en juridisk formalitet, som tager 5 minutter at gå ind i, og alt for længe at komme ud af igen.

I medgang og i modgang er for mig ikke betinget med ægteskab, men det gælder på alle livets områder, også venskaber

Jeg kan sagtens se det som en kærlighedserklæring til hinanden, men det er også det Det betyder ikke, at jeg synes at jeg skal kæmpe mere eller mindre for, at forholdet skal lykkedes.

Anmeld

29. april 2013

mn

Jeg synes det er dejligt at hører jeres forskellige holdninger og hvordan I ser på ægteskabet, så mange tak for jeres forskellige svar, som jeg personligt synes er meget tankevækkende Jeg synes det er dejligt at hører at I er så enige i jeres forhold om hvad ægteskabet betyder for jer

Anmeld

29. april 2013

bøllen

Mette N skriver:

Nu har jeg hørt flere af mine veninder snakke om at de vil have børn snart, men ingen snakker om bryllup og jeg har altid tænk man blev gift fordi man elsker hinanden så højt at man har et ønske om at få børn. Så nu er jeg nysgerrig, hvad valgte I skulle ske først? og hvorfor?

Har aldrig haft ønsket om ar blive gift , så her kom børn først . Så bryllup ( fordi lysten kom ) og derefter 1 barn mere

Anmeld

29. april 2013

MomInTheMaking

Mette N skriver:

Jeg er helt enige om at følelserne er det samme, uanset om man er gift eller ikke, men tror lidt min kommentar hænger sammen med at de fyre jeg har snakket med alle har sagt man behøver ikke blive der i modgang hvis man ikke er gift, men det gør man hvis man er gift, så mine tanker bunder lidt i at jeg har hørt flere mænd nævne at det er deres holdning og så ville jeg da som damen helst være gift først, hvis ens mand har den holdning

Haha hvor har du dig fundet de mænd henne? godt jeg ikke har "shoppet mand" dér. 

ej, jeg (og alle jeg kender til) synes at det er en større "commitment" at få et barn sammen, end det er at blive gift. hvis man er en ordentlig person er det (i mit hovede) da langt nemmere at skulle forlade et ægteskab end et barn.. men det er selvfølgelig ud fra min overbevisning.  

Anmeld

29. april 2013

TbCp

Vi nåede lige at blive gift inden den første kom til verden
Blev gift d. 11/8 2007 og Liva kom d. 24/8 2007

Anmeld

29. april 2013

L&V

Lunae skriver:

Måske er jeg gammeldags, men jeg mener faktisk at der ligger en sit betydning i ordene "i medgang og modgang" og "til døden jer skiller". Jeg er af den holdning at man bliver gift, fordi man elsker hinanden og når så hverdagen melder sig og det hele ikke kører på skinner, så bliver man sammen og forsøger at løse tingene i fællesskab!

Dermed ikke sagt, at det ikke er ok at blive skilt, for selvfølgelig er det det! Man skal bestemt ikke blive sammen for enhver pris!

Men jeg ved, at når min kæreste og jeg bliver gift, så går vi all in og kæmper med blod, sved og tårer, for at kunne blive sammen! Hvis uheldet skulle være ude og vi ender med at gå hver til sit, så kan jeg garantere dig for, at jeg ALDRIG bliver gift igen - for så har jeg nemlig ikke taget ordene seriøst og derfor betyder ægteskab ikke længere noget!

Men nu hvor i ikke er gift og ik har sagt de ord men har børn sammen som jeg ser som en noget større beslutning så vil i ikke kæmpe så hårdt som hvis i var gift?

Anmeld

29. april 2013

Loa

Mette N skriver:

tak for dit svar. Var det så noget I var enige om, at det skulle være i den rækkefølge?

Ja egentlig, uden at snakke om det... (Vi er dog ikke religiøse eller noget, selvom det måske lyder som om det er derfor)

Tror bare det faldt os meget naturligt at blive gift og så måtte barn komme senere når det passede storken

Anmeld

29. april 2013

Lunae

Månsson skriver:

Men nu hvor i ikke er gift og ik har sagt de ord men har børn sammen som jeg ser som en noget større beslutning så vil i ikke kæmpe så hårdt som hvis i var gift?

Bestemt vil vi det! Jeg mener bare at man bliver gift én gang og hvis det ikke går, så har man desværre misset sin chance!

Altså hvis en ægtefælle dør eller andet er det jo ikke sådan at man ikke må gifte sig igen!

Anmeld

29. april 2013

Fenja09

Mette N skriver:

Nu har jeg hørt flere af mine veninder snakke om at de vil have børn snart, men ingen snakker om bryllup og jeg har altid tænk man blev gift fordi man elsker hinanden så højt at man har et ønske om at få børn. Så nu er jeg nysgerrig, hvad valgte I skulle ske først? og hvorfor?

Vi har barn, men er ikke gift. Før vi fik vores datter ville jeg gerne giftes først og så have barn, men sådan blev det ikke

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.